اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آرشیو شد

منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آرشیو شد

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از گردآوری و آرشیو منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در مخازن آرشیوی این سازمان خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری و در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار می‌گیرد.

به گزارش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی افزود: مجموع منابع مربوط به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت تفکیک شده گردآوری و در ادامه مسیر در مخازن این سازمان برای حفاظت، حراست و بهره مندی آیندگان آرشیو شد.
وی ادامه داد: مجموع ۲۶ هزار و ۹۰۴ منبع الکترونیکی شامل عکس، فیلم های مناظره ای، کلیپ های تبلیغاتی، فایل های صوتی و غیره و نیز طرح ها و برنامه های پیشنهادی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمع آوری شده است و در این میان تنها ۲۱۳ عنوان منبع چاپی گردآوری و آرشیو شده است.
معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: با توجه به تاکید معاونت کتابخانه ملی مبنی بر گردآوری و حفاظت از آثار مرتبط با رویدادهای ملی و به منظور تحقق این مهم در مرحله نخست، کمیته ای ویژه تشکیل شد و هریک از اعضای این کمیته مکاتباتی را با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری برقرار کردند و در نهایت برای نخستین بار این منابع به عنوان یکی از رویدادهای مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور جمع آوری و آرشیو شد.
محمدی توضیح داد: جمع آوری منابع مرتبط با رویدادهای مهم کشور و حفاظت و حراست از این منابع یکی از رسالت های مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری نیز جز رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود؛ اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای جمع آوری منابع انتخاباتی ۱۴۰۰ گام برداشت.
معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حرکت به سمت دولت الکترونیک و نیز شرایط خاص کرونایی، درصد قابل توجهی از اقدامات و فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی صورت گرفت./ ایرنا 

کپی