#بنزین

فرهنگی /
شناسه خبر: 516068

سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نگذاشت موضوع و خبر دیگری به چشم کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی مهم جلوه کند. از آخرین ساعات روز پنجشنبه که جزئیات این خبر اعلام شد تا دیروز با هشتگ بنزین و بنزین ۳ هزارتومانی درباره تصمیم دولت می‌نوشتند و مسائل مختلف مرتبط با آن را یادآوری می‌کردند.

نحوه اطلاع‌رسانی مسأله‌ای بود که خیلی‌ها به آن اشاره می‌کردند. نگرانی از افزایش نرخ کرایه تاکسی و قیمت اجناس مصرفی را هم بین نوشته‌های کاربران می‌دیدیم. البته کسانی بودند که می‌گفتند این افزایش قیمت، واقعی‌سازی قیمت بنزین و ضروری است: «افسانه «‎بنزین گرون منجر به استفاده از ‎حمل و نقل عمومی میشه و ترافیک و آلودگی هم کم میشه» رو کسانی مطرح می‌کنند که یک روز ساعت پنج عصر تو ایستگاه بی‌آرتی ولیعصر یا مترو پونزده خرداد نبودند؛ سه تا اتوبوس/مترو رد نشده که جا نشن، بعد به زور خودشون رو نکردند اون تو و له نشدند و...»، «‏اولین اثر گرون شدن بنزین رو تجربه کردم از شهر ماشین گرفتم اومدم روستامون قبلاً 4 هزار کرایه میدادم الان 7 هزار دادم، روستای ما نزدیک شهره خدا به داد مردم روستاهایی برسه که با شهر فاصله دارن.»، «‏بالاخره بازار آزاد داشته باشیم یا بنزین ارزون؟ به‌عنوان کسی که هر روز تو ترافیک ماشینای ‎تک سرنشین میمونه، از گرون شدن بنزین اصلاً ناراحت نیستم.»، «‏از فردا: - چرا نون رو گرون کردی؟ + بنزین گرون شده. - چرا اجاره خونه این همه رفته بالا؟ + بنزین گرون شده. -چرا قیمت میوه رفته بالا؟ + بنزین گرون شده. می‌خوام بگم وقتی ‎بنزین گرون شد یعنی همه چیز رو باهاش گرون کردید...»، «‏قیمت ۱۰۰۰ تومانی بنزین به قدری پایین بود و هنوز با سهمیه‌بندی ۱۵۰۰ / ۳۰۰۰ تومانی هم هست که باعث بی‌عدالتی محض به نفع ثروتمندان است که مصرف کننده اصلی ‎بنزین هستند. اعتراض به واقعی و منطقی کردن قیمت بنزین، یعنی: ۱. عوامفریبی ۲. حمایت از ثروتمندان ۳. لجاجت با دولت».

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.