جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left توسعه کردستان در چشم انداز دولت از نگاه استاندار بازگشت

توسعه کردستان در چشم انداز دولت از نگاه استاندار

استاندار کردستان گفت: نگاه ویژه دولت برای توسعه کردستان در سفر ریاست جمهوری با ۱۸۹ مصوبه در قالب اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بر همگان محرز است و هر روز با پیشنهاد و الحاق مصوبه‌های جدید، راهبرد دولت برای توسعه کردستان نمایان‌تر می‌شود.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، «اسماعیل زارعی کوشا» ارزش ریالی مصوبات سفر ریاست جمهوری در ۲ حوزه عمرانی و اقتصادی را بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امنیت سرمایه گذاری در کردستان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم است.

زارعی کوشا امنیت را مولفه مهم توسعه توصیف و تصریح کرد: عده ای از اینکه امروز کردستان بر مدار توسعه زیرساخت های تاثیرگذار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است را بر نمی تابند و برای اخلال در امنیت سرمایه گذاری، تلاش می کنند که آب در هاون کوبیدن است.

استاندار کردستان شهروندان کردستان را لایق هر نوع خدمتگزاری در راستای توسعه متوازن دانست و افزود: در سفر ریاست جمهوری، ۵ پروژه بزرگ اقتصادی با ظرفیت تولید بالا و شمار اشتغالزایی چند هزار نفری به تصویب رسید که این نمادی مهم از استراتژی و چشم انداز «توسعه محور» دولت در کردستان است.

زارعی کوشا توجه دولت به مبحث مهم آب نماد «حیات انسان» در استان را تنها نمونه بارز گام بلند دولت برای توسعه و آبادانی استان قلمداد کرد و افزود: سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج که مورد تاکید ریاست جمهوری و پیگیری مستمر وزیر کشور است، پروژه ای مهم برای گفتمان توسعه گرایی و پایان تنش آبی در سنندج به شمار می رود.

استاندار کردستان پیرامون میزان اعتبار تخصیصی به پروژه بزرگ تامین آب شرب سنندج گفت: تخصیص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج که از این میزان اعتبار تاکنون ۷۳۰ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه پرداخت شده و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز در آستانه واریزی است، در بخش آبرسانی یک رخداد مهم تلقی می شود.

وی بر تامین کمی و کیفی آب شرب شهروندان کردستان نیز تاکید کرد و افزود: در جریان سفر سال گذشته وزیر کشور به کردستان و پیگیری های بعد از سفر نیز، ۸ هزار میلیارد تومان خارج از اعتبارات مصوب برای حوزه آب کردستان اختصاص یافت که یک هزار میلیارد تومان از مجموع این اعتبار گرفته شده برای سد چراغ ویس سقز، خط انتقال سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، سد قوچم و آبرسانی به مناطق شرقی استان از جمله قروه، دهگلان و بیجار هزینه می شود.

به گفته زارعی کوشا، سرمایه‌گذاری هلدینگ ها و مجموع‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۰ شهرستان و اختصاص یک هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج تنها بخشی از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به کردستان است.

وی خط انتقال آب از سد عباس آباد به تصفیه خانه بانه با سرمایه گذاری۷۰ میلیارد تومان که در هفته دولت امسال وارد مدار بهره برداری شد را یکی دیگر از نمونه های اهمیت آبرسانی در کردستان عنوان و استدلال کرد: اگرچه این پروژه هیچ ارتباطی به مصوبات سفر ریاست جمهوری ندارد اما در تحلیل نگاه کلان محور این مهم نیز نمادی از اهتمام دولت به کردستان است.

استاندار کردستان افتتاح ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین بانه را نیز از دیگر وعده های آبرسانی به شهروندان بانه ای عنوان شد که در هفته دولت امسال با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

زارعی کوشا آغاز عملیات اجرایی تکمیلی ایستگاه پمپاژ دائم بوئین با پیش بینی ۱۰۵ میلیارد تومان را از دستاوردهای سفر وزیر نیرو در دی ماه سال گذشته به کردستان عنوان کرد که این همه اقدام در حوزه آب در دولت مردمی، محقق شده است.

نماینده عالی دولت در کردستان تشریح کرد که تامین و انتقال بخشی از آب شرب و صنعت مورد نیاز شهر بانه و شهرهای بوئین، کانی سور و آرمرده و روستاهای اطراف تا افق ۱۴۲۵ از محل اجرای خط انتقال آب از سد عباس آباد به تصفیه خانه بانه از دیگر موارد مهم در حوزه آبرسانی در استان به شمار می رود.

زارعی کوشا، خدمات جهادی دولت سیزدهم را در تاریخ بی نظیر توصیف و توضیح داد که خط انتقال از پایاب سد عباس آباد تا تصفیه خانه موجود بانه ۲۲ کیلومتر با ۶۵۰ لیتر در ثانیه است.

استاندار کردستان با اعلام اینکه توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت راه های کردستان در مصوبات سفر ریاست جمهوری قابل تامل است؛ توضیح داد که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش جاده و راه در سفر رییس قوه مجریه مصوب شده است که کردستان را متحول می کند.

نماینده عالی ردولت در استان فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری را وظیفه و رسالت دولتمردان عنوان و تصریح کرد: بیشترین زمان ما صرف ارتباط گیری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود و هم اکنون بیش از ۵۰ سرمایه گذار برای حضور در منطقه آزاد بانه و مریوان اعلام آمادگی کرده‌اند.

زارعی کوشا، از اهمیت اقتصادی و تاثیر زود بازده مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان سخن گفت و افزود: در بین هفت منطقه جدید مصوب، منطقه آزاد بانه مریوان تنها منطقه‌ای بود که اساسنامه‌اش در دولت تصویب شد و طرح جامع آن هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد که یک کار و اقدام جهشی محسوب می‌شود.

استاندار کردستان تشریح کرد که فرصت‌های سرمایه گذاری به سختی فراهم می‌شوند؛ اما با کوچکترین احساس ناامنی ذهن سرمایه گذار مخدوش می شود که در این راستا روشنگری معتمدین فرصت های اقتصادی را تضمین می کند.

انتهای پیام/

mdi-tag توسعه اقتصادی mdi-tag کردستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
6164
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۵۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو