شنبه، ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left اقتصاد mdi-chevron-left کاهش قیمت بلیت شناورهای مسافری جام جهانی قطر بازگشت

«ایران» از آخرین برنامه‌ها برای تسهیل سفرهای جام جهانی گزارش می‌دهد

کاهش قیمت بلیت شناورهای مسافری جام جهانی قطر

با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی قطر (۲۹ آبان)، برنامه‌ریزی در دو بخش حمل و نقل و تجارت میان ایران و قطر به مرحله اجرایی رسیده است.
دانلود

روزنامه ایران: به منظور توافق‌های نهایی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در قطر با مسئولان این کشور مذاکراتی انجام داد؛ مهم‌ترین محورهای این مذاکرات همکاری دو کشور در حمل‌ونقل دریایی و هوایی بخصوص در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی در قطر و تسهیل سفر بود. کاهش هزینه‌های بندری با هدف کاهش قیمت بلیت‌ شناورهای مسافری در دیدار مسئولان دو کشور ایران و قطر مورد توافق طرفین ایرانی و قطری قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این مذاکرات دو جانبه به بررسی جزئیات سفر ایرانی‌ها به قطر برای حضور در جام جهانی و سهمیه در نظر گرفته شده برای ایران پرداخت.

افزایش خطوط حمل‌ونقلی میان ایران و قطر
در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزرای قطری درباره افزایش خطوط حمل‌ونقلی دوجانبه و توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور مذاکره شد.
در این سفر وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با نخست‌وزیر دولت قطر در جلسه با وزیر حمل‌ونقل این کشور شرکت کرد. در این جلسه نخست‌وزیر دولت قطر براساس تأکید امیر کشور خود بر توسعه و اهمیت روابط استراتژیک دو کشور تأکید کرد و خواستار آن شد این روابط در همه عرصه‌ها خصوصاً در حوزه اقتصادی که منافع آن مرتبط با مردم است، گسترش یابد.
همچنین، جلسه دیگری به ریاست «جاسم بن سیف السلیطی» وزیر حمل‌ونقل قطر در محل وزارت حمل‌ونقل کشور قطر برگزار شد؛ در این جلسه وزرای تجارت، اقتصاد و ریاست قطر ایرویز و دیگر مسئولان مرتبط با حوزه توریسم، اقتصاد و حمل‌ونقل حضور یافتند و جنبه‌های مختلف همکاری میان دو کشور را بررسی کردند.
مباحث مرتبط به بازی‌های جام جهانی در قطر، تسهیل سفر، فراهم‌سازی حداکثر امکانات رفاهی برای تماشاگران ایرانی و عرضه صنایع‌دستی و محصولات ایرانی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با مدیر شرکت قطر ایرویز، درباره افزایش خطوط حمل‌ونقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و دریایی بحث و بررسی شد و در بخش هوایی توافق شد به تعداد گردشگران ایرانی مجوز پرواز از جانب هر دو کشور صادر شود.همچنین در بحث حمل‌ونقل دریایی نیز توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت.کاهش هزینه‌های سفر تماشاگران ایرانی از دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد و به‌صورت کلی درباره آن توافق شد.
در این سفر در خصوص امکان سرمایه‌گذاری کشور قطر مذاکره شد تا در طرح‌های زیرساختی حمل‌ونقلی در ایران بویژه در طرح‌های موجود در بنادر حضور یابند.

توافق‌های نهایی تا 10 روز آینده
حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با «ایران» در خصوص توافق‌های نهایی با قطر برای جابه‌جایی مسافران جام‌جهانی گفت: از بندرعباس، بوشهر و جزیره کیش آمادگی اعزام شناورهای مسافری به قطر را داریم و بحث‌های مربوط به ساعت حرکت و قیمت نهایی بلیت شناورها در حال انجام است و تا 10 روز آینده جزئیات آن اعلام می‌شود.
سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این اعلام کرده بود که برای سفر دریایی به قطر شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود. همچنین بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین‌المللی دریایی این بندر هم در آبان‌ماه سال‌جاری، آماده بهره‌برداری خواهد بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه در حال حاضر دو شناور با ظرفیت 700 تا هزار مسافر در روز آماده انجام سفرهای دریایی در زمان برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی است، گفت: در صورت توافق با قطر تعداد شناورها افزایش یافته و حداقل به 3 شناور می‌رسد.
به گفته عباس‌نژاد، زیرساخت‌ها، اسکله و ترمینال مسافر در بوشهر، بندرعباس و کیش آماده شده، این زیرساخت‌ها برای شناورهای تندرو تدارک دیده شده است همچنین در سفرهای دریایی جام‌جهانی قطر، بخش خصوصی شناورها را تأمین می‌کند.

