اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰

ورود هوش مصنوعی به حوزه آموزش

ورود هوش مصنوعی به حوزه آموزش

در سی و دومین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی حوزه آموزشی ۶ ایده ارائه شد.

در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه آموزش که امروز به صورت آنلاین در محل این صندوق برگزار شد، ۶ استارت آپ طرح‌های خود را در حوزه آموزش برای جذب سرمایه ارائه کردند که این طرح‌های ارائه شده به این شرح است:

پلتفرم تعاملی آموزش زبان

حامد وفایی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های استارت‌آپی با بیان اینکه این شرکت پل ارتباطی میان زبان آموزان و اساتید است، گفت: عدم دسترسی، فراموشی دروس، نداشتن وقت کافی، هزینه بالا از مشکلات آموزش زبان‌های خارجی است که ما برای رفع این مشکل پلتفرمی را ارائه کردیم.

وی محصول این شرکت را پلتفرم تعاملی برای ارائه آموزش‌های خارجی دانست و یادآور شد: زبان آموزان با استفاده از این پلتفرم از هر مکان و در هر مکانی می‌توانند آموزش‌های خود را دریافت کنند.

وفایی خاطر نشان کرد: در مدت ۵ سال فعالیت، ۵۰۰ استاد با این پلتفرم همکاری دارند و این پلتفرم آموزش ۱۴ زبان را پوشش می‌دهد و ۳۰ هزار زبان آموز از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

لذت آموزش در زیر ساخت استارت‌آپی

علی جهانگیری از مدیران این استارت‌آپ، گفت: بخش آموزشی کشور با چالش‌هایی چون آموزش طولانی، فضای کسل کننده، آموزش یک طرفه، نسخه آموزشی یکسان برای همه و عدم اطمینان از درک عمیق دروس از سوی یادگیرندگان مواجه است و ما برای رفع این چالش پلتفرمی ارائه کردیم.

وی اساس آموزش این پلتفرم را در بستر "گیمفیکشن" دانست و خاطر نشان کرد: محیط آموزش این پلتفرم تعاملی است و آموزش در آن شخصی سازی شده است و یادگیرندگان در قبال میزان یادگیری و پیشرفت، مدال و جایزه دریافت خواهند کرد.

اشتراک محتوای آموزشی

مجید مهاجری از محققان این شرکت، مساله یادگیری مادام العمر از کودکی تا بزرگسالی را از چالش‌های دنیای امروز نام برد و یادآور شد: بزرگسالان برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز با بازدهی بالا با مشکلاتی مواجه هستند و ما برای رفع این چالش پاسخی ارائه کردیم که بر اساس آن پلتفرمی برای ارائه آموزش‌های ویدئویی پیاده سازی کردیم.

به گفته وی در مدت ۵ سال فعالیت ۱۶۰۰ دوره آموزشی در قالب ۲۶۰ هزار دقیقه کلاس آموزشی ارائه شده و ۳۰۰ هزار دانشجو از این نوع آموزش‌ها بهره مند شدند.

ارائه آموزش‌های مهارتی

امین ربانیان از مدیران این شرکت با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی از هر ۱۰ کارآفرین، ۹.۵ نفر آنها از چرخه شتابدهی کارآفرینان خارج می‌شوند، گفت: این تعداد اندکی از کارآفرینان که موفق به عبور از فرآیند شتابدهی می‌شوند، ۹۰ درصد آنها شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: مشکلات درون سیستمی شرکت‌ها، قیمت گذاری و رقابت از دلایل موفقیت تیم‌های استارت‌آپی است که هیچ کدام از این عوامل مربوط به سرمایه گذاری نمی‌شود و بیشتر موفقیت آنها کسب آموزش‌های مهارتی است، از این رو شاهدیم که در بدترین وضعیت شرکت‌ها سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرف دریافت آموزش‌های مهارتی می‌کنند.

ربانیان، خاطر نشان کرد: ما برای رفع این مشکل پلتفرم آموزشی با ۲۰۰ سرفصل در ۸ دسته موضوعی ارائه کردیم که در ارائه این آموزش‌ها منتورها و کارآفرینان با ما مشارکت دارند.

ارائه آموزش با هوش مصنوعی

امیر عقیقی، مدیر این شرکت استارت‌آپی گفت: بر اساس آمارها در آموزش‌های آنلاین تنها ۸ درصد آموزش‌های خود را به پایان می‌رسانند و تنها ۸ درصد موفق به دریافت آموزش‌های آنلاین به طور کامل می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در سال ۲۰۲۰ میانگین تمرکز مداوم افراد ۱۶ دقیقه بوده است و ما برای ارائه خدمات آموزشی بهینه نسبت به ایجاد آموزش میکرو لرنینگ با بهره گیری از هوش مصنوعی اقدام کردیم.

به گفته این محقق در این پلتفرم در مدت زمان کم موضوعات آموزشی ارائه می‌شود و از ارائه مسایل تئوری خودداری خواهد شد.

پلتفرم آموزش آزمایش

سید محمدحسین برقعی، مجری طرح پلتفرم آموزش آزمایش، گران بودن و خطرناک بودن را از چالش‌های دانش آموزان برای کار در آزمایشگاه‌ها دانست و گفت: علاوه بر آن با پاندمی کرونا و بسته شدن مدارس، آموزش‌های رسمی به صورت آنلاین شده است و ما برای رفع این مشکل پلتفرم آموزش آنلاین در حوزه آزمایشگاه راه اندازی کردیم.

برقعی خاطر نشان کرد: این پلتفرم علاوه بر ارائه آموزش، سرگرم کننده در حوزه علمی است و همچنین به فعالیت دانش آموزان امتیاز داده می‌شود./ایسنا

کپی