سالاری:

کارفرمایان نسبت به قوانین تأمین اجتماعی آگاهی کافی ندارند

اجتماعی /
شناسه خبر: 521287

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که مصارف ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی ۸۶۰۰ میلیارد تومان و منابع این سازمان ماهیانه نزدیک به ۹۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این فاصله ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها؛ سایر منابع و همچنین دریافت مطالبات از دولت تأمین می‌شود.

مصطفی سالاری در هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های دیده‌بان رفاه و تأمین اجتماعی که با موضوع بازرسی و حسابرسی از دفاتر قانونی؛ با حضور نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی، نمایندگان شرکت‌های حسابرسی، اساتید دانشگاهی و مدیران سازمان تأمین اجتماعی در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: هر یک از مباحث این نشست‌ها با جدیت پیگیری می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد.


 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بخشنامه‌ها اساس رفتار واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی است؛ گفت: بر این اساس کارگروهی جهت تجمیع و تنقیح بخشنامه‌ها تشکیل شده است که در جلسات مرتبط به طور حتم ملاحظات شرکاء اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان این که مصارف ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی ۸۶۰۰ میلیارد تومان و منابع این سازمان ماهیانه نزدیک به ۹۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این فاصله ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها؛ سایر منابع و همچنین دریافت مطالبات از دولت تأمین می‌شود.

سالاری افزود: انتظار است نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از این فاصله نیز با دریافت حق بیمه معوق کارفرمایان دارای بدهی قطعی تأمین شود و جامعه کارفرمایی نیز باید همکاری بیشتری در پرداخت حق بیمه داشته باشد.

وی توسعه بیمه‌های حمایتی در ادوار مختلف را از دیگر چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت بیمه‌های حمایتی به مطالبات سازمان از دولت اضافه می‌شود؛ در خصوص تعاریف و مصادیق مشاغل سخت و زیان‌آور نیز اشکالاتی وجود دارد و باید فضای مناسبی برای اصلاح قوانین و مقررات در این زمینه فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین تسریع فرآیند رسیدگی به دفاتر قانونی و حسابرسی را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: برای تسریع در حسابرسی دفاتر قانونی با انجمن حسابرسان رسمی و موسسات حسابرسی همکاری می شود و به زودی شاهد تحولاتی در این عرصه خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این همکاری‌ها منجر به تسریع در انجام حسابرسی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها شود.

سالاری در ادامه از اهتمام و برنامه‌ریزی جهت کاهش پرونده‌های هیأت‌های رسیدگی به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: با شفافیت بیشتر بخشنامه‌ها و سایر اقدامات سازمان در ماه‌های اخیر به زودی شاهد کاهش چشمگیر این پرونده‌ها خواهیم بود.

وی عدم آشنایی کافی کارفرمایان نسبت به قوانین تأمین اجتماعی را نیز یکی از مشکلات برشمرد و گفت: این مساله در رابطه با شماری از کارگاه‌ها که به تازگی اقدام به کار کرده‌اند، اهمیت بیشتری می یابد.

به گفته سالاری؛ فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های لازم به صاحبان کسب و کارهای نوپا نیز باید در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

مدت اعتباردفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان وبازنشستگان برچه مبنایی تعیین می شود؟

/ایرنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.