اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

کلمات کلیدی

چگونه رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم؟

چگونه رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم؟

یکی از راه های کاهش هزینه های بازاریابی کسب و کارها، جذب ارگانیک ترافیک است! استفاده از تبلیغات برای بازاریابی در کوتاه مدت بازدهی بسیار خوبی دارد اما به محض آن که اعتبار تبلیغات شما به پایان برسد، مشتریان و فروش شما ممکن است به صفر برسد. به همین دلیل کسب و کارهای زیادی ترجیح می دهند که به جای استفاده از تبلیغات، از راه کار های دیگری که بازدهی همیشگی دارند استفاده کننند. رپورتاژ آگهی یکی از راه کارهای بازاریابی و تبلیغات است که تاثیر آن برای همیشه روی کسب و کار شما قابل لمس است. به کمک رپورتاژ آگهی نه تنها کاربران آن کسب و کار وارد سایت شما می شوند، بلکه رتبه سایت شما در گوگل هم افزایش پیدا می کند و همیشه می توانید مشتریان خود را داشته باشید. در این مطلب می خواهیم به بررسی 7 نکته مهم در مورد خرید و فروش رپورتاژ آگهی بپردازیم! پس اگر قصد انتشار یا خرید رپورتاژ را دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

 

7 نکته مهم برای نوشتن رپورتاژ تاثیرگذار

پیش از آن که به بررسی نکات این بخش بپردازیم، لازم است بگوییم افرادی که قصد فروش رپورتاژ آگهی را دارند هم این نکات برایشان مهم است! چرا که گاهی اوقات کاربران بدون در نظر گرفتن این نکات رپورتاژ خود را در سایت منتشر می کنند و از آن نتیجه نمی گیرند؛ در این صورت کیفیت پایین سایت میزبان را مقصر می دانند. پس اگر قصد فروش رپورتاژ آگهی را هم دارید، باز هم این نکات به درد شما می خورد تا بتوانید محتوای رپورتاژ را با در نظر گرفتن این 7 نکته بررسی و سپس در سایت منتشر کنید:

  1. انتخاب یک موضوع مرتبط با کسب و کارتان

اولین نکته ای که برای خرید یا فروش رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، موضوع آن است. اگر موضوع رپورتاژ متناسب با موضوع کسب و کارتان نباشد، لینک های آن هم ارزش زیادی نخواهد داشت! گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که تنها لینک هایی که در رپورتاژ درج می شود اهمیت دارد، به همین دلیل به محتوا و موضوع رپورتاژ خود اهمیت نمی دهند. همین مسئله باعث می شود تا یک موضوع نامرتبط انتخاب کنند و لینک های نامرتبط با آن را در محتوای خود قرار دهند. در حالی که رفتار کاربران در صفحه رپورتاژ شما اهمیت زیادی دارد! اگر موضوع مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید، کاربران هدف وارد صفحه رپورتاژ شما در رسانه میزبان می شوند و اطلاعات آن را می خوانند. حال اگر توانسته باشید سوالات کاربران را برطرف کنید، باعث می شود تا به راحتی بتوانید محصول یا خدمات خود را هم به آن ها معرفی کنند. انتخاب موضوع مناسب و رفع بخشی از نیاز کاربران اعتماد آن ها را جلب می کند و با معرفی محصولات یا خدمات خود، می توانید مشتریان کسب و کارتان را افزایش دهید.

اما هدف اصلی رپورتاژ آگهی، افزایش رتبه صفحات سایت در گوگل است. هر چقدر لینک های شما در صفحات مرتبط تری قرار بگیرند، رتبه سایت شما بهبود بیشتری پیدا می کند! به همین دلیل است که باید یک رپورتاژ ارزشمند و مرتبط با کسب و کارتان بنویسید تا لینک های شما در یک صفحه مرتبط با کسب و کارتان قرار بگیرد. این مسئله باعث می شود تا بیشترین بهبود رتبه و در نهایت، بازدهی خوبی داشته باشید.

