اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰

کلمات کلیدی

مهمترین قسمت در دکوراسیون اداری کجاست

مهمترین قسمت در دکوراسیون اداری کجاست

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در هنگام طراحی دکوراسیون اداری جدید در نظر گرفته شود ، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب مبلمان اداری مناسب است. انتخاب مبلمان اداری شما تصمیمی بسیار مهم است چراکه می‌تواند به‌طور جدی بر رفاه و بهره‌وری کارکنانتان تأثیر بگذارد .

اغلب کارمندان اداری وقت زیادی از روز خود را پشت میزهای اداری و در حال کار با رایانه می‌گذرانند. بر کسی پوشیده نیست که مبلمان با کیفیت بالا می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد و به کارمندان کمک کند تا از کمردرد و سایر مشکلات جسمانی ناشی از نشستن‌های طولانی در حین کار خلاص شوند.  از این رو انتخاب مبلمان اداری که برای حفاظت از وضعیت بدنی طراحی شده باشد و راحتی کارمندان را فراهم کند مهم‌ترین قسمت دکوراسیون و تجهیز یک فضای اداری به شمار می‌رود. در ادامه برای بررسی بیشتر نقش مبلمان اداری به‌عنوان یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار دکوراسیون اداری با ما همراه باشید.

 

 

اهمیت و جایگاه مبلمان اداری در دکوراسیون اداری قرن بیست و یکم

امروزه صندلی اداری صرفاً اثاثیه‌ای نیست که کارمندان شما روی آن بنشینند. بلکه فرصتی برای افزایش بهره‌وری کسب و کار شماست. به عنوان مثال ، یک صندلی با کیفیت بالا می‌تواند به کارکنان شما کمک کند تا احساس ارزش بیشتری پیدا کنند. اگر هر کارمند صندلی انتخابی خود را  داشته باشد ، بی‌شک باعلاقه و اشتیاق بیشتری کار می‌کند. با این حال ، اهمیت انتخاب میلمان اداری مناسب تنها به  راحتی کارکنان و افزایش انگیزه آن‌ها مربوط نیست. صندلی‌های بی‌کیفیت می‌توانند باعث شوند کارمندان شما به کمردرد یا مشکلات گردن مبتلا شوند که  حتی می‌تواند منجر به این شود که کارمند بااستعدادتان در جاهای دیگر به دنبال کار باشد .

مبلمان اداری مناسب تنها به انتخاب صندلی راحت ختم نمی‌شود و میزهای اداری و فایل‌ها و کشوهای ذخیره سازی نیز اهمیت زیادی دارند. چرا که در صورت نبودن تجهیزات ذخیره ساز، میز کارمندان در یک محیط شلوغ کاری می‌تواند خیلی سریع به هم ریخته شود و این می‌تواند بر بهره‌وری آن‌ها تأثیر بگذارد. در صورتی که  با  اجرای راه‌حل‌های ذخیره سازی می‌توانید به  روشی خارق‌العاده از به‌هم‌ریختگی دفتر خود پیشگیری کنید. به عنوان مثال ، شما می‌توانید یک کشو در اختیار کارمندان قرار دهید که آن‌ها بتوانند  برخی از وسایل شخصی خود را در آن قرار دهند ، و میز کارشان را از عوامل حواس‌پرتی دور نگه دارند.

اهمیت مبلمان اداری در اولین برداشت

مبلمان اداری نقشی اساسی در ایجاد اولین برداشت مثبت از تجارت شما در ذهن مهمانانی که از محل کار شما بازدید می‌کنند ، دارد. ایجاد  اولین برداشت مثبت در رابطه با مصاحبه با کارمندان بااستعداد  یا میزبانی جلسات با مشتری نیز بسیار مهم است و مبلمان اداری وسایل محل کار شما می‌تواند در ایجاد فضای اداری و فضایی که می‌خواهید به تصویر بکشید ، به شما کمک کند. به عنوان مثال ، با توجه به بازدید مهمانان از محل کار شما ، بسیار مهم است که مبلمان اتاق انتظار شما در شرایط خوبی باشد و به خوبی از آن نگهداری شود. اگر اتاق انتظار شما خوشایند نباشد و  یا مبلمان آسیب دیده‌ای داشته باشد ، می‌تواند منجر به این شود که  مهمانان برداشت اولیه ضعیفی از کسب و کار شما داشته باشند.

