پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left بیماران صعب العلاج در صندوق RDA ثبت نام کنند بازگشت

بیماران صعب العلاج در صندوق RDA ثبت نام کنند

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اعلام اینکه همزمان با هفته بیمه سلامت صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج راه اندازی شد گفت: با توجه به اینکه صندوق تازه تاسیس شده است از بیماران صعب العلاج درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای این صندوق در سامانه RDA ثبت نام کنند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، فریبرز نیاستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۵ هزار میلیارد برای کمک های بلاعوض و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای وام های کم بهره تصویب شده است که سوم آبان ماه سال جاری شیوه نامه این صندوق تدوین شد و به مرور بروز رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در یک سال گذشته اقدامات بنیادینی رو شروع کرده که تعدادی از آنها به نتیجه رسیده و پوشش بیمه ای بیماران از نظر سطح و عمق ارتقا پیدا کرده است.

نیاستی با بیان اینکه سال جاری چند برنامه جدید همگام با کشور پیگیری می شود، بیان کرد: توسعه صندوق نظام ارجاع شهری یکی از این اقدامات است به طوری که تعداد پزشکان طرف قرارداد در سال جاری از ۹۵ به ۱۳۶ پزشک افزایش یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خاطر نشان کرد: راهکار اصلی نظام سلامت پیشگیری از بیماری و نظام ارجاع پزشک خانواده است که در رابطه با صندوق سلامت همگانی و بیمه روستایی این اتفاق رخ داده و ۹۰۰ هزار نفر از استان عضو این دو صندوق هستند که طبق نظام ارجاع پرونده های پزشکی خود را اجرا می کنند.

به گفته نیاستی، جمعیت منتسب شده به پزشکان روزبه روز در حال افزایش است که نوید بخش توسعه در استان است.

نیاستی با بیان اینکه بر اساس نیاز استان و تکالیف قانونی وظیفه توسعه خدمات سلامت را برعهده داریم، خاطر نشان کرد: طبق بند ک تبصره ۱۷ بیمه سلامت و با حمایت همه ارکان های استان مذاکرات برای توسعه خدمات سلامت به نتیجه رسید و از آبان سال جاری با بیمارستان خصوصی بوعلي همدان بیمه سلامت قرارداد منعقد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: در راستای توسعه دسترسی خدمات قراردادی با کلینیک جراحی محدود امید منعقد شد.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت از جوانی جمعیت و خانواده گفت: با سپری شدن هفت ماه از سال برای ۳۲۷ پرونده نازایی در استان بیش از ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد که این مبلغ برای کل سال گذشته ۳۴ میلیون تومان بود.

نیاستی در خصوص اقدامات سالجاری به بحث توسعه بیشتر نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹۸ درصد نسخه نویسی انجام شد اما با توجه به اینکه مطب های خصوصی و کلینیک های دندان پزشکی نسخه نویسی الکترونیکی انجام نمی‌دادند با پیگیری های صورت گرفته آنها نیز نسخه نویسی الکترونیکی انجام میدهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان همدان همزمان با سایر کشور بحث طرح ملی دارویار آغاز شد، اشاره کرد: در این طرح یارانه دارو از سمت تولید به سمت توزیع تغییر پیدا کرد و با حذف ارز ترجیحی و قیمت تولید دارو محرکی برای افزایش تولید دارو شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: از مزیت های دیگر انتظار می رود موضوع مصرف خودسرانه کاهش یابد که روند کاهش مصرف خود سرانه دارو بیانگر این تغییر است و در سطح ملی انتظار می رود قاچاق معکوس نیز کاهش یابد.

نیاستی با اشاره به اینکه در استان طرح دارویار بدون کمترین نقص و اعتراضی به وقوع پیوست، اعلام کرد: به مرور تعداد داروهایی که از طریق دارویار عرضه می شوند افزایش و طرح گسترش می یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه با اجرای طرح دارویار نگرانی در مورد پرداخت مطالبات داروخانه ها بود، ادامه داد: مطالبات داروخانه های استان تا ۳۰ مهر ماه، دوم آبان ماه پرداخت شد و بیمه سلامت به داروخانه ها بدهی ندارد.

نیاستی گفت: در ادامه پرداخت به موقع تا پایان شهریورماه مطالبات پزشک های بخش خصوصی تسویه شده است ، آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری نیز تا پایان آبان ماه تسویه شد. همچنین در پرداخت مطب ها و داروخانه ها به روز هستیم.

نیاستی درباره اصل افزایش دسترسی به خدمات سلامت اشاره به افزایش دفاتر پیشخوان کرد و گفت: تعداد دفاتر پیشخوان از ۲۶ دفتر به ۳۰ دفتر افزایش یافت و این تعداد در مناطق کم برخوردار بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اعلام استقرار نماینده بیمه سلامت در داروخانه شبانه روزی دانشگاه که داروهای خاص توزیع میشود، گفت: با توجه به اینکه داروهای خاص باید از طرف نماینده بیمه سلامت تایید شود که این امر مستلزم رفت و آمد به دفتر مرکزی بیمه سلامت بود لذا با استقرار یک پزشک در داروخانه دانشگاه تمامی مراجعات به دفتر مرکزی کنسل شد و تأیید دارو در محل داروخانه دانشگاه انجام می شود.

انتهای پیام/

فاطمه صنیعی وحیدخبرنگار
mdi-tag بیمه سلامت mdi-tag بیماران صعب العلاج mdi-tag همدان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
6377
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۳۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو