پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left فرهنگ mdi-chevron-left ماجرای درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از جام‌جهانی چه بود؟ بازگشت

ماجرای درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از جام‌جهانی چه بود؟

یکی از نکاتی که اخیراً بسیار درباره‌اش خبرسازی شد؛ موضوع تعرفه‌های پخش آگهی از سوی صدا و سیما در حین برگزاری مسابقات جام‌جهانی قطر بود.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، چند روزی است درباره درآمدِ تلویزیون از آگهی‌های بازرگانی در فضای مجازی بحث و گفت‌وگو می‌شود؛ خبرهایی که ضد و نقیض بوده و با واکنش صداوسیما تاکیدی براین موضوع است که جمع و تفریق اعداد مطرح شده منطقی نیست.

اما علی‌رغم مطرح شدن دقیق اطلاعات در این گزارش بازهم برخی کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری نسبت به گمانه‌زنی‌های متفاوت از تعرفه‌های پخش آگهی در مسابقات جام‌جهانی اخباری را منتشر کردند و حاشیه‌هایی ایجاد شد؛ تاجایی که انتشار اعداد و ارقام درآمدی سازمان صدا و سیما از پخش این آگهی‌ها به‌ اعدادی نجومی رسید.

براساس اخبار مطرح شده، تعرفه‌های تبلیغاتی صداوسیما در کمترین حالت 7میلیارد و 290 میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت 13 میلیارد و 700 میلیون تومان بود. این تعرفه‌ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کم‌ترین حالت 364 میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت 685 میلیون تومان دریافت می‌کند.

از سوی دیگر برخی کانال‌ها در فضای مجازی با ادامه انتشار مطالبی در این زمینه از تیترِ «درآمد 10 هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جام‌جهانی» استفاده کردند و برای افزایش بازدید، به انتشار این نوع اخبار روی آوردند که صداوسیما تعرفه تبلیغات خود برای جام جهانی را دو برابر کرده و با ارقامی که اعلام کرده مشخص می‌شود که سود تلویزیون از پخش مسابقات بسیار بیش‌تر از پخش سریال تلویزیونی است.

در ادامه انتشار این دست خبرها، آمار و ارقامِ جالب توجه دیگری نیز منتشر شد؛ به عنوان مثال "پیش از پخش مسابقات جام جهانی گران‌ترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیه‌ای 327 میلیون تومان بود اما برای مسابقات فوتبال در کم‌ترین حالت از ثانیه‌ای 364 میلیون تومان شروع می‌شود."

این درحالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین گمانه‌زنی‌هایی به هیچ وجه صحت ندارد و صداوسیما در واکنش به چنین ادعاهایی رسماً اعلام کرد: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی، مستقیماً به حساب خزانه کل واریز شده و هیچ‌گونه وجهی به حساب شبکه‌های سیما واریز نمی‌شود. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جام‌جهانی دریافت نکرده است.

همچنین روابط عمومی رسانه ملّی در توضیح بیشتر به خبرنگار تسنیم با رد ادعای درآمد 10 هزار میلیارد تومانی تبلیغات در برنامه‌های جام‌جهانی اعلام کرده است که در ساختار بودجه سازمان صداوسیما، تحقق چنین ارقامی که بیشتر از بودجه یک سال رسانه ملی است، آن هم فقط در ایام جام‌جهانی، امکان‌پذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر یک خبر، دور از انصاف است.

انتهای پیام/

mdi-tag ماجرای درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی mdi-tag صدا و سیما mdi-tag جام جهانی ۲۰۲۲ mdi-tag قطر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۲۷

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۵۱

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۴۰

«ایران آنلاین» بررسی می‌کند؛

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9608
mdi-shape سرویس
فرهنگ
mdi-calendar تاریخ انتشار
۲۳:۳۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های فرهنگ آرشیو

انتسار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)»

دست باز مخاطب برای اکران نوروزی ۱۴۰۳

انتشار فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»

«مهمونی» به آنتن نوروزی می‌رسد؟

فصل سوم «پدرخوانده» ساخته شد

«سطرهای ناخوانده» به کیوسک‌های مطبوعاتی رسید

لزوم تصویب قانون کپی‌رایت بازی‌های رایانه‌ای در برنامه هفتم توسعه

کتابت دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان

بارگذاری اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال

پیشرفت ۵۹ درصدی شبکه ملی اطلاعات

چند پیشنهاد نوروزی برای کتاب‌دوستان

جواد مانی درگذشت + سوابق

استفاده از «جلوه‌های فرهنگی» نقطه قوت صنعت انیمیشن در ایران

پخش ویژه‌برنامه ادبی «بهار آینه» از شبکه کتاب

فرش «تخت جمشید» در معرض نمایش برای عموم قرار گرفت

انتخاب هیئت رئیسه و مدیرعامل جدید انجمن سواد رسانه‌ای ایران

رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بازدید میلیونی زائران راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس

آیین‌های رمضان در سفرنامه‌های سیاحان جهان

نگاهی به برترین فیلم‌های سال سینمای جهان در گزارش امروز ایران

رهاورد همایش تالش در آیینه تاریخ و فرهنگ ایران

آخرین وضعیت رضا داودنژاد از زبان پدرش

علی رغم تفاوت سلیقه، اصحاب رسانه در انتخابات دست به دست هم دادند

پخش ۶۳ فیلم سینمایی و تلویزیونی در روزهای پایانی سال

اخطار جدی به سایت‌های فروش خدمات سفر

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو