نقش روبات ها در روانشناسی رشد کودکان

دانش و فناوری /
شناسه خبر: 520222

یک روانشناس رشد معتقد است باید محیط هایی شبیه مهدکودک برای روبات های هوش مصنوعی ایجاد شود تا آنها بتوانند خود فعالیت های مختلف را بیاموزند و کنجکاوی آنها برانگیخته شود.

یک روانشناس رشد معتقد است انسان ها باید اجازه دهند ربات های دارای هوش مصنوعی مانند کودکان و نوپایان همه چیز را بیاموزند و در یک مهدکودک بر آنها نظارت کرد.

آلیسیون گوپنیک استاد روانشناسی دانشگاه برکلی در کالیفرنیا دراین باره می گوید: ما نیازمند روباتی کوچک و بی نیاز و نه چندان  قدرتمند هستیم که نتواند همه چیز را تخریب کند و در حقیقت یک فرد باید از آن مراقبت کند.  سپس می توان این روبات را به سیستمی تبدیل کرد که به طور واقعی وارد جهان می شود و می تواند فعالیت های مختلفی انجام دارد.

در حال حاضر  محققان روش های مختلفی برای آموزش به روبات های مجهز به هوش مصنوعی دارند.

 در برخی موارد آنها فعالیت های مختلف را پله پله می آموزند. در شیوه های دیگر آنها محیطی به وجود می آورند که روبات در آن بتواند فعالیت های مختلف را آزمایش کند و هنگامیکه به هدف دست می یابد، پاداش می گیرد.

اما به گفته گوپنیک این روش ها احتمالا سبب می شود روبات  فعالیتی خاص را به یکشیوه انجام دهد  و هیچ گونه قابلیتی برای انطباق با چالش های جدید در روبات شکل نمی گیرد.

 او معتقد است  روش بهتر خلق محیط هایی است که روبات در آنها می تواند به طور ایمن کار و بازی کند و کنجکاوی آن برانگیخته شود.  مشابه این رویداد در مهد کودک نیز اتفاق می افتد. کودکان در مهدکودک می آموزند چگونه در دنیای واقعی  مسیریابی کنند./مهر

بیشتر بخوانیم: آموزش7 زبان به کودکان با روبات

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.