اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

بهترین توصیه‌ها برای کنترل خشم

بهترین توصیه‌ها برای کنترل خشم
آرزوکیهان

همواره قدیمی‌ها گفته‌‌اند هنگام عصبانیت و خشم بهتر است تصمیم نگیرید و خشم خود را کنترل کنید تا باعث بروز دردسرهای بیشتر و تصمیمات اشتباه نشود.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، روش‌های مختلفی برای مقابله با خشم و کنترل عصبانیت وجود دارد. ابتدا از یک تا ۱۰۰ بشمارید. به عبارتی فوکوس و توجه خود را از موضوعی که باعث عصبانیت شده دور کنید تا ضربان قلبتان به حالت طبیعی بازگردد.

در حال شمارش معکوس یا شمارش اعداد می‌توانید نفس‌های عمیق کشیده و دم و بازدم خود را کنترل کنید تا آرامش به بدنتان بازگردد.

سعی کنید در طول عصبانیت اجازه پرواز به کلمات و خروج آنها از دهانتان ندهید ساکت بمانید و افکار خود را برای زمانی که آرام شدید جمع کرده و با آرامش سخن بگوئید.

اغلب عصبانیت می‌تواند پیامدهایی به دنبال داشته باشد که همواره باعث پشیمانی شود، پس آرام باشید، نفس عمیق بکشید و فکر کنید.

زمان عصبانیت درون خود این روند را تکرار کنید و انجام دهید. سعی کنید از محیطی که باعث عصبانیتتان شده دور شده و در یک اتاق دیگر آرام بگیرید. چشمانتان را ببندید و روی رنگ سبزه زار و صدای آب تمرکز کنید.

اگر محل کارتان به خانه نزدیک است این فاصله را پیاده روی کنید تا در روند جریان خون بهبود حاصل شده و ذهن تان را از استرس پاک کنید.

به موزیک گوش دهید، آوازی را زمزمه کنید. با کسی که می‌دانید توانایی دارد تا شما را آرام کند راجع به مشکلتان صحبت کنید تا استرس از شما دور شده و حس بهتری داشته باشید. تلاش کنید تا خود بر خشم تان کنترل داشته باشید و اجازه ندهید خشم و عصبانیت شما را کنترل کند.

---
---
کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.