اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

سواد رسانه ای از الف تا ی یکی از شش کتاب پرفروش ارتباطات و رسانه شد

سواد رسانه ای از الف تا ی یکی از شش کتاب پرفروش ارتباطات و رسانه شد

کتاب سواد رسانه ای از الف تا ی تالیف دکتر محمد صادق افراسیابی که با همکاری معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تدوین و توسط انتشارات پشتیبان چاپ شده بود جزو شش کتاب پرفروش ارتباطات و رسانه طی یکسال گذشته شد.

این کتاب حاصل ۱۳ گفت و گوی دکتر محمد صادق افراسیابی؛ دکترای سیاستگذاری فرهنگی و موسس انجمن سواد رسانه ای ایران با ۲۴ نفر از اساتید ارتباطات و رسانه است که در برنامه ی دنیای شیشه ای رادیو گفت و گو به تهیه کنندگی دکتر معصومه اسمعیل نژاد حضور داشتند.
در این کتاب هر یک از مهارتهای ۵ گانه ی سواد رسانه ای به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته و ضمن ارائه ی مصداق هایی همه فهم از مهارتهای یاد شده تلاش شده است تا مخاطب به رعایت مهارتهای سواد رسانه ای در زندگی روزمره ترغیب شود.
همچنین در ادامه، حوزه سواد رسانه ای از منظر آموزش، پژوهش و سیاستگذاری مورد نقد و بررسی قرار گرفته و راهکارهایی عملیاتی در این حوزه ها ارائه شده است.
علاقه مندان جهت تهیه ی این کتاب میتوانند به نشانی اینترنتی https://fidibo.com/book/97933  مراجعه نمایند و یا در سایت فیدیبو واژه سواد رسانه ای از الف تا ی را جست و جو کنند.
لازم به ذکر است اسامی پرفروش ترین کتاب های حوزه ارتباطات و رسانه بر اساس ارزیابی فیدیبو عبارتند از:
رازهای پولسازی اینستاگرام اثر جِرِمی مک‌گیلورِی، همه دروغ میگویند اثر دیوید وویتز و ست استیونز، کتاب مهندسی اجتماعی؛ هنر هک کردن انسان ها اثر کریستوفر هدنگی، کتاب رسانه های جدید و سیاست اثر بری اکسفورد و ریچارد هاگینز و کتاب سواد رسانه ای از الف تا ی اثر دکتر محمد صادق افراسیابی.

کپی