به تازگی نام افرادی را در میان بازیگران برخی فیلم‌ها و سریال‌های جدید می‌بینیم که پیشتر به «شاخ‌های اینستاگرام» معروف بوده‌اند.

اگرچه بعضی از این افراد تجربه بازی در تئاتر هم داشته‌اند، اما مسلماً عدد چند صد هزارتایی یا حتی میلیونی دنبال‌کنندگان آن‌ها در اینستاگرام، راه ورودشان به تلویزیون و سینما را هموار کرده است.

جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده سینما، در مورد استفاده از چهره‌های ناشناخته در فیلم‌ها گفت: موقعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه، تهیه کنندگان و دست اندرکاران سینما را به سمتی برده که سراغ چهره‌های جدید و ناشناخته نروند تا بتوانند سرمایه‌شان را برگردانند. در نتیجه به سراغ کسانی می‌روند که در بین عامه مردم مقبولیت دارند و به اصطلاح در فضای مجازی شهرت دارند.

کوثری تصریح کرد: حضور چنین افرادی در فیلم‌ها باعث می‌شود نوآوری به وجود نیاید، چهره‌های جدید معرفی نشوند و در نهایت اینگونه کارها محکوم به شکست می‌شوند.

عباس اکبری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، درمورد استفاده از چهره‌های مطرح فضای مجازی در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: به نظر من انتخاب بازیگر از میان چهره‌های مطرح فضای مجازی نه تنها اشکالی ندارد بلکه باعث معرفی چهره‌های جدید و ورود جوانان با استعداد می‌شود.

وی افزود: مبنا این است که فرد منتخب، استعداد بازیگری داشته باشد و بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند. ایفای نقش و انتقال صحیح و بی‌واسطه، برای یک بازیگر از همه چیز مهم‌تر است.

اکبری تصریح کرد: استفاده از این چهره‌ها مثل این است که کارگردانان معمولا هنگام ساخت فیلم، برای جذب بازیگران تازه کار فراخوان می‌دهند، افراد متقاضی برای انتخاب شدن به دفتر تهیه‌کننده مراجعه می‌کنند و تست می‌دهند و تهیه‌کننده و کارگردان بهترین آنها را انتخاب می‌کنند. اصل این است که جدا از ظاهر افراد، پیشینه و شهرت مجازی توانایی اجرای نقش را داشته باشند./برنا
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.