سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left آتش‌سوزی در هتل هما/ مدیران هتل با آتش‌نشانان درگیر شدند بازگشت

آتش‌سوزی در هتل هما/ مدیران هتل با آتش‌نشانان درگیر شدند

قرعه آتش‌سوزی بعد از گاندی این‌بار به «هتل هما» افتاد و به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران این هتل «تاییدیه ایمنی ندارد.»
دانلود

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، سال‌هاست که در مورد ایمنی ساختمان‌های پایتخت حرف زده شده و کمتر عمل کرده‌اند؛ وضعیت ایمنی در برخی ساختمان‌ها بحرانی است، » این را رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران علی نصیری می‌گوید.

هتل هما طعمه حریق شد و ۳ ایستگاه آتش‌نشانی (حدود ۳۰ آتش‌نشان) به محل حادثه اعزام و حریق را اطفا کردند. باکس ضایعات شامل پتو؛ زباله و… آتش گرفت و دود ساختمان را احاطه کرده بود. برخی از مسئولان هتل هما به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با آتش‌نشانان درگیر شده و معترض بودند که چرا تعداد زیادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام کرده‌اید؛ در حالی که اگر حریق به موقع اطفا نمی‌شد شعله‌های آتش به طبقات دیگر هم سرایت می‌کرد.

در سال‌های اخیر ساختمان‌های ناایمن زیادی دچار حادثه شدند که آخرین آن‌ها هتل بیمارستان گاندی بود که مسئولان آن ۵ بار اخطار ناایمنی را نادیده گرفته و در نهایت این ساختمان دچار حریق شد.

هتل هما هم از سوی آتش‌نشانان اخطار نداشتن سیستم اعلان و اطفای حریق گرفته و باید دستورالعمل‌های ایمنی را اجرا کند اما گفته می‌شود که مسئولان این هتل تا این لحظه برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام نکرده‌اند. موضوع ساختمان‌های ناایمن فقط مختص هتل‌ها و مهمانسراهای شهر نیست بلکه تعدادی از ساختمان‌های دولتی و شخصی پایتخت که روزانه تردد زیادی هم در آن‌ها صورت می‌گیرد در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بسیاری در فضای مجازی اعلام کردند که «هتل هما ایمنی لازم را دارد و فقط دچار یک حریق جزیی شده است و در مقابل مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قدرت‌الله محمدی اظهار کرد: «این هتل تاییدیه ایمنی ندارد. » به گفته کارشناسان، همانطور که بیمارستان‌ها باید برای گرفتن پروانه حتما تاییدیه آتش‌نشانی را داشته باشند، بهتر است که میراث فرهنگی هم دادن مجوز برای اماکن اقامتی را منوط به اخذ تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی کند. همچنین خلاهای قانونی برطرف و آتش‌نشانی بتوانند مراکز ناایمن را پس از بازدید مانند ژاپن پلمب کنند.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag ایمنی ساختمان‌های پایتخت mdi-tag هتل هما mdi-tag آتش‌سوزی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
49553
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۰:۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو