پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left ترامپ: امریکا رو به زوال است بازگشت

کارزار انتخابات میاندوره‌ای کنگره به صحنه محاکمه سیاست‌های امریکا تبدیل شده است

ترامپ: امریکا رو به زوال است

دونالد ترامپ که پس از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته شکست در دوئل ریاست‌جمهوری با بایدن را بپذیرد، در مهم‌ترین کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا حمایت از نامزد قرمزها را با هشداری با مضمون «نابودی امریکا با جو بایدن» داغ و آمادگی‌اش برای سومین دور رقابت برای ورود به کاخ سفید در ۲۰۲۴ را علنی کرد.
دانلود

روزنامه ایران: به گزارش تلگراف، رئیس‌جمهور سابق امریکا در جمع هواداران دوآتشه جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا، با اشاره به اهمیت انتخابات میاندوره‌ای 8 نوامبر، شرایط کشورش را در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن خطرناک توصیف کرد و گفت: «اگر می‌خواهید روند نابودی کشور را متوقف کنید و رؤیاهای امریکایی را زنده نگه دارید روز سه‌شنبه با موج عظیم قرمزها، به جمهوری‌خواهان رأی دهید.»
او که به گفته منابع نزدیک برای سومین دوره ریاست‌جمهوری و ورود به کاخ سفید بسیار مصر است در حالی که با فرافکنی‌هایش بسیاری از جمهوری‌خواهان امریکایی را درباره مشروعیت انتخاب جو بایدن به تردید انداخته است، برای جلب نظر رأی‌دهندگان بار دیگر بر ادعای تقلب در شمارش آرای انتخابات 2020 تأکید کرد و افزود: «ما می‌خواهیم به خانه زیبا بازگردیم.»

کینه تمام‌نشدنی ترامپ
به نوشته فارس و به نقل از ریانووستی، ترامپ که دوام امریکا در دو سال باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری جو بایدن را تهدیدی برای کشورش توصیف کرد، خاطرنشان نمود: «اقتدار واشنگتن در صحنه جهانی از دست رفته و امریکا هیچ‌وقت در وضعیت وخیم کنونی نبوده است. ما دیگر هیچ جا احترام نداریم. گرچه یکدیگر را دوست داریم اما موضوع بحث‌مان خوشایند نیست چراکه هیچ چیز خوبی درباره وضعیت این کشور وجود ندارد که بتوانم درباره آن صحبت کنم.»
به نوشته تلگراف، او در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا با اشاره به ناکارآمدی‌های دولت بایدن در بحث اقتصاد و سیاست‌های تورم‌زا هشدار داد که رئیس‌جمهور فعلی امریکا برای کنترل تقابل هسته‌ای محتمل با روسیه ناتوان است: «به عقیده من این بزرگ‌ترین خطری است که کشور از زمان تأسیس تاکنون تجربه کرده است آن‌هم به خاطر قدرت تسلیحات و ما مردی (اشاره به بایدن) را در رأس کار داریم که نمی‌داند در این جهنم چه کاری باید انجام دهد.»
او با تأکید بر اینکه دولت جو بایدن و دموکرات‌ها بیش از سوسیالیست بودن، کمونیست شده، آنها را به خاطر تورم فزاینده، جرم‌های خشونت‌آمیز و مهاجرت‌های غیرقانونی مورد انتقاد قرار داد و افزود: «دولت بایدن در بسیاری از سیاست‌هایش عملکرد خوبی نداشته است؛ سیاست‌هایی مانند بحران مرزها و فشار بر مردم برای خرید خودروهای گرانقیمت الکتریکی.»
اما این بخشی از تلاش‌های مخرب دونالد ترامپ علیه دموکرات‌ها و شخص جو بایدن است، چراکه شبکه مجازی متعلق به او با نام «تروث» (حقیقت) از همان ابتدا تئوری‌های توطئه علیه دموکرات‌ها و بایدن را آغاز کرده بود و انتخابات، هانتر بایدن (پسر جو بایدن)، واکسن و انتقاد از رقیب در موضوع اوکراین، اساسی‌ترین محورهای شایعات این شبکه مجازی به شمار می‌روند. به نوشته گاردین، با نزدیک شدن به انتخابات میاندوره‌ای گرچه نظرسنجی‌ها پیشتازی جمهوری‌خواهان را نشان می‌دهد اما ترامپ و پسر ارشدش به عنوان گردانندگان این شبکه همچنان با داغ کردن تئوری‌های توطئه علیه دموکرات‌ها، بر این آتش هیزم می‌ریزند.

بسیج ارتش دموکرات‌ها برای نجات
ساعاتی پیش از سخنرانی جنجالی ترامپ در کمپین جمهوری‌خواهان، بایدن به همراه باراک اوباما در کنار نامزدهای دموکرات پنسیلوانیا در فیلادلفیا حاضر شد. این نخستین باری بود که اوباما از ابتدای ریاست‌جمهوری بایدن با رئیس‌جمهور در یک مکان و با یک هدف مشترک حاضر شده بود، اما به باور ناظران، اوضاع به قدری برای دموکرات‌ها پرمخاطره شده که علاوه بر اوباما، در نیویورک نیز بیل کلینتون که در سال‌های اخیر از حضور در محافل سیاسی دور بود، به میدان آمده و برای نجات حزبش و پیروزی آبی‌ها در کنگره تبلیغات می‌کرد.
به‌رغم آنکه بایدن و ارتش دموکراتش سعی داشتند با پررنگ کردن تهدید دموکراسی امریکایی و امنیت این کشور با حضور حداکثری جمهوری‌خواهان در جبهه کنگره در فرصت باقی‌مانده ورق را به سود حزبشان برگردانند اما انتقادات داخلی از عملکرد دولت بایدن، تلاش‌های اخیر را تا حدودی به باد داده است.
سناتور جو مانچین رئیس کمیته منابع طبیعی و انرژی سنا یکی از این منتقدان است که معتقد است رئیس‌جمهور با تعطیلی نیروگاه‌های برق با سوخت زغال سنگ، با اظهاراتش به کارگران توهین کرده و او را ملزم به عذرخواهی از کارگران این بخش می‌داند؛ موضوعی که ترامپ نیز از آن بهره برد و بایدن را به راه انداختن جنگ زغال‌سنگ متهم کرد.

نگاه
یک بام و دو هوای کاخ سفید در اوکراین
رسانه امریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی افشاگرانه از تلاش پنهانی دولت بایدن برای ترغیب سران اوکراین به مذاکره با روسیه پرده برداشت. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه محموله کمک‌های تسلیحاتی سنگین واشنگتن به کی یف به شرق اروپا رسید، روزنامه واشنگتن پست بدون ذکر منبع در گزارشی نوشت: «درخواست مقامات امریکایی با هدف اعمال فشار علیه اوکراین برای نشستن پای میز مذاکره نیست، بلکه درخواست آنها اقدامی حساب شده برای اطمینان از حفظ حمایت دیگر کشورها از اوکراین است.» این روزنامه در ادامه نوشت که گفت‌و‌گو میان واشنگتن و اوکراین پیچیدگی موضع دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در خصوص اوکراین را نشان می‌دهد. در این گزارش تأکید شده است ، مقامات امریکایی ادعاهای همتایان اوکراینی شان مبنی بر جدی نبودن عزم ولادیمیر پوتین برای مذاکرات را به اشتراک می‌گذارند و همزمان مدعی هستند ممنوعیت اعمال شده از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره با همتای روس‌اش، نگرانی‌هایی را در بخش‌هایی از اروپا، آفریقا و امریکای لاتین به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

زهره صفاری
mdi-tag دونالد ترامپ mdi-tag جمهوری‌خواهان mdi-tag پنسیلوانیا mdi-tag جو بایدن mdi-tag انتخابات میاندوره ای کنگره mdi-tag دموکرات‌ها
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
6695
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۹:۵۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو