پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left دستورالعمل لیگ: بهانه بی‌بهانه بازگشت

در ۵۰ روز می‌توان مردگان را هم زنده کرد!

دستورالعمل لیگ: بهانه بی‌بهانه

۵۰ روز بعد از تعطیلی موقتی لیگ برتر فوتبال کشور که به سبب برگزاری جام جهانی بیست و دوم در کشور قطر بود، این مسابقات از اواسط این هفته با برگزاری هفته دوازدهم لیگ به جریان می‌افتد و هیجان‌ها از نو بر فوتبال ما که از سرخوردگی‌های آوردگاه قطر می‌نالد، کم و بیش حاکم خواهد شد.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، 50 روز بعد از تعطیلی موقتی لیگ برتر فوتبال کشور که به سبب برگزاری جام جهانی بیست و دوم در کشور قطر بود، این مسابقات از اواسط این هفته با برگزاری هفته دوازدهم لیگ به جریان می‌افتد و هیجان‌ها از نو بر فوتبال ما که از سرخوردگی‌های آوردگاه قطر می‌نالد، کم و بیش حاکم خواهد شد.

گذشت این مدت قابل توجه اگر چند حسن و خصلت را داشته باشد، یکی از اولین و مهم‌ترین آنها گرفتن هر بهانه‌ای از 16 تیم حاضر در لیگ برای جبران ضعف‌های فنی و نقصان‌های استراتژیک و لرزش‌های تشکیلاتی آنها است. 50 روز وقت ناکافی و کمی برای زدودن ضعف‌های مذکور و نشان قوت به جای آنها نیست.
پایان ایام بد اندر بد
در این مدت تقریباً هر بازیکن مصدومی که نبودش در میدان دلیل ناکامی این تیم یا آن تیم تلقی می‌شد، سلامتی خود را کم و بیش بازیافته و هر گونه ادعا در این زمینه که وقت برای طراحی تاکتیکی مجدد و از بین بردن معایب فنی نیست، دیگر خریداری ندارد. اگر مربیان واقعاً کار کرده و همت به خرج داده باشند، طی این فرصت زیاد باید تیم‌های حتی ضعیف و متوسط خود را به درجاتی از کارایی و بازی فنی برسانند که در 19 هفته باقی‌مانده از لیگ نسبت به «یک‌سوم» سپری شده بسیار بهتر ظاهر شوند و نتایج مثبت‌تری بگیرند. وقتی در ماه‌های مرداد تا آبان بازی‌ها به‌طور فشرده و هر چهار پنج روز یک بار برگزار می‌شد، همیشه این حرف شنیده می‌شد که فرصت برای ریکاوری نیست و تیم‌ها کوفته شده‌اند و مدت اندک بین هر یک از مسابقات فقط برای ترمیم زخم‌های فیزیکی به کار می‌آید و نمی‌توان تیم را به لحاظ روحی اعتلا بخشید و طبعاً در آن بیغوله، زمان و مکانی برای برطرف کردن ضعف‌های تاکتیکی و انجام چینش‌های تازه و طراحی و به‌کارگیری روش‌های بهتر بازی گروهی باقی نمی‌ماند و به این ترتیب عذر مربیانی که تیم‌شان بازی بد پشت بازی بد ارائه می‌کرد پذیرفته بود و نمی‌شد دفاعیه‌های آنان را به کلی رد کرد و مدعی شد که حرف‌های بیهوده‌ای می‌زنند.
آنچه پذیرفتنی نیست
امروز اما زمانه دیگری است و فرصت فراخی که وجود داشت این توقع منطقی را به وجود آورده که تمامی تیم‌ها به اندازه کافی روی کاستی‌های فنی و لغزش‌های روحی خود کار کرده و به سطح بالاتری از کارایی عمومی رسیده باشند و به‌وضوح بهتر از 11 هفته نخست لیگ ظاهر شوند. چند هفته‌ای طول می‌کشد تا مسابقات گرم شود و تیم‌ها روی «دور» بیفتند و این را می‌توان پذیرفت اما این ادعا که؛ وقت نداشتیم روی تیم و معایب آن کار کنیم و فلان کس و بهمان کس غایب بود دیگر قابل پذیرش نیست و حتی اگر بحث کمبودهای مالی و تأخیر در دریافت دستمزدها را به میان بکشند تا در سایه آن نمایش‌های فنی ضعیف خود را توجیه کنند، قابل قبول نخواهد بود. حرف و خط ‌مشی و دستورالعمل و رویکرد نخست لیگ در پی بازگشایی آن بسیار صریح و بی‌واسطه و کوتاه است؛ بهانه بی‌بهانه.
استقبال از عذرهای غیرموجه
البته به سبب تأخیری که برپایی جام جهانی 2022 در انجام دیدارهای لیگ داخلی در تمامی کشورها ایجاد کرده و سرعت و اضطراری که باید به کار گرفته شود تا بازی‌های به تأخیر افتاده هر چه سریع‌تر برگزار شوند و تاریخ‌ها به زمان‌های سنتی آن بازگردد، در ادامه لیگ هم شاهد همان فشردگی قبلی و برگزاری بازی‌ها به فاصله هر چهار پنج روز یک بار خواهیم بود و به این ترتیب تیم‌ها دوباره پای به شرایط سخت قبلی خود خواهند گذاشت، اما چون پس از رسیدن به نیم‌فصل (هفته پانزدهم لیگ) توقف کوتاه‌مدت دیگری خواهیم داشت، هنوز فرصت‌های ریکاوری و کار بیشتر و بررسی‌های تازه بیش از ماه‌های گذشته است و نباید از حالا به پیشواز بهانه‌ها و عذرهای غیرموجهی رفت که هنوز زمان مطرح کردن آن نرسیده است. ای کاش قدر زمان‌ها حتی کوتاه‌ترین فرجه‌ها و مهلت‌ها دانسته و صرف بهبود فنی کارها شود و نه یافتن انواع عذرها و بهانه‌ها برای کار نکردن به اندازه کافی.

انتهای پیام/

mdi-tag لیگ برتر mdi-tag فوتبال
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10341
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو