پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left عین اللهی: وزارت بهداشت را با ۵۰ هزار میلیارد تومان… بازگشت

عین اللهی: وزارت بهداشت را با ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی، ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و نخستین اقدام ما در حوزه بهداشت انجام واکسیناسیون همگانی بود.
دانلود

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در دیدار با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی افزود: در شروع، به خاطر بدعهدی صادرکنندگان واکسن، فقط ۱۸ میلیون دز واکسن تزریق شد و تعداد مرگ‌ها تا آذر ۱۴۰۰ به ۱۳۲ هزار نفر رسید؛ اما با بسیج ملی واکسیناسیون و تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن، تعداد مرگ و میرها کاهش یافت و از آن زمان تا مهار همه‌گیری کرونا حدود ۲۲ هزار جانباخته کرونا در سراسر کشور داشتیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن را به بیش از یک میلیون دز در روز و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دز در هفته رساندیم، افزود: این تلاش‌ها باعث شد در اجلاس قاهره، سازمان بهداشت جهانی اقدام سریع ایران برای واکسیناسیون، ایمنی بخشی مردم و مهار کرونا را مورد تجلیل قرار داد.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای طرح «دارویار» خاطرنشان کرد: داروهای تولید ایران با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد و با ۱۰ برابر قیمت اصلی به فروش می رفت. در واقع قاچاقچیان از ارزان بودن ارز سود می‌بردند، نه از فروش دارو، بنابراین لازم بود با اجرای طرح دارویار از این مشکلات جلوگیری شود.

توجه ویژه به اسناد بالادستی در برنامه‌های وزارت بهداشت

وزیر بهداشت بر توجه ویژه به اسناد بالادستی در طرح‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: فرهنگستان علوم پزشکی با حضور کارشناسان برجسته نظام سلامت، برای حوزه سلامت فرصت و ظرفیتی بزرگ است و از تداوم جلسات مشترک و ایجاد و برگزاری کارگروه‌های تخصصی مشترک با فرهنگستان علوم پزشکی استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» وزارت بهداشت بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است، اظهار داشت: وی اظهار داشت: سالهاست عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی هستم و شاهدم که فرهنگستان علوم پزشکی در دوره جدید تحول یافته؛ به طوری که توجه به سلامت معنوی به عنوان یک اقدام دانشگاهی و انقلابی از دستاوردهای این فرهنگستان است.

عین‌اللهی اقدامات ارزشمند کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود تحریم‌ها شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه سلامت هستیم و همکاری وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی می‌تواند به این پیشرفت‌ها شتاب دهد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در این دوره به پیشگیری و بهداشت که مورد تاکید فرهنگستان علوم پزشکی است، توجه ویژه‌ای شده است. به عنوان نمونه تاکنون ۲ هزار خانه بهداشت تاسیس و پنج هزار موتورسیکلت در شبکه بهداشت توزیع شده است؛ در حالی که پیش از این برای این گونه اقدامات در شبکه مشکل وجود داشت.

وی اظهار داشت: نسل جوان امروز مانند نسل آغازین انقلاب و دفاع مقدس در صحنه هستند و حال آن که دشمن می‌خواهد با تبلیغات مسموم در فضای مجازی، واقعیات جامعه را تحریف کند.

وزیر بهداشت برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور گسترده دانشجویان در این اردوها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهمترین رویکرد ما کادرسازی برای آینده است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به ایجاد پشتوانه‌های فکری و معنوی لازم برای فعالان آینده نظام سلامت کمک می‌کند.

ایجاد کمربند بیمارستانی در شهرهای اقماری تهران

عین‌اللهی ایجاد کمربند بیمارستانی در شهرهای اقماری تهران را یادآور شد و گفت: اغلب بیمارستان‌های مهم و امکانات بیمارستانی در مناطق برخوردار شهر تهران متمرکز بود که با راه‌اندازی بیمارستان‌های شهرهای فردیس، ملارد، شهریار، ورامین، پاکدشت و اسلامشهر، دسترسی به امکانات درمانی در مناطق پیرامونی شهر تهران را افزایش دادیم.

وی افزود: فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان نداشت و در ملارد ساخت یک بیمارستان ۳۴ سال طول کشیده بود که ایجاد کمربند بیمارستانی توانست مناطق محروم و کم‌برخوردار استان تهران را پوشش دهد.

عین اللهی بر همدلی و همکاری نیروهای ولایی و وفادار به انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگستان علوم پزشکی حمایت و استفاده از این نیروها را مورد توجه قرار داده است.

وزیر بهداشت درباره اجرای برنامه سلامت خانواده اظهار داشت: پزشکی خانواده از سال ۸۲ در کشور شروع شد اما در بخش شهری موفقیت چندانی نداشت. با این که هفت هزار میلیارد تومان هزینه این طرح شد، در شیراز و مازندران شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت با اجرای این برنامه نبودیم.

وی تاکید کرد: برنامه سلامت خانواده به عنوان تکمیل کننده طرح پزشکی خانواده راه‌اندازی شد تا برای هر ایرانی با کد ملی، یک پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شود. در همین زمینه «پویش ملی سلامت» با مشارکت چشمگیر مردم شکل گرفت و پویش سلامت کودکان نیز در سال جدید آغاز خواهد شد.

عین‌اللهی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت را نصب‌العین مدیران وزارت بهداشت دانست و گفت: با کمک دولت در راستای توجه به آینده‌سازان کشور، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

انتهای پیام/

mdi-tag وزارت بهداشت mdi-tag ایران آنلاین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
49027
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۲۰:۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو