اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

کلمات کلیدی

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز

از تبلیغات گوگل ادز همواره به عنوان یک روش تبلیغاتی ارزان و مقرون به صرفه یاد می شود. یکی از مزایای گوگل ادز هدفمند بودن و دقیق بودن طیف مخاطبانی است که در این نوع تبلیغات هدف قرار داده می شود.

چرا که تبلیغات شما فقط و فقط به کاربرانی نمایش داده می شود که کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل جستجو کرده اند. درصورتیکه کاربران، کلمات مرتبط با کسب و کار های غیر مرتبط با شما را در گوگل سرچ کنند، تبلیغات شما به آن ها نمایش داده نمی شود. پس هدفگیری مخاطبان در تبلیغات گوگل ادوردز کاملاً دقیق و هدفمند خواهد بود. همانطور که ممکن است بدانید هزینه این نوع تبلیغات به ازای کلیک کاربران محاسبه می شود و با هر کلیک، شما می بایست یک هزینه به گوگل پرداخت کنید. اما سؤال بسیاری از تبلیغ دهندگان این است که هزینه هر کلیک در گوگل ادز به چه صورت محاسبه می شود و چه مقداریست؟

هزینه تبلیغات گوگل

پیش از آنکه به نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بپردازیم، باید بدانید که هزینه تبلیغات گوگل وب سایت شما توسط خود شما تعیین می شود. شما می توانید تبلیغات خود را با هزینه دلخواه خود شروع کنید. برای مثال تصور کنید شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و سرمایه زیادی برای تبلیغات در اختیار ندارید. این موضوع به این معنی نیست که شما از انجام تبلیغات گوگل محروم خواهید شد. یکی از مزایای بی نظیر گوگل ادز این است که برعکس سایر روش های تبلیغاتی، با هر هزینه و سرمایه ای قابل اجراست.

تصور کنید بودجه شما برای شروع تبلیغات در گوگل 500 هزار تومان می باشد و میانگین هزینه هر کلیک هم در تبلیغات شما مبلغ 5 هزار تومن می باشد. در اینصورت تبلیغات شما می تواند حداقل 100 کلیک را دریافت کند. 100 کلیک از طرف کاربرانی که به دنبال محصولات و خدمات شما در گوگل بوده اند و کلمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل جستجو کرده اند. کلیک هایی که هرکدام می تواند به یک مشتری خدمات و محصولات شما تبدیل شود.

هر شارژ اکانت تبلیغات گوگل چند روز می ماند؟

اینکه چه مدت زمانی طول می کشد که شارژ اکانت شما به اتمام برسد نیز به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. زمانبندی و ساعات نمایش تبلیغات شما، میزان سرچ کلمات کلیدی شما توسط کاربران و بودجه روزانه ای که برای تبلیغات خود تعیین کرده اید می تواند براین موضوع تأثیر بگذارد.

در تبلیغات گوگل شما می توانید یک بودجه روزانه به عنوان سقف مصرف تبلیغات خود مشخص کنید. اگر در مثال قبلی بودجه روزانه را روی عدد 100 هزار تومن تنظیم کنید، تبلیغات شما حداقل 5 روز نمایش خواهد داشت و اگر به سقف بودجه روزانه هم نرسد، تعداد روزهای نمایش تبلیغات شما می تواند بیشتر شود.

ممکن هم هست بودجه روزانه روی عدد 500 هزار تومن تنظیم شود، و تمام 100 کلیک در در عرض چند ساعت انجام شده و شارژ تبلیغات شما به اتمام برسد. همه این موارد می تواند توسط خود شما در تبلیغات تعیین شود.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل ادز

اما هزینه هر کلیک به چه صورت محاسبه می شود؟ در گوگل ادز اگر روش قیمت گذاری کلمات کلیدی، حالت دستی و یا manual انتخاب شده باشد. شما می توانید به ازای هر کلمه کلیدی یک هزینه به گوگل پیشنهاد دهید. اما ممکن است هزینه ای که گوگل بابت هر کلیک از تبلیغات شما کسر می کند با عدد پیشنهادی شما متفاوت باشد. دقت کنید که هزینه کسر شده به ازای هر کلیک ممکن است از هزینه پیشنهادی شما کمتر باشد و به هیچ عنوان این عدد از هزینه پیشنهادی شما بیشتر نمی شود. اما این هزینه کسر شده به ازای هر کلیک به چه صورت محاسبه می شود؟

جایگاه هر وب سایتی که از تبلیغات گوگل ادز استفاده می کند توسط فاکتوری با نام Ad Rank تعیین می شود. Ad rank از حاصل ضرب دو عامل "هزینه پیشنهادی شما به ازای هر کلیک" در "امتیاز کیفی تبلیغات شما" به وجود می آید.

حالا تصور کنید به جز وب سایت شما وب سایت های دیگری نیز با کلمات کلیدی شما، تبلیغات گوگل ادز دارند. همانطور که اشاره شد هر وب سایتی که اد رنک بالاتری داشته باشد، جایگاه بالاتری هم به خود اختصاص می دهد. در این حالت هزینه ای که به ازای هر کلیک برای هر وب سایت کسر می شود از تقسیم Ad Rank نزدیک ترین تعقیب کننده شما بر امتیاز کیفی شما به دست می آید.

به همین دلیل است که همواره گفته می شود که امتیاز کیفی گوگل بر هزینه هر کلیک تأثیر گذار است و اگر امتیاز کیفی بالاتری از گوگل دریافت کنید هزینه هر کلیک برای شما کمتر می شود. چرا که اگر فرمول هزینه هر کلیک را به صورت یک کسر در نظر بگیرید، صورت این کسر اد رنک وب سایت تعقیب کننده شماست و مخرج این کسر امتیاز کیفی خود شماست که هرچقدر امتیاز کیفی ما بیشتر باشد در واقع مخرج کسر بزرگتر شده و هزینه هر کلیک برای شما کمتر می شود.

 

هزینه هر کلیک در کمپین هایی با بید استراتژی اتومات 

فرمول فوق برای محاسبه هزینه هر کلیک در کمپین هایی بود که استراتژی قیمت گذاری به صورت دستی تعیین شده بود. نوع دیگری از استراتژی قیمت گذاری در گوگل ادز وجود دارند که اتومات هستند و درواقع هزینه هر کلیک توسط خود گوگل و بر اساس نوع استراتژی انتخاب شده توسط شما کسر می شود. استراتژی های اتومات گوگل ادز انواع مختلفی دارند که با راه اندازی 

کانورژن ترکینگ می توانید از این استراتژی های قیمت گذاری نیز استفاده کنید. اما به طور کلی روش های قیمت گذاری اتوماتیک می توانند هزینه هر کلیک و به طور کلی هزینه تبلیغات شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی فامین ادز به نشانی اینترنتی https://famin-ads.com/ مراجعه نمایید.
 

کپی