پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left پیشنهاد بودجه ۲ هزارمیلیارد تومانی برای سال آینده بازگشت

شهردارقدس خبرداد:

پیشنهاد بودجه ۲ هزارمیلیارد تومانی برای سال آینده

با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرقدس، بودجه سال آینده شهرداری ۲هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، سعید شهلی شهردار قدس با اشاره به ظرفیت های بالای توسعه شهرقدس و اقتصاد شهری و تحقق بودجه سالجاری شهرداری تا پایان سال گفت : با تلاش مجموعه مدیریت شهری بودجه 515میلیارد تومانی سال گذشته به رقم 870 میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافت .

وی افزود:با توجه به ظرفیت های بالای توسعه شهری، برای سال آینده بودجه2هزار میلیارد تومانی با رشد سهم عمرانی پیشنهاد شده که رشد بیش از دوبرابری بودجه را نشان می دهد که امیدوارم با همکاری و تعامل همه جانبه و با مشارکت مردم شاهد تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری با اتکاء به منابع درآمدی پایدار و مستمرباشیم.

وی تهیه و تدوین سند برنامه 5ساله شهری را از جمله طرح های مهم مدیریت شهری دانست که در آن جهت گیری ها ، طرح ها و برنامه های 5ساله باتوسعه ،عدالت محوری و محرومیت زدایی، هدفگذاری و طراحی شده است.

شهلی احداث مجموعه ورزشی تنیس پارک آزادگان به مساحت 6200مترمربع ، سالن ورزشی منطقه یک ، احداث خانه جوان و فرهنگسرا ، استخر دوقلو سرخه حصار و محمد آباد، مجموعه بزرگ تولید گل و گیاه ، احداث ایستگاه آتش نشانی ، توسعه پارک ها ، بوستان ها و فضای سبز و تامین روشنایی معابر را از جمله پروژه های سلامت محورشهری و از نیازهای شهروندان دانست که بخشی ازآنها دردهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار قدس احداث کارخانه آسفالت ، احداث کمربندی محور شمالی و جنوبی با هدف مدیریت ،کنترل و کاهش بار ترافیکی ، احداث تقاطع غیرهم سطح میدان قدس ،احداث مدرسه ،احداث پارکینگ طبقاتی 2 هزار واحدی در قالب حمایت از سرمایه گذاری در بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده ،ارائه بسته های تشویقی برای احیاءبافت های فرسوده ، تملک اراضی وساماندهی معابر، نصب دوربین های پایش تصویری و ترافیکی ، کلنگ زنی پروژه خط مترو با اعتبار 400میلیارد تومان ، توسعه سرانه های عمومی و خدماتی ،توسعه روشنایی معابر و پارک ها ،ادامه نهضت آسفالت و جدول گذاری معابر و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله طرح ها و برنامه های مدیریت شهری است که با مشارکت مردم و همکاری و تعامل شورای اسلامی و مجموعه شهرستان در حال پیگیری و اجراست.

وی بافت های فرسوده و کمبود سرانه های عمومی را ازجمله چالش ها و موانع توسعه شهری دانست و ساماندهی و پیگیری رفع این مشکلات را از مطالبات جدی و از خواسته های اساسی شهروندان عنوان کرد و گفت :ضابطه مند کردن ساخت و سازها، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و حفظ و ارتقاء سرانه های عمومی به نسبت رشد جمعیت مورد تاکید مدیریت شهری است.

شهلی افزود:هم اکنون 15درصد مساحت کل شهری در محدوده بافت فرسوده واقع شده و 50درصد جمعیت 500هزار نفری نیز در این محدوده ساکن اند که اهمیت و ضرورت ساماندهی و احیاء بافت های فرسوده را نشان می دهد.

وی یادآورشد: توسعه اماکن فرهنگی و ورزشی ،فضای سبز و آموزشی با هدف حفظ و ارتقاء سرانه های عمومی، افزایش کیفیت زندگی و جلب رضایتمندی شهروندان طبق ضوابط شهرسازی با تلاش مجموعه شهرداری درحال پیگیری و‌اجراست. شهردار قدس تحقق توسعه متوازن و پایدار همراه با ارتقاء کیفیت زندگی و‌محیط زیست را برنامه محوری مدیریت شهری در دور ششم دانست.

انتهای پیام/

محمودغلامیخبرنگار
mdi-tag شهرداری قدس mdi-tag بودجه 1402
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
12700
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو