اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

کلمات کلیدی

برای شکایت از پلیس کجا برویم!

برای شکایت از پلیس کجا برویم!

شاید برای شما هم سؤال باشد که اگر از رفتار یک مأمور پلیس شکایت داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟ چه مرجعی مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات هست؟ یا برعکس چگونه می‌توانیم خوش رفتاری یک مأمور وظیفه شناس را در پیگیری یک پرونده انتظامی به مقام بالادستی اطلاع‌رسانی کنیم تا از آن مأمور تقدیر شود.

 آیا اصلاً مردم می‌توانند در بررسی تخلفات پلیس و نیروهای انتظامی نقشی داشته باشند یا خیر؟
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این باره می‌گوید: شهروندانی که از نحوه عملکرد یا برخورد پلیس شکایاتی دارند، می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷(مرکز نظارت همگانی ناجا) شکایت خود را مطرح کنند. شکایات مردمی از مأموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آنها در موضوعات مختلف بخصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دسته‌بندی و بررسی می‌شود و اگر خطای مأموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: سامانه ۱۹۷ خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات می‌توانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه باشند.
سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه وظیفه اصلی ۱۹۷، رسیدگی به شکایات مردم است، ادامه داد: چنانچه مردم در مورد خدمات مأموران در کلانتری‌ها، پیشنهاد تشویق برای مأمور، انتقاد از عملکرد یک کلانتری یا مأموران آن و دیگر موارد شکایت یا انتقادی دارند می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند. اما این سامانه فقط برای دریافت شکایات و انتقادات نیست و شهروندان می‌توانند عملکرد مثبت یک مأمور در پیگیری پرونده، خوش رفتاری مأموران ناجا و دیگر موارد مثبت را هم به این سامانه گزارش دهند و شهروندان مطمئن باشند که اطلاعاتشان نزد پلیس محرمانه می‌ماند.

کپی