جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left توزیع بسته‌های غذایی در مناطق سیستان و بلوچستان بازگشت

توزیع بسته‌های غذایی در مناطق سیستان و بلوچستان

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: هشت هزار بسته غذایی در چند روز اخیر در مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان توزیع شد و تا امشب ۱۰ هزار بسته دیگر به منطقه ارسال می‌شود.
دانلود

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین یعقوب سلیمانی روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از مناطق درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعد از وقوع سیل در جنوب این استان تیم‌های امدادی هلال احمر با تمام توان برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان وارد عمل شدند.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات به صورت زمینی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هستند و از روز گذشته نیز ۲ بالگرد برای خدمات‌رسانی فعال شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم درگیر سیل سیستان و بلوچستان به بهترین نحو و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، افزود: ۱۵ سوتی پرواز از روز گذشته تاکنون برای ارسال بسته‌های غذایی و خدمات مورد نیاز در مناطق سخت گذر این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای خدمات رسانی مطلوب و پیشگیری از وقایع احتمالی در منطقه اندیشیده شده است و نگرانی از حیث وجود ندارد.

امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر در بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۸۰ نفر در حادثه آبگرفتگی جنوب سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر خبر داد.

سیدمحمدمهدی سجادی افزود: براثر بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان و بروز آسیب در برخی شهرستان‌ها، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸۹ تیم به مناطق حادثه دیده نیکشهر، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، مهرستان و چابهار اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر ضمن ارزیابی روستای‌های آسیب دیده، خانه‌ها را از آب تخلیه و اقدام به توزیع اقلام امدادی کردند و تاکنون نجاتگران هلال احمر برای ۲ هزار و ۱۷۷ نفر امکان اسکان اضطراری را فراهم کرده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تاکید بر ادامه عملیات امدادرسانی به مردم سیل‌زده خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۴۴ تخته پتو، ۲ هزار و ۲۲۹ تخته موکت و یک‌هزار و ۲۰۱ بسته غذایی۷۲ ساعته، میان خانواده‌های آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای کمک رسانی بهتر و به موقع تیم تخصصی واکنش سریع امداد و نجات سیستان و بلوچستان و تیم‌های استان‌های همجوار به مناطق سیل زده اعزام شده است.

بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان را بسته است که بازگشایی مسیرها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شده و راهداران در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی بازگشایی شود.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱٫۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشک‌سالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag یعقوب سلیمانی mdi-tag دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور mdi-tag امدادرسانی به سیل‌زدگان mdi-tag توزیع بسته غذایی mdi-tag سیستان و بلوچستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47839
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۵۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۵:۳۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو