اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران
از سوی رگولاتوری،

سهم هر اپراتور در ارسال پیامک تبلیغاتی اعلام شد

سهم هر اپراتور در ارسال پیامک تبلیغاتی اعلام شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم اپراتورهای تلفن همراه از پیامکهای تبلیغاتی مزاحم را منتشر و اعلام کرد: اپراتورها در فرایند احراز هویت برای واگذاری سیم کارت، خوب عمل نکرده‌اند.

پیمان قره داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با بیان اینکه در نیمه اول دی ماه امسال ۱۴ هزار و ۲۸۹ سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم قطع شده است، گفت: سهم سیم‌کارتهای اپراتورهای تلفن همراه در ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم متفاوت است اما امکان ارسال پیامک برای همه آنها مسدود شده است.
وی با اشاره با اینکه بیشترین تعداد سیم‌کارت‌های مسدود شده مربوط به اپراتور ایرانسل است، افزود: در این بازه زمانی حدود ۹ هزار و ۲۹۵ سیم‌کارت ایرانسل مسدود شده که این آمار نشان می‌دهد روزانه حدود ۷۱۵ سیم‌کارت ایرانسل توسط سامانه‌های رگولاتوری شناسایی شده و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، تصریح کرد: حدود هزار و ۷۰۲ سیم‌کارت از اپراتور همراه اول نیز شناسایی و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده، یعنی به طور متوسط روزانه ۱۳۱ سیم‌کارت شخصی از این اپراتور مسدود شده است.
قره‌داغی بیان کرد: در زمینه ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی در نیمه اول دی ماه، ۳ هزار و ۱۲۶ سیم‌کارت در شبکه رایتل یعنی به طور متوسط روزانه ۲۴۰ سیم‌کارت شناسایی و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده است

وی افزود: برای مشخص کردن سهم هر اپراتور در بخش ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، باید میزان سهم هر اپراتور را در بازار مشخص کنیم. براساس آمار موجود، ایرانسل با حدود ۵۰ میلیون مشترک، ۴۳ درصد و همراه اول نیز با حدود ۶۲ میلیون مشترک، ۵۳ درصد از سهم بازار تلفن همراه را در اختیار دارد. رایتل نیز با حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک، سهم چهار درصدی از این بازار را دارد.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درباره اقداماتی که اپراتورها باید برای کاهش ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه انجام دهند، عنوان کرد: در گام اول اپراتورها باید هنگام واگذاری و فروش سیم‌کارت، فرایند احراز هویت را به‌صورت دقیق انجام دهند، آمار بالای تخلفات پیامکی نشان می‌دهد اپراتورها در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند. در گام دوم نیز اپراتورها باید قوانینی را در سامانه‌های خود برای شناسایی و غیر فعال کردن سیم‌کارتهای متخلف تعریف کنند.
گفتنی است کاربران می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی را با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* غیر فعال کنند اگر بازهم هم برایشان از سیم کارت‌های شخصی پیامک تبلیغاتی ارسال شد می‌توانند شماره سیم کارت را به سر شماره 195 ارسال کنند.

کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار