سه‌شنبه، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left اختصاص ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهوری به… بازگشت

تشریح دستاوردهای یکساله دولت مردمی توسط استاندار کرمانشاه:

اختصاص ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهوری به استان بی‌سابقه است

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان آورده سفر رییس جمهور در سفر استانی ۲۳ تیرماه امسال به استان کرمانشاه بود که این رقم در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، «بهمن امیری مقدم» افزود: قبل از سفر رییس جمهور با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد کارهای کارشناسی خوبی انجام شد و تمام مطالبات و طرح های پیشنهادی ارسالی استان کرمانشاه به دفتر رییس جمهور برای تخصیص اعتبار مصوب شد

نماینده عالی دولت تاکید کرد: یکسری از طرح هایی که مصوب شده باید تا دهه فجر امسال افتتاح شود و آورده های این سفر را اجرایی کنیم تا مردم طعم شیرین این سفر را بچشند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در ۵۰ سال گذشته این استان از نظر وضعیت اشتغال در وضعیت خوبی قرار نداشت و جنگ تحمیلی هم مزید بر علت بود. در این رابطه پیشنهاد تشکیل قرارگاه عملیاتی اشتغال به رییس جمهوری داده شد که این طرح نیز مصوب شد.

امیری مقدم اضافه کرد: نشست این قرارگاه با مسولیت معاون رییس جمهور و با حضور وزیر کشور برگزار شد و مشکلات اشتغال استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

بازگشایی مرز خسروی برکات مادی و معنوی بسیار خوبی برای کرمانشاه داشت

استاندار کرمانشاه در ادامه مرز خسروی را از نظر ساختارها و زیرساخت‌ها مرز بسیار مهمی عنوان کرد و افزود: باز شدن مرز خسروی سخت بود و مخالفت‌هایی با بازگشایی این مرز وجود داشت ولی با اقدامات خوب صورت گرفته این مرز باز شد و برکات مادی و معنوی بسیار خوبی برای استان داشت.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در زمان اربعین در بخش خدمت رسانی و خدمات جاده ای اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت، مردم خوش درخشیدند و آن وحدتی که ما به آن اشاره می‌کردیم کاملا نمود داشت و مردم شیعه و سنی در موکب‌ها به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کردند.

امیری مقدم اظهار داشت: مردم و ادارات ما در اربعین امسال خوش درخشیدند و مطمئنا سال آینده شاهد جمع کثیری از زائرین اربعین خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مرز خسروی بعد از مراسم اربعین همچنان باز است و تردد در این مرز انجام می‌شود. با هماهنگی به عمل آمده با سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد کاروان های زیارتی از این مرز برای تردد به کشور عراق استفاده کنند.

بسیاری از واحدهای راکد استان فعال شده است

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود پیشرفت و آبادانی کرمانشاه را در گرو کار و تلاش جهادی دانست و گفت: فرهنگ کار در استان لطمه خورده و این فرهنگ باید بازسازی شود و روحیه تلاش و کار مردم باید بازیابی گردد.

امیری مقدم با بیان اینکه پتروشیمی آناهیتا ۱۱ سال است که عملیات عمرانی آن متوقف شده است، افزود: در سالیان گذشته اگر این پروژه عملی می‌شد حدود ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد می شد.

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه آناهیتا که یکی از دغدغه های مردم بوده هم اکنون فعال شده است. در بحث صنعت خیلی واحدها تعطیل بودند که با پیگیری های انجام شده برای ایجاد اشتغال این واحدها فعال شده اند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین افزود: قراردادی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع کشور به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان منعقد شده که توسعه و احیای معادن استان را به دنبال خواهد داشت.

امیری مقدم اظهار داشت: قیر و سنگ‌های تزیینی استان کرمانشاه متاسفانه هم اکنون به صورت خام خارج می شود که باید خام فروشی را در همه حوزه‌ها به صفر برسانیم. تمام مجوزهایی که اکنون برای معادن صادر می شود همراه با فرآوری است تا خام فروشی صورت نگیرد.

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح مرحله اول قطار شهری کرمانشاه

امیری مقدم در ادامه گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه که یکی از پروژه های بزرگ استان است، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح مرحله اول آن در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین افزود: خیلی از نیازمندی های استان و کشور را کشاورزان تامین می‌کنند. استان خیلی از قطب‌های خود را از دست داده است. کرمانشاه حداقل باید ۱۵ درصد کشاورزی کشور را تامین کنیم که این امر در ظرفیت استان وجود دارد و برای تحقق این امر نباید اجازه بدهیم زمین های ما در اختیار دیگران باشد.

امیری مقدم عنوان کرد: حدود ۵۵ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که نسبت به ظرفیت استان خوب نیست و این رقم باید سه برابر شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که مهاجرت روستاییان به شهرها را متوقف کنیم و این مهاجرت معکوس شود که این کار باعث کاهش حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد و با تقویت در حوزه کشاورزی، آبخیزداری و باغداری می‌توان این امر را انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: با اجرای طرح سردسیری اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی دشت کوزران، ماهیدشت و کرمانشاه اتفاق خواهد افتاد. حیف است که کرمانشاه با وجود این پتانسیل خوب، در بخش کشاورزی عقب بمانیم.

امیری مقدم اضافه کرد: سراب نیلوفر به دلیل چاه های غیرمجاز خشک شده که این به دلیل نظارت ضعیف در این زمینه بوده است. اگر طرح گلخانه ای کردن محصولات را اجرا کنیم حداقل ۱۰ شغل در هر هکتار ایجاد خواهد شد و مصرف آب و برق و انرزی بهینه تر خواهد شد.

۱۹۷ هزار نفر در استان برای طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گریزی به حوزه مسکن زد و با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه در طرح ملی مسکن ۱۲۰ هزار واحد است که ۱۹۷ هزار نفر تاکنون برای این طرح ثبت نام کرده‌اند، گفت: بعد از پالایش اولیه حدود ۵۷ هزار نفر باقی مانده اند. امیدواریم بتوانیم مسکنی که مورد نیاز مردم است را به موقع تحویل آنها دهیم.

امیری مقدم یادآور شد: در حوزه مسکن اتفاق خوبی افتاده و در چند روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه طرح مسکن ۱۲ هزار نفری آغاز خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه گاز هم در استان تا پایان سال جاری کار گازرسانی به بیش از ۲۲۰ روستای استان انجام خواهد شد. شهر ریجاب که سال ها پروژه گازرسانی آن به دلیل وجود مشکلاتی به تعویق افتاده بود با پیگیری های انجام شده در سال آینده بحث گاز رسانی آن حل خواهد شد.

امیری مقدم با بیان اینکه در زمان اربعین که زائرین در حال عبور بودند مرز خسروی در بحث مسایل اقتصادی فعال بود و یک روز هم تعطیل نشد، گفت: با سفر وزیر نیرو به استان در زمان اربعین نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه را توانستیم دریافت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: مسیر کرمانشاه به کامیاران که یکی از محورهای پرحادثه شهرستان کرمانشاه بود که بیش از ۱۰ سال پروژه اصلاح مسیر آن انجام نشده بود روز گذشته تمام مسیر ۲ بانده شد و زیر بار ترافیک جاده ای رفت.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مردم استان مردم بابصیرت و قدرشناسی هستند که مسیر خود را در انقلاب انتخاب کرده و برای آن جان فشانی کردند و من از مردم تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور مردم ما مسوولین بتوانیم موفق عمل کنیم.

امیری مقدم اضافه کرد: ما مسولان خدمتگزار مردم هستیم و باید نقدهای آنها را بشنویم. اگر مدیری نقدی بر آن شد نقد را پیشرفت تلقی کند.

انتهای پیام

mdi-tag استانداری کرمانشاه mdi-tag بهمن امیری مقدم mdi-tag اعتبارات
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
5398
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۵۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۲:۵۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو