شنبه، ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left جام جهانی کارزار جدید مبارزه با رژیم صهیونیستی بازگشت

جام جهانی کارزار جدید مبارزه با رژیم صهیونیستی

رژیم‌صهیونیستی جام‌جهانی را یک فرصت طلایی برای پروژه عادی‌سازی روابط با کشورهای مسلمان و عربی می‌پنداشت.
دانلود

روزنامه ایران: رژیم‌صهیونیستی جام‌جهانی را یک فرصت طلایی برای پروژه عادی‌سازی روابط با کشورهای مسلمان و عربی می‌پنداشت. اسرائیل به دنبال این بود که عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی را از سطح دولت به سطح ملت و مردم برساند. رژیم صهیونیستی میزبانی قطر را فرصتی که بتواند فرضیه مشروعیت این رژیم را آزمون کند، قلمداد می‌کرد. جام‌جهانی برای اولین‌بار و شاید آخرین‌بار در حال برگزاری در منطقه غرب آسیا است. اسرائیل نمی‌خواست این فرصت طلایی برای عادی‌سازی را از دست بدهد، بنابراین خبرنگاران و تیم‌های رسانه‌ای مختلف را به قطر فرستاد تا بتوانند با ایجاد فضای رسانه‌ای و ارتباط با مردم، به رژیم جعلی در منطقه غرب آسیا مشروعیت بدهد، اما گزارشات منتشر شده توسط رسانه‌های بین‌المللی و صهیونیستی حاکی از شکست پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی و کسب مشروعیت بوده است.
راز ششنیک، خبرنگار اسرائیلی با انتشار فیلمی در فضای مجازی از حضور خود در قطر، درباره نحوه برخورد ملت‌های عرب و مسلمان با وی، اینچنین گزارش می‌دهد: همیشه فکر می‌کردم مشکل از دولت‌ها است، اما در قطر فهمیدم نفرت مردم در خیابان از ما چقدر است. تا چه میزان دوست دارند ما را از روی زمین محو کنند. تا چه حد هر چیزی که به اسرائیل مربوط می‌شود نفرت شدیدی را در آنها برمی‌انگیزد. این یک جام‌جهانی عالی است، درست ‏است، اما ما با احساس بسیار بد اینجا را ترک خواهیم کرد. ما اینجا در کنار ایرانی‌ها، لبنانی‌ها، قطری‌ها و سوری‌ها راه می‌رویم و همه آنها نگاه‌های غضبناکی به ما می‌کنند. تنها نگاه عربستانی‌ها کمی متفاوت است که گاهی به من لبخند می‌زنند. ما تصمیم گرفتیم خودمان را اینجا اکوادوری جا بزنیم. بعد از بازی برزیل بدترین تجربه را داشتیم. می‌خواستیم با هواداران برزیل عکس بگیریم اما مسلمان‌ها مدام می‌آمدند و پرچم فلسطین را کنار ما بلند می‌کردند و عکس را به هم می‌زدند. به‌عنوان اسرائیلی لیبرال همیشه فکر می‌کردم مشکل ما با اعراب و مسلمان‌ها با دولت‌های آنها است، اما اینجا از مستی پریدم و فهمیدم چقدر مسلمان‌ها از ما متنفرند و این ربطی به دولت‌ها ندارد.
اسرائیلی‌ها که طی سال‌های اخیر روابط خود را با ۴ کشور عربی عادی‌سازی کرد‌‌ه‌اند، گمان می‌کردند در میان ملت‌های اسلامی و عربی می‌توانند جایی برای خود باز کنند، اما جام‌جهانی قطر ثابت کرد با وجود عادی‌سازی روابط برخی نظام‌های رسمی عربی، مردم این کشورها تحت هیچ شرایطی حاضر به دوستی و عادی‌سازی روابط با اسرائیلی‌ها نیستند. یدیعوت آحارونوت روزنامه عبری‌زبان اسرائیل در صفحه اصلی خود به این موضوع پرداخته و در مطلبی تحت عنوان جام تنفر نوشته است: خیابان‌های دوحه برای اسرائیلی‌ها بسیار خطرناک است و آنها اینجا از هر طرف در معرض دشمنی قرار دارند و تهدید می‌شوند. این روزنامه در گزارشی درباره تحولات پیش‌آمده در جام‌جهانی قطر و شکست پروژه عادی‌سازی نوشت: نه تنها دولت‌ها و حاکمان، بلکه نفرت اسرائیل در بین مردم کوچه و خیابان نیز وجود دارد. اینجا از ما خوششان نمی‌آید.
گرچه عادی‌سازی روابط بین چند حکومت عربی و اسرائیل با دلالی امریکا انجام شد اما ملت‌های مسلمان همین کشورها از صهیونیست‌ها متنفرند و رفتار مسلمانان کشورهای مختلف با خبرنگاران اسرائیلی در جام‌جهانی قطر مؤید این موضوع است. حتی مردم عربستان هم واکنش بسیار تندی با خبرنگاران صهیونیستی داشتند و باعث فرار خبرنگار اسرائیلی از مکان مصاحبه شدند.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در گزارشی تأکید کرد برای تونسی‌ها، فلسطین از هر چیزی در جام‌جهانی اهمیت بیشتری دارد.

پرچم های فلسطین
خبرنگار اعزامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» برای مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در این باره گفت: فریادهای «فلسطین آزاد» را می‌شنویم و در خیابان‌‌های قطر شاهد پرچم‌های فلسطین هستیم. وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات همچنین شاهدیم اتباع قطری و دیگر کشورها به خبرنگاران و نیروهای رسانه‌های اسرائیل فحش می‌دهند و این واقعیت مسأله [نفرت از اسرائیل] است.
در همین راستا خبرنگاران اسرائیلی با صحبت کردن به زبان عربی، شیوه فریبکاری را در پیش گرفتند، به گونه‌ای که بسیاری از حاضران در وهله اول گمان کردند آنها فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی یا از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی یا یکی از کشورهای عربی نزدیک به فلسطین اشغالی هستند. با این حال، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند تماشاگران لبنانی در جام‌جهانی قطر 2022 بعد از اینکه متوجه شدند خبرنگار شبکه 12 «اسرائیلی» است، حاضر به گفت‌و‌گو با وی نشدند. به گزارش خبرنگار این شبکه عبری در قطر، جوانان لبنانی وقتی متوجه شدند طرف صحبت آنان از رسانه‌های عبری‌زبان است، خشمگین شدند. وی گفت: ما در قطر حضور داریم و می‌خواهم بگویم تقریباً هیچ تماشاگر عربی حاضر به مصاحبه با ما نمی‌شود. گروهی از جوانان لبنانی به محض اینکه به آنان گفتیم از «اسرائیل» هستیم، رفتارشان 180 درجه تغییر کرد. واکنش‌ها به حضور صهیونیست‌ها در جام‌جهانی قطر از تنفر افکارعمومی عربی از اشغالگران صهیونیست و حمایت آنها از مردم تحت ستم فلسطین حکایت دارد.
در این گزارش آمده است: بسیاری از طرفداران تیم تونس در تظاهرات‌ حمایت از ملت فلسطین شرکت می‌کنند و در جریان این بازی‌ها پیام حمایت از ملت فلسطین سر می‌دهند و پلاکاردهایی با مضمون آزادی برای فلسطین به ورزشگاه می‌آورند تا جایی که برخی از آنها این مسابقات را فرصتی مناسب برای بیان حوادث و رخدادهای فلسطین برای جهانیان می‌دانند. خبرنگاران اسرائیلی عنوان کردند: اوضاع در حال خطرناک شدن است، حتی زنان بی‌حجاب ایرانی هم با ما مصاحبه نمی‌کنند زیرا اسرائیلی هستیم. خودمان را روزنامه‌نگاران اکوادوری معرفی کردیم تا وارد درگیری فیزیکی نشویم، ولی آنها از صحبت با ما امتناع کردند.
اما این امر فقط به بازی‌های جام‌جهانی در قطر ختم نشد و در سایر برنامه‌ها و رقابت‌های ورزشی نیز ملت‌های مسلمان بشدت مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی هستند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «بیسان شیری» قهرمان پینگ‌پنگ زیر ۱۱ سال لبنانی پس از آنکه طبق قرعه، حریفش از رژیم‌صهیونیستی اعلام شد، از جام قهرمانی تنیس روی‌میز پرتغال انصراف داد. او که در رده زیر ۱۱ سال نفر اول جهان بود، حاضر شد رتبه خود را از دست بدهد اما با ورزشکاری از رژیم‌صهیونیستی مسابقه ندهد. پیش از این نیز شماری از ورزشکاران لبنانی که به قید قرعه به حریفی از رژیم‌صهیونیستی برخورد کرده بودند، برای همبستگی با ملت فلسطین و ابراز مخالفت با عادی‌سازی روابط و سازش با این رژیم، از مسابقات انصراف داده بودند. در همین راستا «سالی حماده» شطرنج‌باز لبنانی پیش از این حاضر به مسابقه دادن با حریف صهیونیستی نشده و از مسابقات جهانی گرجستان انصراف داده بود. شطرنج‌باز دیگر لبنانی به نام «ماغی قاسم فواز» نیز با شطرنج‌باز رژیم‌صهیونیستی مسابقه نداد و از مسابقات بین‌المللی در ابوظبی انصراف داد. همچنین «شربل ابوظاهر» ورزشکار لبنانی که در رشته هنری‌های رزمی فعالیت دارد، حاضر به مسابقه با ورزشکار صهیونیست نشد و از مسابقات امارات انصراف داد. پیش از ابوظاهر یک رزمی‌کار دیگر لبنانی به نام «عبدالله منیاتو» در سال ۲۰۲۱ حاضر به مسابقه با حریفی از رژیم‌صهیونیستی نشده و از مسابقات جهانی بلغارستان انصراف داده بود. بر اساس این گزارش، اقدامات این ورزشکاران لبنانی، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی است.

انتهای پیام/

mdi-tag رژیم‌صهیونیستی mdi-tag جام جهانی۲۰۲۲
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
8597
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۳۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۱:۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو