اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

توصیه‌هایی برای دوری از استرس محیط کار

توصیه‌هایی برای دوری از استرس محیط کار
آرزوکیهان

اینکه هر روز ساعت ۶:۳۰ از خواب بیدار شده و مقابل کامپیوتر خود قرار بگیرید و در طول روز زمان کمتری را برای بلند شدن از پشت کامپیوتر داشته باشید می‌تواند اضطراب و استرس زیادی به شما وارد کند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، گاهی اوقات رئیستان بر خلاف میل شما دستور اضافه کار اجباری نیز به شما می‌دهد که این می‌تواند روند کار را سخت‌تر کند. در این زمان است که خستگی بر تمام وجودتان مستولی شده و آهی می‌کشید و به خود می‌گویید دیگر طاقت ندارم.

این روند می‌تواند تاثیر به سزایی بر سلامت ذهنی و جسمی شما بگذارد اما برای مقابله با این مشکلات راهکارهایی نیز وجود دارد که دانستنشان خالی از لطف نیست.

یکی از مهم‌ترین راهکارها ورزش کردن است زیرا سلامت روحی ما به سلامت جسمی مان وابسته است. دوم آنکه زمان بیشتری را در هنگام بیکاری با خانواده خود سپری کنید. کتاب‌های خوب بخوانید. در رختخواب خود قهوه بنوشید. همیشه به یاد داشته باشید شما ماشین یا ربات نیستید پس نیاز به استراحت دارید.

زمان ناهار خوردن را فراموش نکنید. ممکن است این کار کوچک به نظر برسد اما زمانی است که در طول کار روزانه می‌تواند باعث استراحت و آرامش بدنتان شود و ذهنتان را از حول محور کار آزاد کند.

امروز متداول است که حتی زمانی که به خانه باز می‌گردیم باز هم کار کنیم اما این کار می‌تواند به مرور زمان لطمه بزرگی به سلامت بدنمان وارد کند. ما همواره خود را در طول ۸ ساعت کاری به حدی خسته می‌کنیم که هنگام بازگشت به خانه دیگر رمقی برای ادامه کار نداریم اما برای حفظ موقعیت باز تن به این روند ناسالم داده و به کار کردن در خانه هم ادامه می‌دهیم به صورتی که این رود بسیار عادی به نظر می‌رسد.

اما باید بدانید برای خوب کار کردن و افزایش راندمان بالا در کار باید ذهن و بدنی سالم و با قدرت داشته باشید تا بتوانید به کار خود به نحو احسن ادامه دهید پس به موارد مهم توجه کنید.

---
کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.