پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left من هم مثل معروف، پاس ریسکی می‌دهم بازگشت

محمدطاهر وادی، پاسور تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با «ایران»:

من هم مثل معروف، پاس ریسکی می‌دهم

بازی در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان، برای محمدطاهر وادی روزهای متفاوتی را رقم زد؛ روزهایی با طعم تجربه‌اندوزی. هرچند این پاسورخیلی دیر فیکس تیم ملی والیبال شد اما کم نگذاشت و حالا هم از خودش راضی است.
دانلود

روزنامه ایران: او در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان سومین پاسور برتر شد. البته بازی کنار غول‌های والیبال دنیا به قول خودش برای او حکم کلاس درس را داشت. پاسور ملی‌پوش معتقد است، ایران می‌‌توانست در قهرمانی جهان نتیجه بهتری بگیرد.
مسابقات قهرمانی جهان برایت چطور تجربه‌ای بود؟
خیلی تلاش کردیم و حتی روزهایی 3 ساعت صبح و 3 ساعت بعد از ظهر تمرین کردیم. البته مسابقات جهانی برای خودم تجربه خیلی عالی بود. تجربه بازی کنار پاسورهای بزرگ والیبال دنیا باعث شد نکات زیادی یاد بگیرم. البته به نظرم می‌‌شد نتیجه بهتری از تکرار سیزدهمی دور قبل بگیریم. شک نکنید برای دوره‌های بعد نتیجه تیم خیلی بهتر می‌‌شود.

خیلی‌ها بعد از درخشش تیم ملی در لیگ ملت‌ها، توقع عملکرد بهتری در قهرمانی جهان داشتند، چرا اینطور نشد؟
مردم ایران همیشه دوست دارند بهترین بازی‌ها را از تیم ملی ببینند. البته حق دارند اما همه تیم‌ها از بازیکنان باتجربه‌شان استفاده می‌‌کنند، در مقابل تیم ما کمی جوان و کم‌تجربه شد و همین موضوع روی نتیجه تیم تأثیر گذاشت.
ماجرای درگیری لفظی بین تو و آقای عطایی در قهرمانی جهان چه بود؟ بعضی‌ها می‌‌گویند به خاطر ناراحتی و عصبانیت حتی ساق دست‌هایت را درآوردی!
اصلاً بحثی بین من و آقای عطایی نبود، من وقتی از زمین بیرون آمدم، داشتم توضیح می‌‌دادم که موقع پاس به مجرد گفتم، اما او متوجه نشد، وقتی این توضیح را می‌‌دادم دستم بالا بود، برای شیطنت از من عکس گرفتند.

محمدطاهر وادی امسال بعد از کلی تجربه جدید، چقدر با محمدطاهر وادی سال‌های قبل فرق کرده است؟
امسال برای خودم برنامه‌ریزی دارم تا بهترین عملکردم را داشته باشم و ضعف‌هایم را برطرف کنم.

تو بین سه پاسور برتر دور مقدماتی قهرمانی جهان بودی، این نشان می‌‌دهد راه را درست رفتی؟
بهترین بودن هر بازیکن به هم‌تیمی‌هاش بستگی دارد، من تشکر می‌‌کنم از هم‌تیمی‌هایم در قهرمانی جهان که با بازی خوب، کمک کردند تا ما بهترین باشیم. البته کادر فنی هم با یادآوری نکات مثبت به ما کمک می‌‌کنند.

چقدر از عملکرد خودت در تیم ملی راضی هستی؟
حضور دیرهنگام من در ترکیب تیم ملی والیبال، اتفاقی است که افتاده. من آن موقع انتخاب نمی‌شدم. حالا هم از شرایطم راضی هستم و همه تلاش را می‌‌کنم تا برای تیم ملی بهتر از این باشم.

دلیل اصلی برای دعوت نشدن تو به تیم ملی، می‌تواند رقیب سرسخت و قدیمی مثل سعید معروف باشد؟
جدای از سعید معروف که بود، اما می‌‌توانستم پاسور دوم تیم انتخاب شوم. شاید عملکردی داشتم که به تیم ملی کمک می‌‌کردم، اما همه این سال‌ها مرا انتخاب نکردند. کولاکوویچ یک بار برای یک هفته مرا انتخاب کرد که من برای بازی با امریکا در خاک امریکا بد بازی نکردم و این طرف هم لیگ ملت‌های سال قبل در ریمینی هم عملکرد بدی نداشتم، از 9 بازی، 5 بازی را بردیم اما یک‌دفعه مرا کنار گذاشتند. نمی‌دانم چرا!

رابطه‌ات با سعید معروف چطور است؟
رابطه خوبی داریم و مشکلی با هم نداریم. قبل از لیگ ملت‌ها با او صحبت کردم و یکسری راهنمایی هم کرد.

در پست شما، سعید معروف یکسری ریزه‌کاری‌هایی دارد که هواداران والیبال با تماشای آن خیلی لذت می‌‌برند، تو هم چنین شگردهایی داری یا فعلاً ریسک نمی‌کنی؟
سعید معروف جایگاهش را در تیم ملی پیدا کرده بود، کاپیتان و نفر اول تیم ملی بود و براحتی می‌‌توانست این کارها را انجام دهد، حتی اگر اشتباهی هم پیش می‌‌آمد کسی به او خرده نمی‌گرفت، می‌‌گفتند زیبایی‌های والیبال است. اما من تا بخواهم به آن جایگاه برسم، یکی دو سالی زمان می‌‌برد تا حرکات ریسکی هم انجام دهم. تقریباً سبک بازی من هم ریسکی است اما فعلاً ترجیح می‌‌دهم اول جایگاهم را در تیم محکم کنم، تیم نتیجه بگیرد و هماهنگی با بچه‌ها به وجود بیاید و بعد کم کم حرکات ریسکی را هم به وقتش انجام می‌‌دهم.

تغییر ترکیب تیم با نتیجه‌ای که در لیگ ملت‌ها گرفت، با چه واکنشی روبه‌رو شد؟
نسل قبلی بازیکنان بزرگی بودند و بازی به جای آنها کمی سخت است. تا بخواهی ذهن مردم را از نسل قبلی پاک کنی زمان می‌‌برد. مردم باید بازی خوب، نتیجه و مقام خوب ببینند. خدا را شکر ما کم کم این روند روبه رشد را نشان دادیم. بعد از لیگ ملت‌ها برخورد مردم خیلی بهتر شد و خیلی به ما لطف دارند. تبریک می‌‌گویند، کادو می‌‌فرستند.
وقتی تو پاسور شماره یک تیم شدی، خیلی‌ها می‌‌گفتند نمی‌توانی...
نمی‌خواهم بهانه‌گیری کنم اما من هفته اول لیگ ملت‌ها انگشتم در رفت و هفته سوم خوب شد. نوسان پاسم به خاطر نبود بازی تدارکاتی هم بود و هماهنگی بچه‌ها زمان برد. از طرفی مردم هم والیبال را دوست دارند و دل‌شان می‌‌خواهد همیشه در اوج باشد، خدا را شکر اواسط هفته دوم تیم هماهنگ شد و بچه‌ها همدیگر را قبول کردند که این شرایط را داریم و برای شکست تیم‌ها با انگیزه بیشتری کار کنیم.

سیدمحمد موسوی می‌‌گفت محمد وادی برخلاف انتظار، خوب از پس کار برآمد. پاسوری پست حساسی است، خودت چطور کار کردی تا بازی به بازی بهتر شدی؟
مربیان خیلی به من کمک کردند و از اطلاعاتی که پدرم به من می‌‌داد، نهایت استفاده را بردم. وقتی با او صحبت می‌‌کردم، می‌‌گفت باید آرامشت را حفظ کنی، کنترل بازیکنان با توست و تو باید بدانی به کدام بازیکن پاس بدهی و به کدام نه. شاید هیجان امین خیلی زیاد باشد و نباید همه پاس‌ها را به امین بدهی، بلکه تقسیم کن، از توخته و جلوه بموقع استفاده کن. این مسائل خیلی کمکم کرد. وقتی پدرت والیبالیست باشد، این طوری مشاوره می‌‌دهد (با خنده).

همان موقع، یکسری انتقادات در فضای مجازی هم به نتایج تیم بود. آن را قبول داشتید؟
ما نمی‌خواندیم. من خیلی در فضای مجازی فعال نیستم، سعی می‌‌کردم انتقادات را نخوانم و اگر هم ناخواسته انتقادی به چشمم می‌‌خورد، بعد مثبت آن را می‌‌گرفتم. این طور که منتقد ایرانی است و به خاطر تعصبش به تیم ملی، دلش می‌‌خواهد همیشه تیمش بالا باشد.

مربی فعلی تیم ملی ایرانی است، تو با مربی خارجی هم کار کرده‌ای. به نظرت چقدر میان سطح این دو طیف از مربیان تفاوت هست؟
آقا بهروز سطح مربیگری‌اش بالاست و حتی می‌‌تواند با مربیان بزرگ دنیا برابری کند. او هم مثل بازیکنی است که میدان بیشتری ببیند، باتجربه‌تر می‌‌شود. حالا مربی خارجی که می‌‌آید چهار تا بازی جهانی و اروپایی رفته. مربی در اولین تجربه‌اش نتیجه خوب گرفته، پس به او بها داده شود نتیجه خیلی خوبی می‌‌گیرد. تیم فرانسه 8-7 سالی است که همین بازیکنانش روی دست هم بازی می‌‌کنند و مربی‌اش تازه تغییر کرده، قهرمان المپیک و لیگ جهانی شده است. بازیکنان با بازی کنار هم شناخت کاملی از هم پیدا می‌‌کنند. مربی ایرانی وقتی تیم می‌‌بازد بیشتر حرص می‌‌خورد و بیشترروی ضعف‌ها تمرکز می‌‌کند اما مربی خارجی می‌‌گوید باختیم رفت به بازی قبلی فکر نکن و تمرکزت را روی بازی بعد بگذار؛ در حالی که تا ضعف‌ها را برطرف نکنی، پیشرفتی به وجود نمی‌آید.

لیگ برتر امسال رو چطور می‌‌بینی؟
لیگ امسال خیلی خوب است، چرا که بازی‌ها فشرده نیست و بازیکنان با استراحت خوبی که بین بازی‌ها دارند، عملکرد بهتری دارند و همین مسأله به پویایی لیگ کمک می‌‌کند.

انتهای پیام/

مهری رنجبر
mdi-tag محمدطاهر وادی mdi-tag پاسور تیم ملی والیبال mdi-tag تیم ملی والیبال
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
5635
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۴۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۲:۴۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو