اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

  • شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸
اخبار آنلاین روزنامه ایران (ایران آنلاین) وابسته به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران

رکوردشکنی فروش های اینترنتی در "جمعه سیاه"

رکوردشکنی فروش های اینترنتی در "جمعه سیاه"
بیتا میرعظیمی خبرنگار

فروش های آنلاین جمعه سیاه در سراسر جهان از مرز 7.4 میلیارد دلار گذشت.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت Adobe Analytics، فروش آنلاین یک روزه در جمعه سیاه سال جاری میلادی (2019) رکورد زده و پیش بینی می شود که در فروش آنلاین در هفته جاری نیز با مجموع تقریبی 9.4 میلیارد دلار رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

 بر اساس نتایج حاصله، امسال مردم سراسر جهان خریدهای خود را به صورت اینترنتی برگزیده و کمتر تمایل به حضور فیزیکی در فروشگاه ها و انتخاب خریدهای خود کرده اند. آمار نشان می دهد که 39 درصد کل خریدهای اینترنتی به روز جمعه سیاه و 61 درصد از ترافیک آنلاین به خریدهای مردم در این روز اختصاص خواهد داشت. طبق گفته Adobe ، فروش های اینترنتی و آنلاین در جمعه سیاه نسبت به سال گذشته میلادی 43.2 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود که در سالهای آتی نیز این آمار بالاتر رود.

در همین حال اعلام شده است که  ۳۹ درصد از خریدهای جمعه سیاه با تلفن همراه انجام شده است، این در حالی است که سال گذشته میلادی این میزان تنها 33 درصد بوده و مردم تمایل کمتری به خرید اینترنتی با تلفن همراه رغبت نشان می دادند.

در همین حال آمار اولیه RetailNext نیز نشان می دهد که میزان ترافیک فروشگاه ها در جمعه سیاه نسبت به سال گذشته 2.1 درصد کاهش یافته و مردم تمایل بیشتری به خرید بازیهای ویدئویی و لپ تاپ های اپل پیدا کردند. 

گفتنی است در سال جاری میلادی، روز 23 نوامبر یعنی 2 آذر 1397، جمعه سیاه بود. این روز یکی از مهم‌ترین روزهای خرید و فروش محصولات مختلف در سراسر جهان بشمار رفته و از سال 1952 به بعد هر سال در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی، مردم کشورهای مختلف به خصوص آمریکا می‌توانند اجناس گوناگون را با تخفیف‌های استثنایی بخرند. در این رویداد، بسیاری از فروشگاه‌های آمریکا از ساعت 6 صبح و حتی زودتر باز می‌شوند و فروش اجناس خود را از اولین ساعات روز آغاز می‌کنند. البته مردم از شب قبل جلوی فروشگاه‌ها صف می‌بندند تا بتوانند اجناس مورد نیاز خود را در حراجی بزرگ جمعه سیاه بخرند. اما به نظر می رسد امسال به دلیل فروش بالای اینترنتی حجم حضور مردم در فروشگاه ها کاهش یافته و مردم بیشتر ترجیح داده اند تا در خانه های خود استراحت کرده و اجناس دلخواه خود را از بزرگترین حراجی سال خریداری کنند. 

کپی
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.