اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

70 درصد تماس‌های بوشهری‌ها با 124 انتقاد از نحوه تامین و عرضه کالاهای اساسی است

70 درصد تماس‌های بوشهری‌ها با 124 انتقاد از نحوه تامین و عرضه کالاهای اساسی است
فاطمه رفاهت خبرنگار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بررسی و پایش تماس‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد از موارد، شکایات و انتقادات مردم از نحوه تامین، پخش وعرضه کالاهای اساسی و مواد غذایی و پروتینی است.

مهدی صفوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایران آنلاین اعلام کرد: در 2 ماهه اخیر واحد پاسخگویی یکپارچه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیش از یکهزار و 200 تماس تلفنی شهروندان را دریافت کرد که پس از ثبت در سامانه  اقدام، به واحدهای مرتبط ارجاع شد.
وی افزود: این شکایت‌ها پس از ثبت برای رسیدگی به معاونت بازرسی ارسال می‌شود و در صورتی‌ که موضوع شکایت‌ها و انتقادها کالاهای اساسی باشد به بازرسی جهاد کشاورزی ارجاع می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران در یکصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر برگشت وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی  از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی ، تامین، توزیع و نظارت بر محصولات کشاورزی ( مانند کالاهای پروتئینی، روغن، حبوبات، غلات، شکر ) در استان‌ها از سوی این سازمان انجام می‌شود.
صفوی اعلام کرد: اداره کل صنعت و معدن برای جلوگیری ازسردرگمی  مردم، تا زمان معرفی تلفن گویا از سوی جهاد کشاورزی، نسبت به دریافت و ثبت شکایت‌های شهروندان در زمینه  تامین و نظارت کالاهای اساسی و مواد غذایی در سامانه 124  اقدام می‌کند و درخواست‌های ثبت شده را برای رسیدگی، در کمترین زمان ممکن بصورت مکتوب  به این سازمان ارسال می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین شهروندان با مراجعه حضوری به واحد پاسخگویی سازمان، درخصوص نحوه دریافت مجور و شروع فعالیت  صنعتی و معدنی و دیگر موضوعات مرتبط راهنمایی دریافت می‌کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد:  با توجه به بررسی انجام شده از معاونت بازرسی نظارت سازمان در 2 ماهه گذشته بیش از یکهزار پرونده کشف تخلف صادر و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
صفوی یادآور شد: شهروندان می‌توانند سوال‌های خود را بصورت نامه، تماس تلفنی، صندوق صوتی، نمابر، پیامک، نامه الکترونیکی، درگاه اینترنتی، فضای مجازی و نرم افزار تلفن همراه با واحد پاسخگویی 124 ارسال کنند.

کپی