اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران
رئیس اورژانس مازندران اعلام کرد:

کاهش 2دهم درصدی مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس

کاهش 2دهم درصدی مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس
آزاده بابانژاد خبرنگار

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه به طور کلی میزان مزاحمت‌های تلفنی در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است اما همین اندک تماس‌های مزاحمی را قابل تأمل و رفع آن را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست.

به گزارش ایران آنلاین، رضا حبیبی ساروی از کاهش 2 دهم درصدی میزان تماس‌های مزاحمی با اورژانس پیش‌بیمارستانی مازندران در سال 1400 نسبت به سال 99 گفت که البته در سه ماهه نخست سال 1401 نیز نسبت به کل سال گذشته، کاهش 8 دهم درصدی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه 2 دهم درصد از تماس‌های مردم با اورژانس 115 مازندران مزاحمت تلفنی است، اعلام کرد: سال 99، تعداد تماس مردمی با اورژانس 807 هزار و 92 مورد بود که 17 هزار و 961 مورد یعنی 2.2 درصد آن مزاحمت تلفنی ثبت شده و در سال گذشته نیزاز 848 هزار و 307 تماس با اورژانس، 17 هزار و 119 تماس یعنی معادل 2  دهم درصد مزاحمت تلفنی بوده است.
این مسئول بیان کرد: بیش از 238 هزار تماس تلفنی در سه ماهه نخست امسال با اورژانس مازندران(غیر از بابل) برقرار شده که از این تعداد، 2 هزار و 859 مورد از آن با عنوان مزاحمت، در سامانه الکترونیک ثبت شده و سایر تماس‌ها نیز شامل موارد غیر اورژانسی، مشاوره و پیگیری بودند.
مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: با به‌کارگیری فناوری نوین از طریق سامانه اتوماسیون اورژانس، مزاحمت‌های تلفنی قابل کنترل شده و برای برخی موارد که نیاز به پیگیری بیشتر دارد، پرونده قضایی تشکیل دادیم و برخورد انجام گرفته است.
وی اعلام کرد؛ براساس قانون، خط تلفن ثابت یا همراه فرد مزاحم برای مدتی مسدود می‌شود، گرچه ما معتقدیم سامانه اورژانس نباید برای خط هیچ شهروندی مسدود باشد، اما گاهی برخی تماس‌ها آنقدر آزاردهنده است که نیاز به پیگیری قضایی دارد.
حبیبی ساروی گفت: گاهی به دلیل مزاحمت‌های تلفنی و زمانی که خط اورژانس اشتغال شده است؛ پاسخگویی کارشناسان اورژانس به افراد نیازمند خدمات فوریت‌های پزشکی به تأخیر می افتد که این موضوع می تواند جان و زندگی فرد بیمار را به مخاطره بیندازد.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که همه شهروندان نسبت به اهمیت کار اورژانس واقف باشند و خط 115 برای کاری جز امدادخواهی و نجات مصدومان، به صدا در نیاید.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مازندران از رسانه ها خواست با ارائه برنامه های آموزشی، آنها را نسبت به رسالت خطیر اورژانس آگاه کنند چرا که گاهی زمان برای دریافت فوریت‌های پزشکی برای فرد بیمار یا مصدوم، طلاست و نباید فرصت را از دست داد.

کپی