اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
کمپین ملی مقابله با کرونا

گیتی خزاعی: ناآگاهی، عامل ترس مردم

گیتی خزاعی: ناآگاهی، عامل ترس مردم

هنگامــــــی که مســــــــأله‌ای در جامعه‌ای به وجود می‌آید اگر دولت‌ها و حاکمیت شفاف باشند، مردم هم نگرانی‌های کمتری خواهند داشت. آنچه مردم را می‌ترساند، ناآگاهی است چون نمی‌دانند چه وضعیتی در انتظار آنها است.

 اخباری از فوت ناگهانی به‌دلیل ابتلا به کرونا مردم را نگران کرده و اولین چیزی که در ذهن مردم عادی و شهروندان به وجود آمده این است که تعداد مبتلایان بسیار بالا است و فوت هر یک نفر نشان از تعداد مبتلایان زیادی دارد. اولین قدم این است که باید اطلاع رسانی‌ها به‌صورت دقیق صورت بگیرد. کمپین مردمی در خصوص مقابله با بیماری کرونا به‌صورت خودجوش به وجود آمده و باید سعی شود از حضور در محل‌های شلوغ خودداری شود. به‌دلیل ازدحام جمعیت میزان مبتلایان بالا می‌رود و باید این مسأله را جدی گرفت. اقدامات دقیق مدیریتی باید از طریق حاکمیت و با همکاری مردم انجام شود. به‌عنوان نمونه شهرداری تهران دستور داده که تمامی اغذیه فروشی‌های متروها تعطیل شوند. این اقدام شهرداری سبب می‌شود که مردم به شهرداری اعتماد بیشتری داشته باشند و در موارد دیگر هم مواردی را که یادآوری می‌کند، مورد توجه قرار می‌دهند.

بیشتربخوانید:تشکیل کمپین ملی مقابله با کرونا

کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.