اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

رژیم غذایی پُر پروتئین انتخاب خوبی برای کاهش چربی دور کمر

رژیم غذایی پُر پروتئین انتخاب خوبی برای کاهش چربی دور کمر

کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که بدن دچار کمبود کالری شود؛ این به معنای مصرف انرژی کمتری نسبت به بدن است.

اگرچه کاهش وزن پایدار اغلب یک روند آهسته است، اما مصرف پروتئین در هر روز می‌تواند تأثیرات مفیدی در این زمینه داشته باشد.

به گفته متخصصان، یک رژیم غذایی غنی از پروتئین با سطح پایین‌تری از چربی شکم مرتبط است.

«کریستین بیلی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره توضیح می‌دهد: «اگر می‌خواهید لاغر شوید و کالری‌ها را کاهش دهید، چیزی که نباید از آن صرف نظر کنید پروتئین‌ها هستند.»

وی در ادامه می‌گوید: «مصرف زیاد پروتئین باعث آزاد شدن هورمون سیری PYY می‌شود که اشتها را کاهش داده و باعث سیری می‌شود.»

به گفته وی، «پروتئین از متابولیسم سالم پشتیبانی کرده و کمک می‌کند تا در هنگام از دست دادن چربی، عضله حفظ شود.»

مطالعات مشاهده‌ای مختلف نشان داده است که دریافت پروتئین بیشتر با چربی شکم کمتر همراه است.

محققان توصیه می‌کنند هر وعده غذایی از جمله صبحانه باید حاوی منبع خوبی از پروتئین باشد.

تخم مرغ، گوشت، مرغ، ماهی، صدف، لبنیات و لوبیا بهترین منابع پروتئین هستند./ اکسپرس

کوچک کردن شکم در خانه تنها با یک رژیم غذایی ساده

۵ ماده غذایی برای کاهش چربی شکم

کپی