پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left درخواست سفیر قرقیزستان برای تقویت روابط با ایران و استان… بازگشت

درخواست سفیر قرقیزستان برای تقویت روابط با ایران و استان یزد

سفیر قرقیزستان، تقویت روابط این کشور با ایران و استان یزد را خواستار شد و گفت: در سفارتخانه، فرآیند این ارتباط دنبال می‌شود.
دانلود

به گزارش گروه استانی ایران آنلاین، تورداقون صدیق‌اف روز پنج‌شنبه در نشست سفرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی با فعالان اقتصادی استان یزد افزود: در سفر به یزد با فعالان اقتصادی استان نشست هایی برگزار و پیرامون مسائل اقتصادی و راهکارهای تقویت مراودات تجاری گفت‌وگو شد.

وی اظهار کرد: همچنین پیشنهاد خواهرخواندگی شهری از قرقیزستان را با یزد داشتیم که این فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری استان یزد و کشور ماست.

"پورنچای داننویواتانا" دبیر کل مجمع کشورهای عضو ACD هم در این نشست گفت: یزد پتاسیل خوبی دارد تا به عنوان یک شهر جهانی، پایتخت کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا باشد.

وی اظهار کرد: استان یزد آمادگی مناسبی برای میزبانی اجلاس وزاری گردشگری ACD دارد و در فرصت ملاقاتی که با فعالان صنعت گردشگری استان داشتم، پیشنهادات استان در این باره را بررسی کردم و معتقدم که توانمندی‎ها و پیشنهادات مطرح شده استان یزد باید به جهان مخابره شود.

سعد خان، رئیس موسسه فرهنگی اکو نیز با بیان این‌که یزد شهر زیبایی است گفت: ما در حقیقت سفیر یزد برای معرفی آن به تمام مردم جهان خواهیم بود.

وی افزود: همکاری و افزایش روابط اقتصادی یزد با دیگر کشورهای جهان در گرو افزایش فعالیت ها و مراودات فرهنگی متقابل است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان افزود: پیشنهاد یزد میزبانی روسای بازرگانی کشورهای عضو از ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ همزمان با برگزاری نمایشگاه اکسپو یزد و توسعه همکاری‌ها استان با کشورهای عضو در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری است.

"مجتبی دستمالچیان" بر حفظ ارتباط بین استان با کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا(ACD) تاکید کرد و گفت: تلاش بر این است زمینه را برای تبادل اشتراکات فرهنگی این کشور فراهم کنیم.

رییس خانه صمت استان یزد نیز با اشاره به فعالیت سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان گفت: یزد چهارمین استان صنعتی ایران است و به لحاظ ذخائر معدنی دومین استان در ایران محسوب می‌شود.

"علی اکبر کلانتر" با بیان این که به ازای هر ۳۳۰ نفر یزدی یک کارخانه و واحد صنعتی در این استان وجود دارد، افزود: سالانه به ارزش یک میلیارد دلار صادرات در استان صورت می گیرد.

نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) استان یزد از روز چهارشنبه با حضور ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت در استان یزد آغاز شده و امروز پنجشنبه پایان می یابد.

در این مجمع علاوه بر دبیر کل اکو و رییس موسسه فرهنگی آن، سفیرانی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکیستان، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و قرقیزستان حضور داشتند.

برگزاری نشست‌های استانی با نگاه ملی به میزبانی شهرداری، استانداری و اتاق بازرگانی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای میزبانی سفرای عضو مجمع گفت وگوی آسیا طی این ۲ روز در استان یزد بود.

انتهای پیام/

mdi-tag یزد mdi-tag فعالان اقتصادی mdi-tag مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا mdi-tag سازمان همکاری اقتصادی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48457
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۹:۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۹:۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو