پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left ۱۲۰ هزار تن کود یارانه‌ای در استان همدان توزیع… بازگشت

۱۲۰ هزار تن کود یارانه‌ای در استان همدان توزیع خواهد شد

مدیر شرکت خدماتی کشاورزی استان همدان گفت: تامین کودهای یارانه‌ای اعم از فسفاته، ازته و پتاسه در استان همدان حدود ۱۲۰ هزار تن است که بیش از ۷۹ هزار تن از این مقدار تامین شده است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، بهروز الیاسی با اعلام این که برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدماتی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ برای تامین کود‌های یارانه‌ای استان همدان اعم از فسفاته، ازته و پتاسه حدود ۱۲۰ هزارتن است افزود: تاکنون نزدیک به۶۰هزار تن از کود‌های یارانه‌ای به شهرستان ها ارسال شده و ذخیره کودی این شرکت هم اکنون در انبار‌های سازمانی خود بیش از ۱۹هزار تن است و علاوه بر این در شبکه کارگزاری هم بیش از ۵ هزار و ۷۵۰ تن کود یارانه‌ای آماده فروش به کشاروزان است.

به گفته وی شرایط ذخیره کود یارانه‌ای در استان همدان بسیار مطمئن و مناسب است.
الیاسی گفت: در سال جاری مقدار ۹هزار ۶۰۰تن انواع کود شیمیایی سهمیه اعلامی سازمان جهاد کشاورزی استان برای شهرستان مذکور بود که از این مقدار ،۷ هزار تن حمل و در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است و در حال حاضر ذخیره کود این شهرستان در انبار‌های کارگزاران بالغ بر ۵۶۰ تن است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمبودی در زمینه کود شیمیایی برای پاسخگویی به نیاز بخش کشاورزی وجود ندارد .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در خصوص کیفیت کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه اعلام داشت: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای، کیفیت آنها است و سامانه کنترل کیفیت مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا کارگزاری‌های فروش را دربر می‌گیرد، بطور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

الیاسی در رابطه با نظام کنترل کیفیت دقیق مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توضیح داد که پس از انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، کلیه مراحل تولید کود در کارخانه تا مرحله بارگیری محموله تولیدی توسط کارگروه بازرسی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کنترل و قبل از بارگیری نمونه‌برداری، آزمایش و پس از تأیید و اطمینان از کیفیت آن اجازه بارگیری و حمل به استان مقصد داده می‌شود. علاوه بر کنترل کیفی محموله در مبداء، محمو له های مذکور پس از تخلیه در انبارهای این شرکت در استان مقصد، یک‌بار دیگر توسط کارگروه دیگری نمونه‌برداری و پس از تأیید کیفیت آن، اجازه توزیع و ارسال به کارگزاران فروش داده می شود که نتایج واصله از مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور بیانگر کیفیت بسیار بالای کودهای یارانه‌ای تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است.

وی در خصوص محموله های وارداتی نیز اعلام کرد که میزان کنترل و نظارت بر کیفیت کودهای وارداتی سخت‌گیرانه‌تر از تولیدات داخلی بوده و علاوه بر نمونه‌برداری در کارخانه تولیدی در کشور مبداء و تأیید کیفیت آن، قبل از بارگیری در کشتی محموله ارسالی به گمرک توسط بازرسین بین‌المللی، نمونه‌برداری و در صورت تأیید کیفیت آن اجازه بارگیری داده می شود.

الیاسی در پایان گفت: پس از رسیدن کشتی به بنادر جنوبی یا شمالی ایران، مجدداً قبل از بارگیری و حمل محموله به استانها، توسط شرکت بازرسی بین‌المللی دیگری در انبارهای گمرک کنترل و نمونه‌برداری می‌شود و در صورت تأیید اجازه بارگیری داده می شود و روند کنترل کیفی در داخل کشور نیز در مبداء و مقصد به انجام می رسد. بنابراین در چنین شرایطی امکان ورود کودهای کم کیفیت به چرخه توزیع غیرممکن می‌ شود.

انتهای پیام/

فاطمه صنیعی وحیدخبرنگار
mdi-tag استان همدان mdi-tag کود یارانه ای
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
7534
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۴:۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو