پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left شرکت کنندگان در مجمع اوآنا در حاشیه این اجلاس چه… بازگشت

شرکت کنندگان در مجمع اوآنا در حاشیه این اجلاس چه گفتند؟

مهمانان شرکت کننده در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا واقیانوسیه (اوآنا) که ازدیروز (دوشنبه) به مدت دو روز درتهران آغاز بکار کرده بود، درحاشیه این اجلاس درگفت وگو با خبرنگاران ایرنا به بیان دیدگاهها ونظرات خود درخصوص راههای بهبود همکاری‌های رسانه‌ای کشورهای عضو پرداختند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، مقام رسانه‌ای بلغارستان: تبادل خبر ضامن استقلال اعضای اوآنا

یک مقام رسانه ای بلغارستان با بیان اینکه تبادل محصولات خبری ضامن استقلال رسانه‌ای کشورهای عضو اوآناست، تاکید کرد: همکاری‌های دو و چندجانبه بین اعضای اوآنا می تواند آنها را منبع اصلی خبر در جهان کند.

واسیل گلو (Vasil Gelev) مشاور مدیرعامل خبرگزاری دولتی بلغارستان خاطرنشان کرد: اجلاس اوآنا در ایران فرصت بسیار خوبی برای اعضاست تا همکاری های خود را بیش از پیش تعمیق و گسترش بخشند.

https://www.irna.ir/news/84921395

نماینده فدراسیون خبرگزاری‌های آفریقا:شکستن انحصار رسانه ای بین اعضا

نماینده فدراسیون خبرگزاری‌های آفریقا تاکید کرد، همکاری‌ها میان خبرگزاری‌ها در سطوحی چون مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) اقدامی حائز اهمیت در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای برخی قدرت‌ها است.

خانم"اومو باری سانا"مدیر خبرگزاری رسمی ساحل عاج و معاون اول فدراسیون آتلانتیک خبرگزاری‌های آفریقا (FAAPA)با اشاره به اینکه فدراسیون آتلانتیک خبرگزاری‌های آفریقا و اوآنا یکدیگر را به‌ عنوان اعضای ناظر مجامع خود انتخاب کرده اند، گفت: برگزاری چنین مجامعی با تشویق مشارکت رسانه‌ها و همکاری‌های متقابل رسانه‌ای، امکان اشتراک تجریبات در امر خبررسانی و نیز بهره‌مندی از تجربیات دیگر رسانه‌ها به‌ ویژه در زمینه فناوری‌های نوین اطلاع‌رسانی و نیز اشتراکات فیلم و ویدئو را فراهم می‌کند.

https://www.irna.ir/news/84921483

انتظار رئیس خبرگزاری باختر افغانستان از رسانه ها

رئیس خبرگزاری باختر افغانستان گفت که مردم و حکومت کشورش از رسانه های کشورهای عضو اوآنا انتظار دارند که واقعیت های افغانستان را انعکاس دهند و به کمک مردم افغانستان بشتابند.

«عبدالواحد ریان» با اشاره به اینکه بعد از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا، امروز شرایط عمومی و امنیت افغانستان به رغم مشکلات فراوان بر جای مانده از دوران اشغالگری آمریکا، نسبتا خوب است، تصریح کرد، انتظار ما از رسانه های منطقه و اعضای اوآنا این است که تصویری واقعی از افغانستان را به جهانیان نشان دهند.
رئیس خبرگزاری باختر گفت: رویکرد رسانه های کشورهای عضو اوآنا در قبال افغانستان باید به گونه ای باشد که زمینه به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی این کشور از سوی دولت ها را فراهم شود و از این طریق به اوضاع کشور و مردم افغانستان کمک کنند.

https://www.irna.ir/news/84921596

نماینده خبرگزاری جمهوری آذربایجان: قدمت تاریخی رفتارهای دوگانه غرب

نماینده خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) در حاشیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با تایید استاندارد دوگانه غرب علیه ایران تاکیدکرد که استاندارد دوگانه و تبلیغات سیاسی غرب مساله تازه ای نیست و این رویه قرن‌ها قدمت دارد.

