مدیرکل روابط عمومی و امور بینالمللی استانداری بوشهر گفت: روابط عمومیهای دستگاههای دولتی در خط مقدم جهاد تبیین و اطلاعرسانی تلاشها و خدمات دولت به مردم هستند.
عباس مطاف روز دوشنبه در گفتوگو با ایران آنلاین، اظهار کرد: روابط عمومی دستگاهها مانند آیینهای مشکلات و دغدغههای مردم و جامعه هدف را به مسئولان انعکاس میدهند.
وی افزود: از سویی دیگر روابط عمومیها باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند تا با کسب آگاهی بتوانند راه پیش روی مدیران را برای اقدام در راستای حل مشکلات روشن میکنند.
مطاف ادامه داد: امیدآفرینی در فضای افکار عمومی جامعه در شرایط حاضر از مهمترین وظیفههای روابط عمومی دستگاهها است و این بخش از سازمان باید تلاش کند تا در میان انبوه هجمهها، تلاشها و خدمات دولت نادیده گرفته نشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالمللی استانداری بوشهر اظهار کرد: امروز افکار عمومی با سیلی از خبرهای منفی روبرو است که منتشر و ترویج میشود، بنابراین روابطعمومیها باید با پوشش و انتشار مناسب اقدامات دولت برای توسعه کشور، بهبود شرایط و حل مشکلات مردم، اخبار خوب را منتشر کنند.
مطاف گفت: بهترین راه پذیرش عمومی این اخبار و اطلاعرسانی خدمات دولت؛ انتشار به موقع، "واقعی بودن" و پرهیز از غلو و بزرگنمایی است.
وی افزود: در قالب این اخبار مردم متوجه میشوند که مسئولان متوجه دغدغههای مردم هستند و اگر چه مشکلات وجود دارند اما به همان اندازه نیز برای رفع آنها تلاش میشود.
با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین و گرامی داشته میشود.