انتخاب موضوع رپورتاژ آگهی

  1. درک نیاز مخاطبان محتوای رپورتاژ آگهی

بیشتر افراد رپورتاژ آگهی را تنها به چشم لینک سازی نگاه می کنند! در حالی که همین رپورتاژ آگهی می تواند تبلیغات خوبی برای کسب و کارتان باشد. فرض کنید رپورتاژ خود را در یک رسانه که به شما اجازه انتشار در صفحه اصلی و دسته بندی موردنظر شما را می دهد، منتشر کنید. در این صورت کاربران و مخاطبان هدف محتوای شما که در آن رسانه قرار دارند، بر روی آن کلیک می کنند و آن را می خوانند. حال اگر رپورتاژ شما بتواند بخشی از نیاز یا سوال کاربران را رفع کند، آن ها به شما اعتماد می کنند و به همین راحتی می توانید هزاران نفر را با همان هزینه رپورتاژ که با هدف بهبود رتبه سایت در گوگل انتشار داده اید، وارد سایت خود کنید.

معمولاً مخاطبانی که از طریق رپورتاژ آگهی وارد سایت شما می شوند، اگر واقعاً به محصولات یا خدمات شما نیاز داشته باشند آن را خریداری می کنند و به راحتی می توانید مشتریان کسب و کارتان را افزایش دهید. بنابراین درک نیاز مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر می خواهید اقدام به نوشتن رپورتاژ آگهی کنید، ابتدا ببینید که کاربران آن رسانه چه نیازی دارند که می توانید رفع کنید! سپس اقدام به نوشتن محتوای رپورتاژ و انتشار آن در رسانه هدف کنید.

  1. انتخاب موضوع و عنوان جذاب

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید، این است که باید کاربران را وارد صفحه رپورتاژ خود کنید! این مسئله تنها به کمک انتخاب موضوع و عنوان جذاب اتفاق می افتد! اگر بتوانید موضوع مناسبی انتخاب کنید که برای کاربران جذاب است و آن را به کمک یک عنوان جذاب و حرفه ای در اختیار کاربران قرار دهید، شک نکنید که محتوای رپورتاژ شما توسط هزاران کاربر آن رسانه خوانده می شود.

  1. قانون 70 به 30 را فراموش نکنید!

رپورتاژ آگهی به معنای تبلیغات مستقیم نیست! هدف از رپورتاژ ارائه محتوای آموزشی ارزشمند به کاربران و درج لینک های صفحات اصلی سایت کسب و کارتان است. قانون 70 به 30 به ما می گوید که باید 70 درصد محتوای ارزشمند به کاربر ارائه کنیم و تنها 30 درصد باقی تبلیغات باشد. به عبارت دیگر، کاربر باید از رپورتاژ شما چیزی یاد بگیرد، نه این که پس از خواندن رپورتاژ آگهی احساس کند که تنها وقت خود را هدف داده است.

قانون 70 به 30 در رپورتاژ

  1. شناخت مخاطبان رسانه موردنظر

اگر شما در زمینه فروش رپورتاژ آگهی فعالیت می کنید، بهتر است شناخت درستی از مخاطبان خود در اختیار افرادی که رپورتاژ خریداری می کنند، قرار دهید. همچنین اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید، ابتدا بهتر است مخاطبان رسانه موردنظر را بشناسید تا یک رپورتاژ آگهی متناسب با نیاز آن ها انتشار دهید.

  1. استفاده درست از کال تو اکشن

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم، یکی از مهم ترین اهداف خرید و فروش رپورتاژ آگهی تبلیغات کسب و کارها است. مهم ترین چیزی که باعث می شود تا کاربران وارد سایت شما شوند، استفاده درست از کال تو اکشن است. در واقع پس از آن که نیاز یا سوال کاربر را بررسی و بخشی از آن را پاسخ دادید، با استفاده از کال تو اکشن درست، به راحتی می توانید محصولات یا خدمات خود را به آن ها معرفی کنید تا وارد سایت شما شوند.

  1. لینک دهی در جای مناسب به کلمات کلیدی

یکی دیگر از مواردی که در خرید رپورتاژ آگهی اهمیت دارد، لینک دهی در جای مناسب است. شما باید کلمات کلیدی مهمی که می خواهید رتبه آن در گوگل بهبود پیدا کند را برای لینک سازی انتخاب کنید. همچنین نکته دیگری که وجود دارد، این است که لینک ها در کل محتوا پخش کنید؛ مثلاً تمام کلمات کلیدی و لینک های شما در خط اول نباشد و تا پایان محتوا هیچ لینکی وجود نداشته باشد! بلکه لینک ها را در ابتدا، وسط و انتهای مقاله پخش کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

در نهایت، اگر قصد خرید یا فروش رپورتاژ آگهی را دارید، ما به شما رسانه معتبر تسمینو را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید رسانه خود را ثبت کنید یا برای سایت خود در کوتاه ترین زمان ممکن رپورتاژ خریداری کنید.

کپی