تخفیفات بندری تا 90 درصد
هم‌اکنون نرخ فروش بلیت هوایی سیستمی به قطر(رفت) حدود 9 میلیون تومان است البته قیمت‌های چارتری در زمان برگزاری جام جهانی بیشتر از قیمت بلیت سیستمی خواهد بود. به نظر می‌رسد برای کاهش هزینه‌های سفر، سفر دریایی مورد توجه تماشاگران باشد. با توجه به پیش‌بینی تقاضای بالای مسافری در بخش دریایی برای بازی‌های جام‌جهانی قطر، دو کشور در زمینه خدمات بندری توافق‌هایی دارند که بر اساس آن در زمان برگزاری جام‌جهانی خدمات بندری تا 90 درصد کاهش قیمت دارد. همچنین ایران اعلام کرده است که سوخت یارانه‌ای را به شناورها اختصاص می‌دهد. با اجرای این دو برنامه به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، پیش‌بینی این است تا بلیت شناورها 30 درصد کمتر از بلیت هواپیما عرضه شود. عباس‌نژاد افزود: البته ما تلاش می‌کنیم تا فاصله قیمت بلیت شناوری نسبت به بلیت هوایی کاهش بیشتری داشته و سفر دریایی برای مسافران به‌صرفه‌تر باشد. متقاضیان سفرهای دریایی به قطر انتظار دارند قیمت بلیت شناورها، با توان مالی آنها همخوانی داشته باشد و حداقل اینکه قیمت بلیت این شناورها نسبت به بلیت هواپیما ارزان‌تر باشد تا تماشاگرانی که توان خرید بلیت هواپیما را ندارند بتوانند با شناورها سفری با هزینه پایین‌تر را به قطر انجام دهند. البته برای کاهش هزینه‌ها، سفرهای رفت و برگشت در همان روز برای شناورها در نظر گرفته شده است تا تماشاگران بعد از برگزاری بازی، بتوانند بدون اقامات در قطر به کشور برگردند.
مدیرکل بنادر هرمزگان در خصوص هزینه سفر دریایی به قطر در زمان بازی‌های جام جهانی گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری مسابقات جام جهانی، انتظار این است که نرخ بلیت و همچنین بلیت‌فروشی و زمان حرکت شناورها نهایی شود. مدیرکل بنادر هرمزگان در خصوص علت تأخیر در اعلام برنامه‌ها گفت: مهم‌ترین مسأله توافق و هماهنگی با قطر است. ما برنامه‌ها را نهایی کرده‌ایم و در خصوص کاهش قیمت خدمات بندری در بنادر قطری، تعداد شناورها، تعداد سفرها و زمان انجام سفرهای رفت و برگشت باید با قطر توافق‌های نهایی را انجام دهیم و به محض نهایی شدن توافق‌ها بلیت‌فروشی را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

mdi-tag بلیت شناورهای مسافری جام ‌جهانی قطر mdi-tag جام جهانی قطر mdi-tag بلیت شناورهای مسافری mdi-tag رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

قیمت سکه وارد کانال ۳۸ میلیون تومان شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۲۹

متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۱۷

کاهش ۱٫۱ درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۰۳

برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۳۹
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
5428
mdi-shape سرویس
اقتصاد
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های اقتصاد آرشیو

قیمت سکه وارد کانال ۳۸ میلیون تومان شد

متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی شد

کاهش ۱٫۱ درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته

برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی

تشکیل ستاد مدیریت سیلاب در وزارت نیرو

توسعه میادین نفتی و ثروت‌آفرینی سالانه ۱۵ میلیارد دلار

قیمت گوشت در بهار ۱۴۰۳ بهبور می‌یابد

هجوم سیلاب به غرب ایران پیش‌بینی می‌شود

شاخص بورس ۱۲۰۰۰ واحد رشد کرد

نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

کاهش درآمد نفتی روسیه

بازرس کل از شرکت توزیع برق تهران بزرگ سرزده بازدید کرد

قاچاق پوشاک زیرپوست شهر به حیات خود ادامه می‌دهد

مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا حل می‌شود

ثبات قیمت دلار در معاملات مرکز مبادله

قیمت بیت‌کوین سقوط کرد

جزئیات حراج امروز سکه طلا در مرکز مبادله اعلام شد

بارش گسترده باران و برف در ۱۴ استان کشور

رشد شاخص توسعه انسانی پس از ۴ سال

راه‌اندازی دو خط جدید دریایی به عراق و کویت در نوروز

حرکت رو به رشد اقتصاد نفتی و غیرنفتی در ۹ ماه

نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد

۴۷۷٫۳ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما عرضه شد

معامله ۱۵۰ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله ایران

۱۳ میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا می‌شود

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو