اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

کلمات کلیدی

ساخت و تعمیر ریموت خودرو

ساخت و تعمیر ریموت خودرو

مجموعه کلید کار، کار ساخت سوئیچ و ریموت خودروهای مختلف را به شکل بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهد. معمولا بعد از خریداری خودرو دو ست ریموت آن نیز به فرد داده می‌شود. در صورت گم شدن یا خرابی آن، فرد مجبور به تهیه دوباره ریموت خودرو می‌شود.

 ریموت خودرو قطعه مهمی برای جلوگیری از سرقت و دستبرد به ماشین است و برای هر خودروای منحصر به فرد است اینگونه که هر ریموت باید با رسیور آن کدهی شود تا فقط بتواند همان خودرو را قفل و باز کند. در ادامه به بررسی ریموت‌ خودرو در خودروهای 206، 405، پرشیا، تیبا و هیوندا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مجموعه کلیدکار در کمترین زمان ممکن کار ساخت و تعمیر ریموت خودروهای شما مانند ریموت سراتو، ریموت اسپورتیج، ریموت بنز و بی ام و و دیگر خودروها را انجام می دهد.

 

ریموت خودرو 206

ریموت 206 از قطعات اصلی و مهم آن است که مالک دستگاه می‌تواند با استفاده از آن درهای خودرو را باز کرده و موتور را روشن کند. ریموت 206 برای ماشین‌های مونتاژ داخلی ساخته شده است. این قطعه شامل مغزی خودرو و کاور آن است و به شکل ریموت کامل است. برای عملکرد داشتن ریموت نیاز به کارت کد سوئیچ مالک ماشین است تا بتوان کد آن را برای ریموت تعریف کرد و این کار توسط فرد متخصص و با استفاده از دستگاه تعریف کلید انجام شود. در صورت دسترسی نداشتن یا گم کردن کارت، کد سوئیچ آن قابل استئلام است. در واقع خودروهای 206 ایران که از سال 96 به بعد تولید شده اند و سیستم MAW بوش دارند نیاز به کارت کد دسترسی خودرو و یا استعلام از ایران خودرو برای آن‌ها وجود دارد. این تدابیر برای جلوگیری از سرعت و دستبرد به ماشین انجام شده. باید توجه داشته باشید که پارت نامبر ریموت تهیه شده باید با خودر همخوانی داشته باشد.

پژو 206 خودرو محبوبی است که در بسیاری از کشورها در 6 تیپ تولید و عرضه شد. این خودرو محصول شرکت پژو است که در سال 2010 تولید آن در بسیاری از کشورها متوقف شد. مونتاژ این خودرو در کشور ایران و همچنین انگلستان، آرژانتین فروش بسیاری داشت. پس از توقف تولید آن ایران خودرو 206 را به شکل ایرانیزه تولید کرد که قطعات تحت لیسانس پژو فرانسه را نداشت و از قطعاتجایگزین در تولید آنها استفاده شد. پژو 206 SD یا همان سدان دارای یک صندوق عقب کوچک و حجم 385 لیتر است. این خودرو با همکاری پژو و ایران خودرو به نام پژو آریان ساخته شد و از ایران به روسیه، ترکیه و الجزایر صادر می‌شد.

ریموت خودرو 405

ریموت خودرو 405 به دو شکل تک دکمه قدیمی و دو دکمه جدید در بازار وجود دارد. این ریموت دارای باتری سکه ایست سه ولت است. این باتری به مدت بسیار زیاد کار می‌کند اما در صورت تمام شدن آن قابل تعویض است. برای خودروهای مدل قدیمی که فقط دارای قفل مرکزی بودند نیز می‌توان قفل مرکزی به همراه ریموت تهیه کرد. کد گرفتن ریموت خودرو 405 که از سیستم مدل والئو و بوش استفاده می‌کند نیاز به کد دسترسی ندارد.

خودرو 405 در ایران بعد از توقف تولید آن در اروپا تولید شد و تولید سی سال ادامه داشت. بسیاری از خودروهای پژو در ایران با توجه به پلتفرم این ماشین طراحی و تولید شدند. خانواده خودرو 405 که شامل روا و آردی و ... است پس از خانواده خودرو پراید بیشترین سهم فروش ایران خودرو را دارند. بسیاری از مدل‌های این خودرو مانند استیشن دیگر تولید و به بازار عرضه نمی‌شوند. اما مدل‌های دیگر این خودرو و همین‌طور سمند و دنا که از پلتفرم و گیربکس و موتور (در سمند) خودرو 405 استفاده می‌کنند هنوز به بازار عرضه می‌شوند.

ریموت خودرو پرشیا

ریموت خودرو پرشیا برای تمامی مدل‌های آن در بازار موجود و برای این خودرو قابل تعریف است فقط باید در نظر داشت که کد آن به درستی تعریف شود و ریموت کد ماشین را بگیرد تا بتواند به درستی کار کند. تعریف کد ماشین برای ریموت توسط مغزی یا همان چیپ داخل کاور ریموت برای خودرو انجام می‌گیرد و اگر این کار صحیح انجام شود هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

خودرو پژو پارس یا پرشیا محصول شرکت ایران خودرو است. پژو پارس تغییر چهره یافته یا مدل فیس لیفت پژو ۴۰۵ است که در ظاهر آن از بدنه پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ برای طراحی و ساخت الهام گرفته شده‌ است. این خودرو در ابتدا در سال 79 با نام «پرشیا» به بازار عرضه شد. ایران خودرو که قصد صادرات پژو پارس به عربستان را داشت و برای این کار اسم خودرو را به سفیر تغییر داد با این حال مجوز صادرات به عربستان را دریافت نکرد و نام آن از پرشیا به پارس تغییر کرد. این خودرو در شش مدل ساده، ال ایکس، دنده اتومات، دوگانه سوز، زانتیا و تیال ایکس به بازار عرضه شده.

ریموت خودرو تیبا

تیبا به دو مدل 1 و 2 در بازار موجود است. سوئیچ و ریموت تیبا و تیبا2 قابل استفاده برای سایپا 132 است. هم ریموت و هم قفل مرکزی آن قابل استفاده برای این سه مدل هستند. توجه داشته باشید که در سال 94 دستورالعملی برای عیب یابی بهتر در مجموعه ریموت و رسیور این سه مدل داده شد که نمایندگی‌های مجاز باید آن را رعایت می‌کردند. توجه داشته باشید که برای به وجود نیامدن هر مشکلی در این مدل‌ها کدهی آن باید توسط متخصص انجام گیرد. همچنین برای هنگام تعویض قاب ریموت نیز باید به شدت مراقب بود تا به مغزی صدمه‌ای وارد نشود و به درستی داخل قاب جدید نصب شده تا بتواند بدون مشکل عمل کند.

خودرو تیبا ۱ در سال ۸۷ و تیبا هاچبک و یا همان خودرو تیبا ۲ در سال ۹۳ از گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه شد. این دو مدل تیبا در ۴ تیپ SL، EX، SX و LX طراحی و تولید شدند که شناخته‌ترین و محبوب‌ترین مدل آن تبیا EX  است.

تیبا به منظور جایگزین شدن خودرو ریو در نظر گرفته شد و اکثر لوازم یدکی آن با ریو مطابقت دارد در صورتی که قطعات داخلی آن شامل موتور به پراید شباهت بیشتری دارد و در اصل موتور آن موتور خودرو پراید است که تقویت شده است.

ریموت خودرو هیوندا

هیوندا در مدل‌های مختلف النترا، توسان، سوناتا، سانتافه و وراکروز در ایران موجود است. ریموت این خودروها با هم متفاوت بوده و همین طور در بعضی مدل‌ها در سال‌های مختلف دارای پارت نامبر متفاوت است. ریموت هیوندا را نمی‌توان برای مدل‌های مختلف آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که هنگام خرید ریموت پارت نامبر ریموت خودرو باید با خودرو متقابت داشته باشد. کدهی ریموت این خودرو در مدلهای مختلف باید توسط یک فرد متخصص و با دستگاه تعریف کلید انجام شود تا به دستی انجام شود. در صورت گم شدن ریموت اصلی در برخی مدل‌ها نیاز به استعلام کد سوئیچ از شرکت هیوندا است. تمامی مدل‌های ریموت خودرو هیوندا دارای باتری داخلی هستند که عملکرد آن‌ها ضمانت شده است.

کپی