علاوه بر این ، بسیار مهم است که مبلمان موجود در دفتر کار شما با کیفیت باشد و با اصول کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. انواع مختلفی از مبلمان در بازار وجود دارد که می‌توانید گزینه مناسب با کسب و کار خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. دقت داشته باشید که می‌خواهید مبلمان شما چه پیامی را منتقل کند. به عنوان مثال ، اگر می‌خواهید تجارت خود را به عنوان یک سازمان آینده‌نگر نشان دهید ، باید  از مبلمان‌های مدرن استفاده کنید. بعلاوه ، در نظر گرفتن روانشناسی رنگ و تأثیر بالقوه آن در رابطه با مبلمان محل کار نیز می‌تواند  برای ایجاد برداشت اول مثبت مفید باشد. آیا می‌دانید برخی معتقدند که رنگ سبز می‌تواند اثر آرام بخشی بر کارمندان  و مراجعین بگذارد و احساس اضطراب را کاهش دهد؟

---

 

مزایای استفاده از مبلمان اداری مناسب در طراحی دکوراسیون اداری

مبلمان اداری مناسب به شما کمک می‌کند از آسیب‌های مرتبط با محیط کاری پیشگیری کنید

ناراحتی در ناحیه گردن، کمر و شانه و درد عضلات و مفاصل ازجمله آسیب‌هایی است که به دلیل فضای کاری نامناسب کارمندان را تهدید می­کند. هرچقدر بیشتر پشت میز بنشینید احتمال آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شود. پیشنهاد‌های زیر می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند.

  • از میزها و صندلی‌های مبلمان اداری قابل تنظیم استفاده کنید که برای هنگام کار با رایانه مناسب سازی شده­اند.
  • صفحه کلید را به‌گونه‌ای قرار دهید که آرنج‌هایتان تکیه‌گاه داشته باشند.
  • صندلی‌ها را طوری قرار دهید تا پاهایتان صاف روی زمین قرار بگیرند، در غیر این صورت از زیر پایی های مخصوص استفاده کنید.
  • استراحت‌های مختصر دوره‌ای انجام دهید. هر یک ساعت یک بار از پشت میز خود برخیزید کمی قدم بزنید. ایستادن هر چند وقت یک‌بار نیز می‌تواند مؤثر باشد.

مبلمان خسته کننده شما را تنبل خواهد کرد

مبلمان اداری خسته کننده نه تنها شما را تنبل می‌کند، بلکه علاوه بر این باعث می‌شود شما از کوه کارهای تلنبار شده بر روی میز خود استرس بگیرید. در محیط‌هایی با مبلمان مستعمل و خسته کنند، افراد اغلب علاقه خود به کار را از دست می‌دهند که طبیعتاً تا حد زیادی بر روی بهره‌وری آن‌ها نیز تأثیرگذار است. از سویی دیگر محیط­های خسته کننده کارمندان مفید و بااستعداد خود را به‌سرعت فراری می­دهد که طبیعتاً نتیجه خوشایندی برای رشد کسب‌وکار نخواهد داشت.

مبلمان اداری مناسب بهره‌وری بیشتری به همراه دارد

شکی در این نیست که کارمندان خوشحال بهره‌وری بیشتری دارند. تنظیمات ناراحت کننده ایستگاه کاری می‌تواند منجر به این شود که کارمندان زمان کمتری را بخواهند پشت میز خود بگذرانند. در صورتی که اگر شرایط برایشان راحت باشد، بدون دغدغه تنها به انجام وظایف محوله خود می­پردازند. وقتی صندلی‌ها و میزهای کار با طراحی ارگونومیک در اختیار کارمندان قرار داده شود، آن‌ها در هنگام کار احساس راحتی بیشتری می‌کنند و میزان شکایت­ آنان از دردهای عضلانی و بدن درد کمتر می­شود. یک وضعیت خوب همچنین موجب بهبود گردش خون می­شود که باعث رسیدن اکسیژن بیشتری به مغز و اندام‌های بدن می­شود. این اتفاق باعث می‌شود از کارمندان از لحاظ ذهنی هوشیارتر باشند و فعالیت بیشتری داشته باشند. کارمندان در یک محیط مناسب و راحت بهتر کار می‌کنند و در محیط کار خود احساس موفقیت و رضایت بیشتری دارند و همچنین متعهد می‌شوند که مرتباً کار کنند و میزان غیبت‌ها نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می­کند. بهره‌وری بهتر منجر به افزایش نرخ تولید و درآمد بالاتر می‌شود که درآمد بیشتر نیز می‌تواند به ایجاد چشم‌اندازهای توسعه بهتر و رونق کسب‌وکار در روند تجارت منجر بشود.

