سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left روند تصادفات در کشور افزایشی است بازگشت

رئیس پلیس راه:

روند تصادفات در کشور افزایشی است

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: هفت ماه امسال روند تصادفات در کشور افزایشی بوده و یکی از استان‌های دارای این روند افزایشی، خراسان جنوبی است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، سردار حسن مومنی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: سال ۱۴۰۰ نیز شاهد افزایش تصادفات بودیم که البته پارسال به خاطر شرایط کرونایی کشور در سال ماقبل آن و کاهش ترددها در سال ۱۳۹۹، طبیعی بود.

سردار مومنی بیان کرد: هفت ماه امسال فوتی‌های تصادفات در خراسان جنوبی ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است لذا عزم استان را می‌طلبد و از نماینده ولی فقیه در استان درخواست داریم هم مسولان و هم مردم نسبت به حوزه تصادفات آگاه‌تر شوند.

رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر ضرورت توجه ائمه جمعه و جماعات به ترویج فرهنگ رانندگی گفت: بخش از کار ما فرهنگی است و اگر فرهنگ رانندگی و مقررات راهنمایی و رانندگی با آمار به مردم آموزش شود، شاهد اثرات خوبی هستیم که نمونه آن در کمربند ایمنی مشاهده می‌شود.

سردار مومنی افزود: براساس بررسی صورت گرفته ۴۹ نقطه پرتصادف در خراسان جنوبی وجود دارد که با توجه به اعتبارات محدود سازمان راهداری هنوز موفق به اصلاح آنها نشده‌ایم.

وی گفت: واژگونی خودرو در خراسان جنوبی نیز بالاست به طوری که شاخص واژگونی در کشور ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۵۱ درصد است و یکی از علل اصل این بوده که جاده‌های منطقه خشک و خسته کننده است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه تصادفات موتورسواران نیز در خراسان جنوبی رقم بالایی دارد گفت: متوسط تصادف و فوتی موتورسوارها در کشور ۱۲ درصد و در این استان ۱۸ درصد است که کار در این حوزه و فرهنگ‌سازی در کاهش آمار تصادفات نقش موثری دارد.

سردار مومنی اضافه کرد: در کشور ۲۶ درصد مردم روستانشین هستند ولی ۳۹ درصد متوفیان مربوط به تصادفات روستایی است لذا فرهنگ‌سازی رانندگی در روستاها باید جدی گرفته شود و دست ائمه جماعات و جمعه در این زمینه باز است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیانات مکرری درخصوص تصادفات داشته‌اند گفت: یکی از فرمایشات ایشان این است که «سعی کنید تصادفات را به حداقل اقل ممکن برسانید» و براساس فرمان رهبری همه سعی و تلاش پلیس راه بر این است که این منویات معظم له را پاسخگو باشیم و به نتیجه‌ای برسیم.

سردار مومنی بیان کرد: ۳۳ دستگاه و سازمان در حوزه تصادفات نقش دارند که پلیس یکی از این دستگاه‌هاست و هشت دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و صدا و سیما نقش بیشتری دارند لذا با همه توان وظایف خود را با حداقل انتظارات انجام می‌دهیم و نیروهای پلیس مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب مجاهدان فی سبیل الله هستند.

رئیس پلیس راه کشور افزود: سال ۸۴ نزدیک به ۲۷ هزار کشته تصادفات در یک سال داشتیم و الان این آمار به ۱۷ هزار نفر رسیده که زیاد است چون به جان انسان‌ها مربوط بوده و حدود ۳۰۰ هزار نفر مجروح ناشی از تصادفات داریم که ۱۵ تا ۲۰ درصد مصدومان معلول می‌شوند و ضربه سنگینی به کشور است.

وی با یادآوری اینکه هزینه‌های تصادفات حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است گفت: این آمار بسیار بالایی است لذا انتظار داریم همه دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات پای کار باشند.

سردار مومنی افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه تصادفات توجه خاص دارد و بعد از ۱۰ سال اولین جلسه شورای عالی ترافیک امسال با حضور رئیس جمهور برگزار شد که نشان‌دهنده دغدغه ایشان در حوزه تصادفات است.

وی اظهار داشت: استانداران هم موظف شده‌اند که در زمینه کاهش تصادفات ورود پیدا کنند و جلسات مختلفی در وزارت کشور برگزار شده اما شرایط اقتصادی دولت طوری است که در تخصیص بودجه و اعتبار لازم مشکلاتی وجود دارد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: یکی از مشکلاتی که داریم ناایمن بودن راه‌ها و نقاط حادثه خیز است که اصلاح آنها به اعتبار نیاز دارد.

سردار مومنی افزود: ارتباط خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریم و بخش قابل توجهی از بار تصادفات برای ایمنی جاده‌ها روی دوش پلیس و راهداری است.

رئیس پلیس راه کشور علاوه بر این دیدار امروز در نشست کمیته راهبری تصادفات خراسان جنوبی با حضور استاندار نیز شرکت کرد.

انتهای پیام/

mdi-tag تصادفات جاده ای mdi-tag پلیس راه کشور mdi-tag خراسان جنوبی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
7943
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو