اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

خوردن 5 وعده میوه و سبزیجات عمر را طولانی‌تر می‌کند

خوردن 5 وعده میوه و سبزیجات عمر را طولانی‌تر می‌کند
آرزوکیهان

داشتن عمری طولانی و بدنی سالم سالهاست که یکی از بزرگ ترین آرزوهای بشر است و از این رو محققان همواره تلاش می کنند تا کلید داشتن عمر طولانی را بیابند.

به گزارش هلث، در آخرین مطالعات انجام شده محققان روشن شده است که خوردن روزانه دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات سلامت ما را تضمین کرده و عمرمان را طولانی تر میکند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد قانون "5 روز " در هفته برای خوردن وعده میوه و سبزیجات را در برنامه داشتن سلامت بدن قرار داده اند.

این رژیم ایده آل می تواند بدنی سالم را برای ما به ارمغان آورده و عمرمان را نیز طولانی تر کند.


 

هر سال 45 میلیون آمریکایی مجبورند برای داشتم بدنی سالم و اندامی زیبا رژیم بگیرند و در این میان 33 میلیارد دلار نیز برای محصولات لاغری مانند مکمل ها و برنامه های غذایی صرف می کنند. همه آنها تلاش می کنند تا برنامه و عادت های غذایی شان را تغییر دهند اما هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی بخورند و چگونه بخورند با گزینه های طاقت فرسایی روبرو می شوند.

در این میان رژیم کتو، مدیترانه ای ، گیاه خواری ، وگان و .... توصیه شده است. اما هاروارد اعلام کرد که ساده ترین برنامه ممکن که می تواند بهترین گزینه باشد که سلامتی ، زیبایی اندام و عمر طولانی را تضمین کند استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات است.

دکتر گوان گدونگ "متخصص اپیدمیولوژیست و تغذیه در این باره گفت: با مطالعه بر دومیلیون نفر در سراسر دنیا و بازنگری الگوهای غذا و طول عمر به این اطلاعات دست یافته ایم. ما دریافتیم افرادی که در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات بیشتری دارند عمری طولانی تر و بدنی سالم تر داشته اند.

وی افزود: تاثیر این رژیم به ویژه برای بیماران قلبی و ریوی بسیار موثر بوده است.به عبارتی افرادی که روزانه 5 وعده ترکیبی میوه و سبزیجات مصرف می کنند 12 درصد کمتر از سکته های قلبی می میرند و 35 درصد جانشان را در بیماری های تنفسی از دست میدهند. در این میان مرگ ناشی از سرطان نیز تا 10 درصد کاهش می یابد.

جالب آنکه ما متوجه شدیم نوشیدن آب میوه و خوردن سیب زمینی در این میان باعث افزایش طول عمر نشده است. همچنین سبزیجاتی چون ذرت و نخود فرنگی نیز که دارای نشاسته هستند در روند طول عمر نقشی نداشته اند اما بر عکس تربچه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بدن را در برابر رادیکال های آزاد بیماری زا محافظت می کند. چغندر و کلم پیچ ، کلم بروکلی ،قارچ و کاهو از سبزیجاتی هستند که به شدت برای سلامتی و طول عمر مفیدند.

از این رو هر چقدر آنتی اکسیدان بیشتری به بدنتان وارد کنید روند پیری سلول ها کاهش می یابد و مانع بروز التهاب در بدن می شود. درحال حاضر در آمریکا تنها 1.5 وعده غذایی میوه و سبزیجات در میز غذا وجود دارد که میزان بسیار کمی بوده و به همین دلیل بروز بیماری ها ی قلبی و ریوی و ..در میان آمریکایی ها به شدت بالاست./ ایران آنلاین

راهکار جدید دانشمندان برای طولانی کردن عمر انسان

کپی