مبلمان به بزرگ جلوه دادن دفاتر کمک می‌کند

اگرچه مبلمان گاهی اوقات می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند، اما در صورت چیدمان مناسب دفتر درواقع جادارتر به نظر می‌رسد. برای دفاتر کوچک مبلمان چندمنظوره گزینه ایده آلی به حساب می­آید. قرار دادن مبلمان بزرگ‌تر در برابر دیوارها نیز فضای باز را به حداکثر می‌رساند. مسیرها و فضاهای حرکت هم مهم هستند، بنابراین اگر می‌خواهید مبلمان خود را متناسب با اندازه فضای دفتر کار خود تنظیم کنید، آزاد کردن این فضاها کلید بزرگ به نظر رسیدن فضای اداری است. همچنین، یک پنجره مسدود نشده و یک نمای بدون مانع ذر دفتر احساس جاداری بیشتری را القا می‌کند.

مبلمان اداری بارنگ های زنده باعث ایجاد شور و نشاط می‌شوند

رنگ‌های روشن انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری است زیرا رنگ‌های سرد و روشن به بالا بردن روحیه افراد کمک می‌کنند. همچنین این یک کار روشی خوب برای کاهش استرس و همچنین افزایش بهره‌وری است.

میزها و ایستگاه‌های کاری ایستاده باعث سلامتی شما می‌شوند

مطالعات مختلفی ارتباط محکم بین مقدار زمانی که یک فرد می­نشیند و احتمال مرگ در یک دوره زمانی خاص را تائید می­کنند.

به عنوان مثال، یک مطالعه که در سال 2010 در استرالیا انجام شد نشان می­دهد که به ازای هر یک ساعت اضافی که شرکت‌کنندگان در این آزمایش به صورت روزانه بیشتر نشسته­اند،، به میزان 11٪ احتمال مرگ و میر آن­ها افزایش پیدا کرده است. از این رو میزها و ایستگاه‌های کاری ایستاده به دلیل کاهش احتمال ابتلا به دیابت، چاقی، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی برای سلامتی شما و کارکنانتان مفید هستند و بهتر است آن‌ها را نیز در لیست ملزومات و مبلمان اداری خود بگنجانید.

مبلمان اداری مناسب به ارتقا. تعاملات بهبود یافته در محیط کار کمک می‌کنند

منظور ما تعاملاتی است که فقط به کارمندان محدود نمی‌شود، بلکه شامل همه افرادی می­شود که از محل کار شما بازدید می­کنند. تعاملات بیشتر باعث می­شود فرهنگ احترام در بین کارمندان پرورش یابد و کارمندان مختلف از بخش‌های مجزا نیز ارتباط بهتری با هم برقرار کنند.

مبلمان اداری مناسب وجه خوبی به کسب و کار شما می­بخشد.

دفتر کار شما به نوعی ویترین کسب و کار شما است. ترکیبی از مبلمان چند منظوره با طراحی عالی و مبلمان مدرن با طراحی ارگونومیک، تصویری جذاب و متنوعی به شرکت شما می‌بخشد. این تصویر خوب از شرکت نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند و حسن نیت و نفوذ شرکت شما را تا حد زیادی به نمایش می­گذارد.

---

سخن پایانی:

انتخاب مبلمان اداری مناسب و ایستگاه‌های کاری با پیکربندی مناسب یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون اداری است و می‌تواند یک محیط کاری مطلوب برای کارمندان شما ایجاد کند. با در اختیار داشتن مبلمان اداری مناسب، این توانایی را خواهید داشت که بهره‌وری نیروی کار خود را به سطح کاملاً جدیدی برسانید. این دقیقاً همان دلیلی است که تقریباً همه فضاهای اداری در جهان را مجاب به استفاده از مبلمان­های شیک کرده است و همچنین بسیاری از کارفرمایان را به فکر تغییراتی در مبلمان خسته کننده و قدیمی خود انداخته است.

اگر در حال جستجو برای انتخاب مبلمان اداری مناسب هستید بهتر است با شرکت‌های که به صورت تخصصی به طراحی فضاهای اداری مشغول هستند مشورت کنید. متخصصان و مشاوران این شرکت‌ها به دلیل داشتن سابقه کافی و انجام پروژه‌های متعدد می‌توانند شما را برای انتخابی بهتر راهنمایی کنند. فراموش نکنید که بحث انتخاب مبلمان اداری مانند سایر بخش‌ها و قسمت‌های طراحی دکوراسیون اداری امری کاملاً تخصصی است.

 

 

 

 

کپی