شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left تکمیل طرح موزه دفاع مقدس قم نیازمند هم‌افزایی نهادهای مرتبط… بازگشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم:

تکمیل طرح موزه دفاع مقدس قم نیازمند هم‌افزایی نهادهای مرتبط است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با تاکید بر اینکه تکمیل طرح مرکز فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان بدون همکاری نهادهای مربوطه امکان پذیر نیست گفت: دستگاه‌ها اجرایی باید به وظایفی که در خصوص این طرح بر عهده دارند، عمل کنند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ، حجت‌الاسلام علی لقمان پور با اشاره به عمده‌ترین مشکل این طرح فرهنگی خاطرنشان کرد: بعضی دستگاه‌های اجرایی، وظیفه‌ای که برای حفاظت محیط فیزیکی و پیرامونی این مرکز به آنها ابلاغ شده، را انجام نمی‌دهند و این موضوع، مشکل‌هایی را به وجود آورده‌است.

لقمان پور بیان داشت: چون باغ موزه دفاع مقدس پاتق، پیشکسوتان جنگ تحمیلی است، بر اساس صحبتی که با سپاه استان انجام داده‌ایم، مقرر شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت این یادگاران جبهه و جنگ مشکلات رفع شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با ذکر این نکته که، باغ موزه دفاع مقدس دارای ۷۵۰ سوژه است گفت: یکی از این سوژه‌ها، بحث تجهیزات نظامی برای صحنه‌آرایی و موزه‌آرایی محیط پیرامونی و داخلی است، اما چون دولت قبل برغم میل باطنی ما، برای افتتاح این طرح فشار آورد، برخی از سوژه‌های مورد نظر همچنان جاگذاری نشده، و این منجر به بروز اشکال شده‌است.

لقمان پور با بیان اینکه، سناریوی ما آماده شده و مورد تایید هیات امنا نیز قرار گرفته است گفت: در سفر آینده رئیس جمهور به استان، بودجه این طرح اختصاص پیدا می‌کند، و امیدواریم با توجهی که استاندار به عنوان رئیس هیات امنای باغ موزه دارد، بتوانیم، انتظار ۱۰ تا ۱۵ ساله مردم را با بهره‌برداری از این طرح برآورده کنیم.

طرح ۳۲ هکتاری باغ موزه دفاع مقدس قم از مصوبه‌های سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب است، ۲۷ هکتار این طرح از اراضی شهرداری قم و پنج هکتار دیگر نیز از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده‌است.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور همچنین خاطرنشان کرد: در نخستین دوره سفر هیات دولت سیزدهم به استان، بدهی که از دولت دوازدهم باقی‌مانده بود، پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار قم با تاکید بر اینکه رقم دقیق مورد نیاز برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان احتیاج به بررسی‌های کارشناسان دارد بیان کرد: این طرح، در ۲ مرحله طراحی شده، که مرحله نخست آن، در مهرماه سال ۹۹ افتتاح، و مرحله دوم نیز در حال اجرا می‌باشد.

لقمان پور با بیان اینکه برای نصب تجهیزات در فضای بیرونی موزه دفاع مقدس استان، توافق‌ها انجام شده و در حال رایزنی هستیم گفت: برخی تجهیزات مانند توپ و تانک و نفربر و موشک در محوطه ساختمان مستقر شده، و چند موشک هم هنوز رونمایی نشده‌است.

لقمانپور خاطرنشان کرد: ساختمان موزه دفاع مقدس قم دارای ۲ طبقه است، که طبقه منفی یک آن انبار و طبقه همکف نیز اختصاص به موزه و سالن آمفی تئاتر دارد، طبقه اول نیز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و طبقه دوم هم بخش اداری می‌باشد.

سمن‌ها برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس باید تخصص داشته باشند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار قم گفت: ما از فعالیت سمن‌هایی که بدون تخصص لازم اقدام به فعالیت در حوزه دفاع مقدس می‌کنند، ممانعت به عمل می‌آوریم.

لقمان پور همچنین در واکنش به این سئوال مبنی بر اینکه چرا بنیاد حفظ آثار از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در موضوع دفاع مقدس استفاده نمی‌کند افزود: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد، و هر موسسه‌ای که از تخصص کافی برخوردار، و مجوز لازم را نیز از وزارت کشور گرفته باشد، می‌تواند با ما همکاری کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار قم با ذکر این نکته که در استان قم،مجموع موسسه‌هایی که پیرامون دفاع مقدس فعالیت دارند، حدود ۱۰ موسسه است بیان داشت:برخی از آنها مانند انجمن نویسندگان دفاع مقدس، مورد تجلیل نیز قرار گرفتند، ولی موسسه‌هایی که در آموزش روایت‌گری تخصص ندارند، و موجب تحریف دفاع مقدس می‌شوند، از فعالیتشان جلوگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور یادآور شد: برخی موسسه‌ها، خیال می‌کنند، کار در حوزه دفاع مقدس نیازمند هیچ‌گونه تخصصی نیست، از این رو بدون کمترین تجربه‌ای به این مساله‌ ورود پیدا می‌کنند.

لقمان‌پور با اشاره به جلسه اخیر ناشران و فعالان دفاع مقدس با استاندار خاطرنشان کرد: این جلسه با سه مصوبه همراه بود، و ما نیز پیگیر هستیم.

مدیدکل بنیاد حفظ آثار استان در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از موسسه‌های مردم نهاد، بدون دریافت پول حاضر به انجام فعالیتی در زمینه دفاع مقدس نیستند در عین حال تاکید کرد: از فعالیت همه کسانی که در حوزه دفاع مقدس تخصص مورد نیاز دارند، استقبال می‌کنیم، ولی جلوی موسسه‌ای که مجوز تخصصی ندارد، را نیز می گیریم، چرا که کاری می‌خواهد انجام دهد که در تخصص آن نیست.

لقمان پور بیان کرد: بنیاد حفظ آثار به موسسه‌هایی که دنبال کسب مجوز برای کار در رابطه با دفاع مقدس هستند، کمک می‌کند، حتی سازمانی به نام پیشکسوتان و موسسات مردم نهاد نیز داریم، که نیروهای آن در این زمینه همکاری دارند.

انتهای پیام/

mdi-tag باغ موزه دفاع مقدس mdi-tag قم
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
6121
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو