• پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

کشف آنتی بادی درمان کرونا

آرزوکیهان

دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ اعلام کردند که یک آنتی‌بادی را کشف کرده‌اند که قادر است ویروس کرونا را خنثی کند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از فاکس نیوز، این آنتی بادی که به عنوان یک مولکول زیستی و بیولوژیکی شناخته شده بسیار کوچک بوده و احتمال دارد که ویروس کرونا را به صورت کامل خنثی کند.
به گفته محققان این آنتی بادی ۱۰ برابر کوچکتر از اندازه آنتی بادی‌های بدن است و می‌تواند در ساخت داروی مقابله با کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.
در گزارش منتشر شده توسط محققان سلولی آنتی بادی کشف شده یک پیشگیری بالقوه در مقابل کرونا خواهد بود. به عقیده محققان داروی ساخته شده از آنتی بادی از دو روش استنشاق یا از طریق تزریق سطحی پوست وارد بدن خواهد شد.
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که دارو به خوبی روی موش‌ها و همسترها کارآمد بوده است و نتیجه مثبتی در آزمایشات داده و جالب است که آنتی بادی به سلول‌های انسانی متصل نمی‌شود که عوارضی نیز برای افراد بیمار به دنبال داشته باشد.
«جان ملورز» رئیس بخش بیماری‌های عفونی در این باره گفت: این آنتی بادی نه تنها به عنوان درمانی برای کووید – ۱۹ خواهد بود بلکه می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های SARS-CoV-2 نیز مورد استفاده قرار بگیرد و امیدواریم که بتواند به عنوان یک درمان موثر برای بیماران کرونایی هر چه سریعتر استفاده شود.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید