پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left بیمه رایگان بیش از ۲میلیون نفر از مادران روستایی و… بازگشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

بیمه رایگان بیش از ۲میلیون نفر از مادران روستایی و عشایر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰۰ هزار نفر از مادران روستایی و عشایر در فاز نخست طرح «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» خبر داد.
دانلود

به گزارش گروه چامعه ایران آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آیین اجرای ماده 21 قانون جوانی جمعیت که با حضور برخی از مسئولان ازجمله رئیس ستاد ملی جوانی جمعیت و تعدادی از مادران برگزار شد، با اعلام فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری، از تحت پوشش قرار گرفتن 500 هزار نفر از مادران روستایی و عشایر در فاز نخست این طرح خبر داد.

قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را مجلس شورای اسلامی و دولت در سال 1400 برای تشویق زوجین به فرزندآوری و افزایش تعداد فرزندان، تصویب و ابلاغ کردند. یکی از مواد این قانون پوشش بیمه‌ای برای مادران است و بر اساس آن مادران دارای سه فرزند و بیشتر به صورت رایگان بیمه و از مزایای آن در دوران سالمندی همچون مستمری بازنشستگی برخوردار می‌شوند. اجرای این قانون با تلاش دولت سیزدهم بالاخره به ثمر نشست و با تخصیص یک همت اعتبار، اجرای طرح بیمه رایگان از امروز برای مادران روستایی و عشایر آغاز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: یکی از شعارها و راهبردهای دولت سیزدهم موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

سیدصولت مرتضوی، درخصوص تعداد افراد مشمول ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: حدود 2 میلیون و 265 هزارو 135 نفر از بانوان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول این ماده شده‌اند که قرار است به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

دوسال سنوات اضافه به ازای تولد فرزند چهارم

وزیر رفاه، در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: از دیگر مزایای این بیمه آن است که اگر تعداد فرزندان از سه به چهار افزایش یابد به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه پردازیشان اضافه خواهد شد.وی با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر عنوان کرد: با این اعتبار در سال 1402 می‌توانیم حدود 500 هزار نفر را تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر درآوریم و برای اجرای کامل آن در بودجه 1403 منابع لازم پیش‌بینی شده است.

پشت نوبتی در نهادهای حمایتی نداریم

مرتضوی، در ادامه به دیگر اقدامات دولت سیزدهم در زمینه حمایت از اقشار ضعیف جامعه‌ اشاره کرد و افزود: منابع نهادهای حمایتی به‌منظور تحت پوشش قراردادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی قرار داشتند، تقویت شده است و به‌منظور پوشش حداکثری، به‌صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد را در نوبت نداریم و به‌روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در دولت سیزدهم

وی تأکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال‌جاری 40 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که در طول 2 سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند بیش از 500 هزار نفر از آحاد مختلف جامعه هستند.

استقبال بیش از 15 میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اقدامات مؤثر دیگری که در این دولت انجام شده، افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. از ابتدای سال، دولت تصمیم گرفت کالابرگ الکترونیکی را عملیاتی کند. بتدریج زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تأمین شد و از دهه فجر امسال، این طرح به‌صورت گسترده در سراسر کشور اجرایی شد.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت رفاه و امور اقتصادی، تاکنون بیش از 15 میلیون خانوار از مجموع 20 میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند. همچنین 18 میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است.

سقف سنی برای بیمه مادران غیرشاغل نداریم

در حاشیه این مراسم، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: مادران غیر شاغل که دارای سه فرزند و بیشتر هستند و در مناطق روستایی و عشایر زندگی می‌کنند، از امروز می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های این صندوق بیمه‌ای در سراسر کشور به عضویت این صندوق درآیند.
برقراری با اشاره به آمار ثبت احوال از تعداد مشمولان این قانون گفت: بر اساس قوانین صندوق در ابتدا فقط مادران زیر 50 سال مشمول این قانون می‌شدند که سقف سنی مادران توسط مجلس شورای اسلامی برداشته شد. بر همین اساس دو میلیون و 265 هزارو 135 نفر مشمول این نوع بیمه می‌شوند.

مادران متولدین 1400 به بعد در اولویت‌اند

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به اولویت ثبت‌نام در گام نخست این قانون، توضیح داد: اولویت اول با بانوانی است که تولد فرزند سوم آنها بعد از تاریخ تصویب قانون«حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» باشد. یعنی مادرانی که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از سال 1400 به بعد است، مشمول این بیمه رایگان خواهند شد و به مرور زمان این تاریخ به سال‌های قبل از این قانون هم می‌رسد. به این معنا که مادرانی که فرزندانشان را در سال‌های 99، 98، 97 و... به دنیا آورده‌اند هم به این جمع اضافه خواهند شد.
در پایان این مراسم، به صورت نمادین از اولین مرحله بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان و رئیس ستاد ملی جوانی جمعیت رونمایی شد.

محدثه جعفری
mdi-tag وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی mdi-tag بیمه
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
47666
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۸:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو