اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸
بنا بر اعلام محققان دانشگاه صنعتی توئنته

دانش آموزان با روبات بهتر آموزش می بینند

دانش آموزان با روبات بهتر آموزش می بینند
بیتا میرعظیمی خبرنگار

مطالعات اخیر محققان دانشگاه صنعتی توئنته نشان می دهد که کودکان دبستانی هنگام آموختن در کنار یک روبات نتیجه ای بهتر را کسب کرده و می توانند تمام آموخته ها را بهتر توصیف کنند.

محققان این دانشگاه هلندی تأکید کردند که توضیح آموخته ها با صدای بلند درک بهتری را در کودکان ایجاد کرده و فهم بصری و توصیفی آموزش را برای آن ها آسان تر می کند. به همین دلیل یک روبات اجتماعی در کنار دانش اموزان می تواند کیفیت آموزش را بالا برده و درک توصیفی آن ها را از آموخته ها بیشتر کند. 

 فرانسیس ویجنز یکی از محققان این پروژه می گوید: نتایج حاصله از درک بهتر آموخته ها در کودکان به کمک یک روبات اجتماعی  ما را به این نتیجه می رساند که روبات ها روشی جدید و مثبت را برای آموختن به کودکان نشان داده و درک و فهم آن ها را از آموخته ها بیشتر می کنند.

وی افزود: یک روبات اجتماعی با تکرار آموخته ها با صدای بلند به تفهیم مطلب کمک کرده و  دانش اموز دبستانی را در حفظ و تحکیم آموخته ها کمک می کند. به همین منظور ما روبات اجتماعی ZENO را برای درک بهتر اموخته ها از سوی کودکان طراحی و ساخته ایم تا با تکرار مطالب خوانده شده به دانش اموزان کمک کند.  

نتایج حاصله از ارتباط کودکان با این روبات اجتماعی نیز نشان می دهد که کودکان در کنار یک روبات تمایل بیشتری را برای اموختن از خود نشان داده و توضیحات مفصل تر و کامل تری از مطلب خوانده شده را ارائه داده اند.

برای تکمیل این طرح دانش اموزان دو دسته شدند. دسته ای تنها با تبلت آموزش دیده و دسته ای دیگر از دانش اموزان نیز در کنار تبلت با این روبات اجتماعی آموزش های لازم را دیدند. نتیجه جالب توجه بود. چرا که کودکانی که با روبات آموزش دیده بودند توصیفات و درک بهتری از موضوع داشته و توانستند در خصوص مطلب آموزش دیده توضیحات مفصل تری و کیفی تری را ارائه دهند.

کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.