جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left چند می‌گیری گریه کنی! بازگشت

هزینه لیگ برتر و تأثیر آن بر جام جهانی

چند می‌گیری گریه کنی!

لیگ برتر فوتبال کشورمان این روزها در تعطیلات نامعلومی! به سر می‌برد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، این بازی‌ها تقریباً تا ۱۰ روز دیگر شروع مجددی خواهد داشت.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، لیگ برتر فوتبال کشورمان این روزها در تعطیلات نامعلومی! به سر می‌برد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، این بازی‌ها تقریباً تا 10 روز دیگر شروع مجددی خواهد داشت.
بازی‌هایی که انگار تنه به تنه دیگر رقابت‌ها مثل لیگ دسته دوم فوتبال زده و این روزها کاملاً اهمیت خود را از دست داده است. دلیل این ادعا را هم باید پیش از هر چیزی در همین تعطیلی نامعلوم جست‌و‌جو کرد و البته دلایل دیگر که شاید بتوان در این مختصر به بعضی از آنها اشاره کرد. لیگ برتر امسال هم مثل سال‌های اخیر با حضور شانزده تیم لیگ برتری در حالی برگزار می‌شود که به جد شاهد بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌های این باشگاه‌ها بودیم. در لیگ برتر امسال تیم‌های پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر سیرجان، سپاهان، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، تراکتور، مس رفسنجان، ذوب‌آهن، فولاد، هوادار، پیکان، مس‌کرمان، ملوان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان حضور دارند که فارغ از یکی دو تیم که هم از مزیت هواداران زیاد برخوردار نیستند و هم به نظر می‌رسد دارای مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی هستند، بقیه تیم‌ها برای این فصل از رقابت‌ها، به ظاهر هزینه‌های خوبی کرده‌اند. وضعیت تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر سیرجان، سپاهان، ذوب آهن، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، فولاد و پیکان از نظر مالی کاملاً مشخص است و بعید به نظر می‌رسد مشکل مالی داشته باشند و اتفاقاً هزینه زیادی برای این فصل از رقابت‌ها کرده‌اند و البته این یعنی بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر از نظر مالی، خوب هزینه کرده‌اند و بقیه تیم‌ها هم هر چند ممکن است مشکلاتی داشته باشند، ولی مطمئناً به تناسب همین تیم‌ها، مجبور هستند برای ادامه حضور و زنده ماندن در این لیگ، هزینه‌ای متناسب با این تیم‌ها داشته باشند.
قبل از شروع رقابت‌ها، مباحث مفصلی درباره هزینه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت و در نهایت چیزی که رسانه‌ای شد، خبر از هزینه‌های میلیاردی برای این دو باشگاه می‌داد. برای استقلال هزینه 343 میلیاردی مطرح شد و برای پرسپولیس هم چیزی حدود 250 میلیارد عنوان می‌شد. این ارقام شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد ولی وقتی پرداختی‌ها به کادر فنی و بازیکنان را نگاه می‌کنید، متوجه می‌شود که خیلی هم اغراق‌آمیز نیست و این مبالغ براحتی در باشگاه‌های لیگ برتر هزینه می‌شود. اگر میانگین هزینه‌های این دو باشگاه را برای همه باشگاه‌های لیگ برتری در نظر بگیریم به مبلغ سرسام‌آوری دست خواهیم یافت. یعنی مبلغ 4744 میلیارد تومان برای یک فصل از رقابت‌های لیگ برتر هزینه می‌شود. ناگفته پیداست که این مبلغ در صورتی که در لیگ برتر هزینه نشود، چه بخش‌های از کشور را می‌تواند به حرکت در بیاورد، اما عیبی ندارد، بخشی از کشور ما هم همین لیگ برتر فوتبال است و باید به حیات خود ادامه دهد، اما نکته قابل تأمل در این خصوص این است که با این هزینه چه سودی به کشور می‌رسد. بدون شک یکی از رویدادهای بزرگ فوتبال در همین چند روز اخیر برگزار شد و همچنان ادامه دارد، شاید بهترین عرصه برای دیدن ثمره این مبلغ، همین جام جهانی باشد، اما در عین ناباوری شاهد این هستیم که با وجود حضور تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها و انجام سه بازی و چیزی قریب به 300 دقیقه فوتبال، به کار گرفتن 48 بازیکن در این بازی‌ها، سهم لیگ برتر از 48 بازیکن و 300 دقیقه بازی، فقط یک بازیکن و 20 دقیقه بوده است و این به یک فاجعه نزدیک است و برای آن باید ماتم گرفت و البته از بازیکنان همین لیگ برتر باید سؤال کرد که در این ماتم خود ساخته، چند می‌گیرند که گریه کنند، هر چند همین بازیکنان صاحب عزای واقعی این ماتم هستند، ولی نه تنها گریه‌ای برای این ماتم ندارند، بلکه هر روز به قراردادهایشان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اکبر منتشلو
mdi-tag لیگ برتر mdi-tag فوتبال mdi-tag استقلال mdi-tag پرسپولیس
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9390
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۷:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو