جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left آنفلوآنزا جان ۲ مازندرانی را گرفت بازگشت

آنفلوآنزا جان ۲ مازندرانی را گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فوت ۲ نفر براثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبرداد و گفت: مردم برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را جدی بگیرند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، عباس علیپور افزود: آنفلوآنزا به عنوان بیماری تنفسی شایع در فصول سردسال است که این بیماری برای افرادی که دچار بیماری زمینه ای هستند خطرناک تر است.

علیپور ادامه داد: ۲ فوتی براثر ابتلا به آنفلوآنزا دارای بیماری زمینه ای بودند که یک نفر از آن ها به بیماری سرطان پیشرفته معده و نفر دیگر نیز بیماری ام اس پیشرونده مبتلا بود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیماران زمینه ای علاوه بر اینکه دچار ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل ابتلا به این بیماری ها هستند، برخی داروهای آن ها نیز به عنوان سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می شود که خود بر کاهش ایمنی بدن آن ها می افزاید.

علیپور به افرادی که دارای بیماران زمینه ای همچون دیابت ، فشار خون ، سرطان ، ام اس ، تالاسمی ، قلبی و عروقی و افراد مسن توصیه کرد که تزریق واکسن آنفلوآنزا را جدی بگیرند تا از این بیماری در امان بمانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته واکسن آنفلوآنزا به میزان مورد نیاز در داروخانه های مازندران موجود است تا این افراد بتوانند نسبت به تهیه و تزریق این واکسن به راحتی اقدام کنند.

آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی را درگیر می‌کند و بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند با مصرف انواع و اقسام آنتی‌بیوتیک‌ها بدون تجویز پزشک اقدام به خود درمانی می‌کنند که این کار باعث ایجاد مقاومت میکروبی در بدن شده و فرد مبتلا به پنوموکوک (عفونت ریه) می‌شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تست آنفلوآنزا ۲۵ درصد افرادی که به مشکلات تنفسی دچار شدند مثبت است و در همین حال همراه با فصل سرد سال ۲ نفر از مردم استان براثر آنفلوآنزا فوت کردند که هر دوی آنها دارای بیماری زمینه بودند.

انتهای پیام/

mdi-tag آنفلوآنزا mdi-tag مازندران
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
8013
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو