پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس… بازگشت

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ششم دیماه امسال در سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، همزمان با سراسر کشور در این استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، سرهنگ محمود مهدوی فرد روز یکشنبه در نشست خبری پیرامون استقبال از شهدای گمنام دفاع مقدس در استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: هفت شهید در شهر کرمان و چهار شهید گمنام دیگر در شهرهای رفسنجان، هماشهر سیرجان، بلوک جیرفت، قطب‌آباد بم و نظامشهر نَرماشیر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این ۱۱ شهید متعلق به عملیات‌های خیبر، بدر، کربلای پنج، ۶ و تک دشمن در سال ۶۷ هستند ادامه داد: کم سن ترین شهید گمنام ۲۳ ساله و بزرگ‌ترین شهدا ۴۵ ساله است.

مراسم استقبال

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان بیان کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام در شهر کرمان سوم دی ساعت ۸ صبح در فرودگاه بین‌المللی این شهر برگزار و پیکر شهدایی که در شهرستان‌های دیگر تدفین می‌شوند از تهران به شهرستان محل دفن انتقال می یابد.

مهدوی فرد تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ درخواست از سوی مردم و مسئولان نقاط مختلف استان برای حضور و تشییع شهدای گمنام در آن مناطق داریم.

اولویت برای حضور و تشییع شهدای گمنام

مهدوی فرد تصریح کرد: ۲۵ اولویت برای حضور و تشییع شهدای گمنام با توجه به مدت زمان درخواست‌های دریافت شده و موقعیت‌های جغرافیایی برای سال جاری بررسی که با ۱۵ مورد از این اولویت‌ها موافقت شده است.

وی اشاره کرد: تولیت شهدای گمنام در کشور برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و امور مربوط به جانمایی، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام از سوی این نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک شهید گمنام در روز شهادت امام علی (ع)در ماه رمضان در کرمان و سه شهید در پایان ماه صفر و هفته دفاع مقدس در تکاب شهداد، فتح‌آباد زرند و کوهپایه تشییع و خاکسپاری شدند.

تجمع فاطمیون

مهدوی فرد خاطرنشان کرد: تجمع فاطمیون نیز ۶ دی با حضور مردم، هیات‌های مذهبی و خانواده شهدا همزمان با آیین تشییع و تدفین شهدا در شهر کرمان برگزار می‌شود که ساعت و مکان این تجمع در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هفدهم آذرماه جاری پیکر پاک و مطهر ۱۱۱ شهید هشت سال سال دفاع مقدس در میان استقبال مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد کشور شد.

انتهای پیام/

mdi-tag دفاع مقدس mdi-tag شهید mdi-tag کرمان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9816
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۴۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو