جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left شیرین‌سازی حدود ۲۳ هزار مترمکعب آب روستاهای هرمزگان در دست… بازگشت

مدیرعامل آبفای هرمزگان:

شیرین‌سازی حدود ۲۳ هزار مترمکعب آب روستاهای هرمزگان در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ظرفیت ۲۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب آب شیرین‌کن در روستاهای این استان در دست اجرا است که بخشی از این طرح تا پایان امسال و بخشی دیگر نیز تا سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، عبدالحمید حمزه‌پور امروز افزود: درحال حاضر ۹ سایت آب شیرین‌کن با ظرفیت ۲۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در روستاهای بندرعباس، قشم، سیریک، پارسیان، میناب، بستک و بندرلنگه در دست احداث است.

حمزه پور بیان داشت: آب شیرین‌کن یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی هرنگ، ۲ هزار مترمکعبی نانگ، سه هزار مترمکعبی سیریک و ۲ هزار مترمکعبی تنب بزرگ تا زمستان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان یادآور شد: همچنین آب شیرین‌کن‌های‌ دهتل با ظرفیت یکهزار و ۸۰۰ مترمکعب تا بهار سال آینده، حمیران با یکهزار و ۶۰۰ مترمکعب و کرگان با سه هزار مترمکعب تا تابستان ۱۴۰۲ و باسعیدو و تورگان هر کدام با ظرفیت چهارهزار مترمکعب در پاییز ۱۴۰۲ وارد مدار تولید می‌شود.

حمزه پور ابراز داشت: همچنین پنج سایت آب شیرین‌کن جدید نیز در حال برگزاری مناقصه است که شامل سایت بندرلنگه با ظرفیت ۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، پارسیان یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب، چارک هشت هزار مترمکعب، کاشی سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب و سلخ چهار هزار مترمکعب است.

افزایش سایت‌های آب شیرین‌کن هرمزگان از ۴۲ به ۵۱ واحد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه بیش از ۲۲۸ هزار مترمکعب آب توسط ۴۲ دستگاه آب شیرین‌کن در استان تولید می‌شود، گفت: با تکمیل سایت‌های در دست اجرا در مجموع آب شیرین‌کن‌های استان از ۴۲ به ۵۱ واحد و میزان آب تولیدی روزانه از ۲۲۸ هزارمترمکعب به ۲۵۰ هزار مترمکعب افزایش خواهدیافت.

حمزه پور با تاکید برتوسعه بیشتر آب شیرین‌کن‌ها در هرمزگان اظهار داشت: درحال حاضر ۳۱ درصد آب تولیدی استان از محل منابع آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود که در آینده با احداث سایت‌های جدید این میزان افزایش بیشتری خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان از خرید تضمینی سالانه نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال آب تولیدی آب شیرین‌کن‌های بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی هر مترمکعب آب تولیدی آب شیرین‌کن‌ها طبق تعرفه سال گذشته ۱۸۰ هزار ریال است که مشترک مبلغ ناچیزی از این عدد تا سقف الگوی مصرف می‌پردازد.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و همچنین پایین رفتن آب‌های زیرزمینی و کاهش آب سدها، سال‌های متمادی با مشکل کم آبی مواجه بوده که در این راستا تامین آب از طریق احداث آب شیرین‌کن‌ها و نمک زدایی آب دریا یک ضرورت است.

حمزه‌پور در پایان بر صرفه جویی مشترکان در مصرف آب تاکید کرد و گفت: نیمی از آب مورد نیاز شهر بندرعباس از طریق آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی تامین می‌شود که ضروری است باتوجه به هزینه بالای شیرین سازی، از استفاده آن در بخش فضای سبز و غیر آشامیدنی خودداری شود.

حداقل نیاز آبی روزانه استان هرمزگان چهار هزار و ۱۰۰ لیتر و میزان تولید کنونی سه هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک در هرمزگان وجود دارد که مشترکان خانگی با ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مورد بیشترین شمار مشترکان استان را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

mdi-tag آب شیرین کن mdi-tag آبرسانی mdi-tag هرمزگان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9770
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۴۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو