چهارشنبه، ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left سند گردشگری کشاورزی بزودی به استانها ابلاغ می‌شود بازگشت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی

سند گردشگری کشاورزی بزودی به استانها ابلاغ می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به تهیه سند گردشگری کشاورزی گفت: سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تا طرح گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرا شود.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، محمد قربانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و کشاورزی بالای که در استان وجود دارد، حضور قوم‌ها و ایل‌های مختلف، زمینه اجرای این طرح را در استان افزایش داده و این استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و اجرای طرح گردشگری کشاورزی، این جذابیت را ایجاد کند.

وی به اجرای طرح حسابداری کالاهای کشاورزی در سطح کشور به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در سالجاری اشاره کرد و افزود: در این سیاست با گزارش‌گیری از استان‌ها بر روی کمبودها و نداشته‌های بخش کشاورزی کار خواهد شد، تا در استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود در بخش‌هایی که تاکنون کار نشده و وابستگی به استان‌های دیگر وجود دارد سرمایه‌گذاری و هزینه شود، تا بتوان استان‌ها در بخش‌های مختلف خودکفا شوند و از وابستگی به استان‌های دیگر کاسته شود.

قربانی اظهار داشت: امسال ۲ شاخص جدید برای پرداخت تسهیلات بند تبصره ۱۸ افزوده شده، که ۱۰ درصد منابع این تسهیلات برای مناطق محروم اختصاص داده شد و استان چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به شاخص‌ اشتغال و ارزش افزوده که دارد، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود، که بهره‌مندی از این تسهیلات نیازمند تلاش و پیگیری مدیران و روساء جهادکشاورزی استان‌ها و ارتباط گیری با وزارتخانه است.

وی به اختصاص تسهیلات به طرح‌های خاص ویژه که کاربرد اساسی در بخش کشاورزی دارد و برای کشور حیاتی و ضروری است، اشاره کرد و گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مناطق محروم و ویژه به اجرای این طرها اختصاص داده می‌شود.

سرمایه‌گذاران کوچک در بخش کشاورزی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در ادمه با اشاره به سطح بندی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاران بزرگ، کوچک و متوسط گفت: در شاخص بعدی که امسال به تسهیلات بند تبصره ۱۸ افزوده شده حمایت از سرمایه‌گذاران کوچک در دستورکار قرار دارد و در این طرح همه سرمایه‌گذاران نیاز نیست ۲۰ درصد آورده داشته باشد و با توجه به سطح‌بندی و رتبه‌بندی آورده از افراد دریافت می‌شود و میزان دریافتی آورده از سرمایه‌گذاران کوچک کمتر است.

وی به افزایش استفاده از ظرفیت مردم، دهیاری‌های و آورده و درآمد کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد و گفت: باید سرمایه و درآمد کشاورزان در بخش کشاورزی هزینه شود و از هزینه کردن سرمایه در بخش‌های دیگر از جمله مسکن و سایر بخش‌ها جلوگیری شود تا بتوان در توسعه بخش کشاورزی گام موثری برداشته شود.

قربانی با اشاره به توسعه حاشیه‌نشینی در مناطق مختلف کشور گفت: شهرداران به جای توسعه مناطق حاشیه شهرها باید ۱۰ درصد درآمد خود را برای توسعه بخش کشاورزی هزینه کنند، تا بتوان در بخش کشاورزی توسعه ایجاد شود و از حاشیه‌نشینی و مهاجرت از روستاها به شهرها جلوگیری شود و جذابیت تولید در بخش کشاورزی ارتقاء داده شود.

صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور توسعه داده می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در همه کشورها بخش کشاورزی ظرفیت اشتغالزایی بالایی ندارد و دو سوم اشتغالزایی این بخش بعد از تولید است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه شبکه حمل و نقل یک اولویت است و و در پرداخت تسهیلات بند ۱۸ امسال به این موارد توجه ویژه شده است .

به گفته وی، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های جدید در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در اولویت برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و در این راستا نیز رایزنی‌ها با معاون اول رییس جمهور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای مصوبات سفرهای رییس‌جمهور در سطح کشور از سوی وزارت جهادکشاورزی پرداخت نشده است، گفت: مقرر شده از محل فروش اموال این میزان پرداخت شود که با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا این قرارگاه املاک وزارت جهادکشاورزی را خریداری و در استان‌ها ارائه خدمات داشته باشد.

چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل بند "خ" توسط جهادکشاورزی دریافت شده است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه از سال‌گذشته تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل بند "خ" توسط وزارت جهادکشاورزی دریافت شده است، گفت: این تسهیلات با گزارش‌دهی فرمانداران برای اجرای طرح‌های اولویت دار بخش کشاورزی پرداخت خواهد و پارسال ۲هزار میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی اعتبار بر اساس گزارش‌دهی فرمانداران درسالجاری پرداخت خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵میلیون تن انواع محصولات دامی در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

mdi-tag کشاورزی mdi-tag امور اقتصادی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
5247
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۴۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو