اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰

کلمات کلیدی

شیوه‌های تبلیغات مؤثر کدام‌ها هستند؟

شیوه‌های تبلیغات مؤثر کدام‌ها هستند؟

چگونه تبلیغات مؤثر داشته باشیم؟ این تنها سؤال پرتکراری است که تمامی مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل از خود می پرسند. با پیشرفت علم و فناوری در یک دهه اخیر و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته و شیوه‌های جدید در حال جایگزینی با شیوه‌های قدیمی هستند.

همانگونه که می‌دانید تبلیغات نقش بسیار موثری در اعتبار بخشی به کسب و کارها دارد. اگر تبلیغات به شکل کارآمد و جامع انجام شود، می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت محصولات و خدمات یک کسب و کار جذب کند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع روش‌های تبلیغات و شیوه‌های تبلیغات مؤثر با شما صحبت کنیم. اگر تدوین یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر دغدغه شماست، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 

 

تبلیغات مؤثر یعنی چه؟

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که شما می‌توانید از طریق آن مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، تبلیغات است. تبلیغات همانند بازاریابی و روش‌های توسعه بازار، برای کسب و کارها حائز اهمیت است، به‌طوری که زمان و بودجه زیادی را به آن اختصاص می‌دهند. به زبان ساده تر، تبلیغات انجام هر نوع فعالیتی است که برای برقراری ارتباط با مخاطبان شکل می‌گیرد و با هدف جذب آنها ادامه پیدا می‌کند. هدف از تبلیغات، افزایش آگاهی از برند به‌منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و فروش بیشتر است، تا از این طریق با تشویق بازار هدف، مخاطبان به آزمودن محصول و یا خرید آن ترغیب شوند. تبلیغات اگر به شکل صحیح و مؤثر انجام شود، باعث توسعه و تثبیت جایگاه برند در اذهان بازار هدف، جذب مخاطب بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان می‌شود. بنابراین به هر راهکار تبلیغاتی که باعث بهبود جایگاه برند شما شود، تبلیغات مؤثر گفته می‌شود.

 

 

معرفی 4 روش تبلیغات مؤثر

همان طور که پیش‌تر گفتیم، تبلیغات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، که شناخت این روش‌ها و آشنایی با ابزارها و نحوه اجرای هر کدام، می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین روش برای کسب و کار شما، بسیار کمک کننده باشد. تبلیغات با توجه به نحوه اجرا و ابزارهای تبلیغاتی به 4 گروه تقسیم بندی می‌شوند، که در ادامه هر کدام را به‌صورت جداگانه برایتان توضیح می‌دهیم:

 

  1. تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به‌عنوان ابزار اصلی فروش، جایگاه ویژه‌ای در کمپین‌های تبلیغات و بازاریابی دارد. احتمالاً برایتان پیش آمده که مشتریان از آگهی های دیجیتال شما خسته شوند یا نتیجه مطلوبی برای شما نداشته باشد، و در این حالت به فکر استفاده از تبلیغات چاپی افتاده باشید. ابزارهای تبلیغات چاپی بسیار متنوع هستند، از جمله: چاپ کاتالوگ و بروشور، چاپ پوستر، کارت ویزیت و... که هر کدام در موقعیت خاصی کاربرد دارد. تبلیغات چاپی هم مانند سایر تبلیغات باید با یک هدف و ایده مطرح شود تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد. این نوع تبلیغات مقاوم و ماندگاری بالایی دارند و خیلی راحت در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرند.

 

  1. تبلیغات محیطی

منظور از تبلیغات محیطی همان بیلبوردها، استرابوردها، پوسترهای بزرگ یا تلویزیون‌های تبلیغاتی است که در خیابان‌ها، اتوبان‌ها، جاده‌ها و فضاهای عمومی نصب می‌شوند. این نوع تبلیغات در مقایسه با سایر انواع تبلیغات، پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب جدید دارند. ابزارهای تبلیغات محیطی عبارتند از: وسائل حمل و نقل عمومی، بنر و بیلبوردهای شهری، مبلمان شهری و هر فضایی که در معرض دید جامعه بزرگی از مخاطبان قرار دارد.

 

  1. تبلیغات در شبکههای اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین روش تبلیغات مؤثر است، که به کمک آن می‌توانید کالا و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنید. توسعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده هر کسب و کاری یک پیج جداگانه در اینستاگرام، فیس‌بوک، تلگرام و دیگر شبکه‌ها داشته باشد و از طریق آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. شبکه‌های اجتماعی یک محیط مناسب و آماده برای تبلیغات محصولات و خدمات شماست که فرصت معرفی شما به طیف گسترده‌ای از مخاطبان جدید را فراهم می‌کند.

 

  1. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، در گذشته مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات بودند که با توسعه فناوری‌های مختلف در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به مرور زمان از اهمیت و اثربخشی آنها کاسته شده است. این نوع تبلیغات بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند جمع زیادی از مخاطبان را با خود همراه کنند.

 

 

نکات مهم برای تاثیرگذاری تبلیغات

حالا که با انواع روش‌های تبلیغات آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا به ریزه کاری‌ها و نکات مهم برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات هم مسلط شوید. رعایت این نکات باعث می‌شود تبلیغات شما به درستی اجرا شود، و کمپین‌های موفقی را پیاده سازی کنید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

 

  1. مخاطب و جامعه هدف را بشناسید

این نکته را هرگز فراموش نکنید که اولین قدم برای موفقیت در کسب و کار و مخصوصاً تبلیغات، شناخت جامعه هدف و مخاطبان است. وقتی سلیقه مخاطب را بشناسید، نیاز او را درک کنید و از علایقش آگاه شوید، بهتر می‌توانید پلان تبلیغاتی خود را بچینید.

 

  1. از رسانه‌های مختلف استفاده کنید

بهتر است خودتان را محدود به یک رسانه نکنید. زیرا استفاده از رسانه‌های مختلف و ایجاد تنوع در کار باعث می‌شود با مخاطبان بهتر ارتباط برقرار کنید و تبلیغات شما بین طیف وسیعی از افراد پخش شود.

 

  1. به زمان و مکان اجرای تبلیغات دقت کنید

نامناسب بودن و بی‌توجهی به مکان و زمان اجرای تبلیغات می‌تواند براحتی بهترین برنامه و بیشترین هزینه‌ها را نابود کند. پس دقت کنید که کی و کجا قرار است کمپین تبلیغاتی خود را اجرا کنید.

 

  1. خلاقیت به خرج دهید

سعی کنید از محتوا، ابزارها و تکنیک‌های خلاقانه و جدید استفاده کنید. تکراری یا کپی سایر تبلیغات نباشید، خودتان باشید. از نقاط قوت و وجه تمایز خود با رقبا استفاده کنید و راهکاری را انتخاب کنید که باعث ثبت برند شما در ذهن مخاطب شود.

با توجه به مواردی که در خصوص روش‌های تبلیغات مؤثر شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و اجرای تبلیغات بسیار مهم است، و مانند یک پل به‌سرعت شما را به سمت جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن او هدایت می‌کند. اگر قصد دارید، یک کمپین تبلیغاتی متفاوت و حرفه‌ای راه اندازی کنید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک (https://afragraphic.com) است. در این مجموعه خدمات رایگان مشاوره تخصصی توسط کارشناسان زبده به شما ارائه می‌شود.

کپی