«ووگار سیداف»(Vugar Seyidov)در رابطه با چالش‌های خبری امروز رسانه‌ها و راهکارهای مقابله با آنها گفت:چالش‌ها بخشی از زندگی روزمره هستند و حوزه رسانه نیز از این امر مستثنی نیست اما برای این چالش‌ها راهکار مناسب وجود دارد و امری غیرممکن نیست.

وی با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از برگزاری هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه(اوآنا) در ایران ابراز خشنودی کرد و افزود: آذرتاج و اکثر رسانه‌های عضو اوآنا از ریاست ایرنا برای سه سال آینده حمایت کرده‌اند.

خبرنگار ویژه آذرتاج در آلمان با اشاره به تبلیغات سیاسی و دیپلماسی دوگانه غرب، رسالت رسانه‌های خبری را انتشار حقایق دانست و تصریح کرد: ما با پروپاگاندای غرب آشنا هستیم و برای سال‌های متمادی استانداردهای دوگانه آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. این استانداردهای دوگانه از نخستین روزی که اولین اروپایی به قاره آمریکا قدم گذاشت، وجود داشته است.

وی ادامه داد: با برخی از این تبلیغات و اخبار جعلی باید به شدت برخورد شود اما برخی مواقع نیز باید به سادگی از آن‌ها عبور کرد. سیاست‌های ما نیز در سال‌های اخیر بی‌توجهی به پروپاگاندای غرب بوده است.


https://www.irna.ir/news/84921733/

مقام رسانه ای اندونزی:تقویت رسانه های ملی با افزایش سواد رسانه ای مردم

سردبیر خبرگزاری دولتی آنتارا در اندونزی، ظهور رسانه های نوین و فضای مجازی را عامل به حاشیه رانده شدن رسانه های ملی ارزیابی کرد و افزود: افزایش سواد رسانه ای مردم موجب تقویت رسانه های ملی می شود.

«تگو پریانتو» سردبیر خبرگزاری آنتارا روز سه شنبه در حاشیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین اعضای اوآنا در حوزه تبادل محصولات خبری وجود دارد و آنتارا امیدوار است که این همکاری ها در نشست تهران تعمیق یابد.

وی با بیان اینکه ظهور رسانه های نوین به شدت رسانه های ملی را در عصر حاضر به چالش کشیده اند، گفت: رسانه های ملی در گذشته خود جریان ساز بودند اما امروزه باید به جریان خبری تولید شده در رسانه های مجازی نیز پاسخ دهند و واقعیت را برای مردم تبیین کنند.

این مقام رسانه ای اندونزی افزود:آنتارا تلاش کرده با حضور در پلتفرم های مختلف مثل یوتیوب، ایسنتاگرام و دیگر رسانه های مجازی، از رسانه های نوین نیز برای اطلاع رسانی بهره ببرد.

https://www.irna.ir/news/84922248/

تاثیر افزایش همکارهای اوآنا بر قرابت ملت های آسیا

معاون مدیرعامل خبرگزاری دولتی فیلیپین روز سه شنبه با بیان اینکه فرهنگ نقش اساسی در تقویت روابط بین ملت ها دارد، تاکید کرد : همکاری بیش از پیش اعضای اوآنا موجب قرابت و نزدیکی هر چه بیشتر فرهنگی بین ملت‌های آسیا و اقیانوسیه خواهد شد.

«لوئیس مورنته» خاطرنشان کرد: با ظهور فناوری های نوین ارتباطی، جهان کوچک شده و در چنین شرایطی، همکاری بین رسانه های ملی و اعضای اوآنا بسیاری ضروری است.

معاون مدیرعامل خبرگزاری دولتی فیلیپین در ادامه با اشاره به اینکه خبرگزاری دولتی این کشور از گذشته دور با ایرنا در حوزه تبادل محصولات خبری همکاری دارد، افزود: همکاری بیش از پیش بین اعضای اوآنا می تواند به همکاری اقتصادی و گسترش مبادلات فرهنگی و اجتماعی بین ملت های مختلف در منطقه آسیا و اقیانوسیه منجر شود و بسیاری از سوء برداشت ها را که ناشی از اطلاع رسانی رسانه های متخاصم بین المللی است، از بین ببرد.

مورنته تاکید کرد: کشورهای عضو اوآنا می توانند در زمینه چالش های مشترک جهانی مثل شیوع بیماری کرونا یا تغییراب آب و هوایی و مشکلات زیست محیطی و قحطی با یکدیگر تبادل محصولات خبری و همکاری داشته باشند.

https://www.irna.ir/news/84921371

مقام رسانه‌ای روس: روایت یکسویه رسانه‌های غربی از حوادث اوکراین

"واسیلی پوشکوف " مدیر بخش روابط بین‌الملل خبرگزاری راسیا سیودنیا (روسیه امروز) روز سه شنبه با انتقاد از رسانه‌ های غربی نحوه پوشش خبرهای مربوط به حوادث اوکراین را توسط آنها یک‌سویه و جهت‌ دار خواند.

پوشکوف مهم‌ترین مشکل رسانه‌های غربی را در پوشش خبرهای مربوط به رویدادهای اوکراین زاویه دید سیاه و سفید آن‌ها برشمرد.

وی تاکید کرد، این رسانه‌ها حوادث جاری را به صورت یک‌سویه روایت می‌کنند، رنگ و لعاب مدنظر خود را به آن‌ها می‌دهند و همین موضوع صحت و بی‌طرفی خبرهای رسانه‌های غربی را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر بخش روابط بین‌الملل خبرگزاری روسیه امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نقش سازمان اوآنا در ایجاد ارتباط بیشتر میان کشورهای عضو و افزایش شناخت ملت‌های منطقه از یکدیگر، اطلاعات مردم ایران و روسیه را از هم کم خواند.

وی در همین راستا نقش رسانه‌های ایران و روسیه را در معرفی مردم هر دو کشور به یکدیگر و مخاطبان خود بسیار مهم دانست.


https://www.irna.ir/news/84921854

سردبیر ترند: ایران و جمهوری آذربایجان قربانی اخبار جعلی هستند

سردبیر خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان معتقد است برخی قدرت‌ها و سازمان‌های خارجی شبکه‌های اجتماعی را به محلی برای جنگ رسانه‌ای علیه ایران و جمهوری آذربایجان تبدیل کرده‌اند.

امین علی اف خاطرنشان کرد: نظم فعلی جهانی در حال تغییر است و رسانه های جهان، در دوران گذار به نظم نوین، با مشکلات و چالش های جدیدی مواجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعضای اوآنا باید خود را برای مقابله با این چالش های جدید آماده کنند، گفت: خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در دوره جدید باید بتوانند منابع مالی جدیدی را برای خود ایجاد کنند زیرا رسانه فقط ابزاری برای انتشار اطلاعات و پیام نیست بلکه یک کسب و کار است و مثل هر کسب و کار دیگری باید در برابر چالش های جدید منعطف باشند.

سردبیر ارشد خبرگزاری ترند با تاکید بر توسعه همکاری ها بین اعضای اوآنا در حوزه تجاری، واکنش فوری به رویدادهای خبری، انعطاف پذیری و حل بحران، افزود: طبیعت چالش هایی که هر کدام از اعضای اوآنا با آن مواجه هستند، یکی است اما هر کدام از آنها به شکلی ظهور و بروز می کنند.

انتهای پیام/

mdi-tag اجلاس اوآنا mdi-tag همکاری خبرگزاری ها
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
5898
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۲۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو