جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به بالای ۹۵درصد رسید بازگشت

نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به بالای ۹۵درصد رسید

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات انجام گرفته از سال ۹۵تاکنون نرخ باسوادی در این استان از ۹۲٫۷درصد به ۹۵٫۲درصد رسیده است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، سید حمزه باقری نژاد شامگاه دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمعیت باسواد استان در سال ۱۳۵۵، به میزان۲۸.۸ درصد بود، اما با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی باسواد کردن مردم در دستور کار قرار گرفت که طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی استان به ۹۲.۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

وی به میانگین باسوادی در میان جمعیت ۶ سال و بالاتر اشاره و عنوان کرد: میانگین نرخ باسوادی کشور ۹۰.۳ درصد است و طبق برآوردهای صورت گرفته نرخ باسوادی گروه سنی ۶ سال به بالا در استان ۸۷.۷ درصد است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری عقب هستیم، که در این زمینه تلاش بیشتر اعضای شورای پشتیبانی را می طلبد.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش از اجرایی نشدن برخی مصوبات نشست گذشته گلایه کرد و گفت: بیشترین نرخ بی‌سوادی استان در میان جمعیت عشایری است و علی‌رغم اینکه با دستگاه متولی برای شناسایی افراد بی‌سواد و کم سواد جامعه عشایری نامه نگاری شد، اما اداره‌کل امور عشایر در این خصوص همکاری مطلوبی نداشته است.
باقری نژاد بیان کرد: بخش دیگری از جمعیت بی‌سواد استان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که می‌طلبد مدیران کل این دستگاه‌ها در این زمینه با حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش همکاری کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه با نرخ ۸۹.۸ درصد بی‌سوادترین و گچساران با ۹۵.۶ باسوادترین شهرستان‌های استان هستند، از اجرای طرح شتاب بخشی در شهرستان‌های دارای آمار بالای بی‌سوادی خبر داد و عنوان کرد: نیازمند همکاری فرمانداران هستیم، اما تاکنون همکاری از آن‌ها شاهد نبودیم به نظر می‌رسد اولویت‌های مهمتری نسبت به بی‌سوادی دارند.
وی در خاتمه از تأسیس باشگاه خیرین سوادیار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول توسط پنج نفر از افراد ذی نفوذ حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یک نماینده مردمی اجرا و توسط آن‌ها افراد بی‌سواد و کم‌سواد شناسایی و نسبت به جذب و پشتیبانی اقدامات لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/

mdi-tag مدارس mdi-tag سوادآموزی mdi-tag کهگیلویه و بویراحمد
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
7884
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو